Dievu un cilvēku sala - Krēta

Šis būs mans pirmais ceļojuma apraksts (ceru, ka ne pēdējais), tāpēc bargi nesodiet par nepilnībām. Nu tad tā... Pus gadu tika plānots un domāts par aizbraukšanu septembrī kaut kur siltajās zemēs. Draugs pavadījis visu vasaru jūrā Austrālijas pusē, kur tieši tajā laikā skaitījās ziema, es visu vasaru nostrādāju, tāpēc izlēmām, ka rudenī, kad mīļais beidzot atgriezīsies mājās, varētu kaut kur aizbraukt vasariņu pabaudīt. Ilgi nedomādami izvēlējāmies Krētu, daudz bija dzirdēts un lasīts par šo zemi. Protams nesteidzāmies ar ceļojuma iegādi, bet gaidījām pēdējā brīža piedāvājumus. Tikmēr vairākus mēnešus pirms iegādes savācu pietiekami informācijas par iespējamām viesnīcām un par Krētu kopumā. Nu tad ceļojums tikai iegādāts 10.septembrī, un jau 12.septembrī agri no rīta mēs devāmies uz lidostu. Ceļojumu ņēmām ar Tez Tour starpniecību, samaksājām 750 latus par 4* viesnīcu ar "all inclusive" uz 7 diennaktīm. Izlidojām 5.00 no rīta un jau 8:30 bijām Hēraklejas lidostā. Tur mūs savāca autobuss un aizveda uz viesnīcu. Viesnīca Viesnīcas izvēle notika ātri un varētu teikt, ka riskanti, jo tā kā ceļojumu iegādājāmies 1,5 dienas pirms izlidošanas, izvēle jau nebija liela, lētākās viesnīcas jau bija izpirktas, bet šī likās par pietiekoši samērīgu cenu priekš 4*. Informācijas un atsauksmju par šo viesnīcu ("Aquis Zorbas Village") nebija daudz, tāpēc baidījāmies, ka būs ne īpaši laba, nu bet nolēmām tomēr riskēt. Tā nu sanāca, ka mūsu viesnīca atradās 20 minūšu braucienā no lidostas un tāpēc mēs bijām pirmie, kas tika nogādāti viesnīcā. Pērējie, kas lidoja kopā ar mums, devās tālāk savu viesnīcu meklējumos. Ieradāmies viesnīcā ap 9.00. Bijām gatavi tam, ka nāksies gaidīt kādu laiciņu, līdz mūs izmetinās numurā, bet jau pašā sākumā bijām patīkami iepriecināti, jo uzreiz pēc iereģistrēšanas mūs aizveda uz mūsu numuriņu. Viesnīca ir bungalo tipa, tas ir, viesnīcas teritorijā atrodas daudzas mazas mājiņas, kurās ir izvietoti numuri. Kad iegājām numurā, nopriecājāmies, jo numuriņš bija ļoti labs, labi iekārtots, tīrs un patīkams. Arī skats no balkoniņa bija lielisks. Ceļojums sākās patīkami. Viesnīcas personāls bija laipns, atsaucīgs, vienmēr smaidīja, sveicināja. Numurs tika kopts katru dienu, dvieļi mainīti pēc vēlmes - ja vēlies, lai nomaina, noliec uz grīdas. Ēdināšana lieliska, ļoti liela izvēle, dažas dienas nedēļā nacionālo ēdienu dienas (grieķu un itāļu, jo viesnīca skaitās itāļu). Brokastis, pusdienas, launags un vakariņas, kā arī saldējums un alkoholiskie un atspirdzinošie dzērieni no 10.00 - 23.00 bez maksas. Un protams nevaru nepieminēt animation team. Superīgi cilvēciņi, vēl ilgi viņus atcerēšos un pat skumšu pēc viņiem. Vienmēr rūpējās, lai ir jautri. Gan dažādi sporta pasākumi, gan deju priekšnesumi, un pat cirka izrāde un parodiju šovs. Un protams - Macacao... :D Kas tas ir, to var apskatīties video manā albūmā. Viesnīcas pludmale 50 metru attālumā no viesnīcas, uzreiz pāri ceļam. Pludmale smilšaina, bet pati ieeja jūrā gan akmeņaina. Bet mēs par to nebēdājāmies, sauļojamies mēs viesnīcas pludmalē, jo saulessargi, guļamkrēsli un pludmales dvieļi - bezmaksas, bet peldēties gājām 100 metrus tālāk citas viesnīcas pludmalē, kur ieeja jūrā bija smilšaina. Ekskursijas Jau uzreiz izdomājām, ka ekskursijas neiegādāsimies, bet ņemsim auto un dosimies salas apskatē patstāvīgi. Tā arī darījām. Pirmās divas dienas apskatījām tuvākās apkārtnes ar kvadraciklu, bet tad iznomājām uz 2 dienām auto ar GPS un devāmies salas apskatē. Pirmajā dienā uz salas rietumu daļu, otrajā dienā - austrumu daļu. Tās bija neaizmirstama 2 dienas. Tie ceļi kalnos, tas serpentīns - tas ir kaut kas! Tas noteikti IR jāizbauda. Izbraucām cauri daudziem skaistiem ciemiem, pabijām Knosas pilī, Zeva alā, Lasiti ielejā, Homo Sapiens muzejā. Brīnišķīgi skati visapkārt, kalni, ielejas, kalnu kazas, ciemiņi, olīvu dārzi - tiešām skaisti.Un noteikti iesaku šāda veida ekskursijas, jo mums tas viss izmaksāja 70 EUR par mašīnu divām dienām un ap 20 EUR ieejas biļetēm apskates objektos vienam cilvēkam. Tajā pašā laikā Tez Tour mums piedāvāja dažādas ekskursijas par 120 - 180 EUR vienam cilvēkam. Rēķiniet paši! Laika apstākļi Kā jau minēju, bijām tur septembra sākumā. Gaisa temperatūra 25-29 grādi dienā, naktī nedaudz vēsāks. Ūdens temperatūra līdzīga gaisa temperatūrai. Vienīgais bija nedaudz vējains, tāpēc 2 dienas šīs nedēļas laikā pludmalēs bija izkārti sarkanie karogi, kas nozīmēja, ka peldēties aizliegts. Nu ko vēl varētu pieminēt? Kopumā atpūtāmies lieliski, brīnišķīgi pavadīts laiks, ļoti negribējās doties projām. Noteikti atgriezīšos tur vēlreiz, un ne vienu vien reizi. Jo tā ir pasakaina zeme!