Alānija... - vieta kur atgriezties!

14.09.2010. - 25.09.2010. Alānija

14.septembra agrs rīts – izlidojam uz Turcijas „Pirātu” pilsētu – Alāniju. Ielidojam 10.00.Pilots paziņo, ka ārā +26 C.Mūs sagaida tūrisma firmas pārstāvis un ar 12 vietīgo autobusu ved uz viesnīcu „Gurgulu Cleopatra Beach „, kas no Antālijas lidostas atrodas. 131 km.

12 dienu atpūta var sākties!!!!

Iečekojamies veiksmīgi un skrienam baudīt pirmās pusdienas viesnīcā. Tā kā mūsu viesnīcāir „all inclusive”,iespēja paēst ir 5 reizes dienā. Teikšu tā- baro tiešām te kā uz „kaušanu”. Un vietējais alkohols bārā pieejams no plkst.10.00-23.00. pēc tam gan par maksu. Tēja, kafija, atspirdzinošie dzērieni – visas dienas garumā.

Īss pieredzes izklāsts par:

Viesnīcu :

Mājīga, neliela, pašā jūras krastā ar baseinu un galdiņiem pašā jūras krastā. Viesnīcā ir iespējams izbaudīt arī Turku pirti, masāžu un sejas maskas, bet tas ir par atsevišķu samaksu. Pirmo reizi pamēģināju, neteikšu ,ka baigi patika – gandrīz tāpat , kā mazgāties ar sūkli un ziepēm karstā, tvaiku pilnā telpā...

Viesnīcā katrā numuriņā ir kondicionieris, pa nakti uzliekto to uz 26C atzīmes varēja tīri labi izgulēties. Dušas gan man nepatika- viņas bija konstanti iebūvētas un strūkla bija haotiska, tā kā matus es mazgāju turpat dušā , tikai palienot zem krāna

Viesnīcas personāls- recepcija, istabenes, bārmeņi un oficianti pret tevi izturēsies daudz uzmanīgāk, ja atstāsi tējas naudu. Tur gandrīz uz katra stūra ir TIP BOX, kuri domāti čajiem. Un ne tikai viesnīcās. J Istabenēm atstājot tējas naudu, tā arī nesagaidījām izdaudzinātos ziedus gultā...

Viesnīcas viesu vidū satikām arī tūristus no Latvijas, Krievijas, Polijas, Anglijas, Vācijas u.c. valstīm.

Ekskursijām :

- Bijām „tradicionālajā ekskursijā uz cietoksni, kaut gan pirms tā apskates tikām aizvesti gan uz zelta, ādas u.c. izstrādājumu veikaliem – labs izdomājuši , kamēr tūristi pirmajās dienās savu naudiņu nav iztērējuši, un cenas sapratuši -šos ved iepirkties .Interesantas bija pusdienas uz ūdens kalnos.

- Zaļais kanjons, jeb „GREEN CANYONE” – iesaku! Ļoti skaista daba, peldējām ar mazu kuģīti, varēja peldēties saldūdenī.

- Diskotēka uz pirātu kuģīša „BIG BABA” – vakarā ap 21.00 mūs no viesnīcas mūs līdz kuģītim aizvesta busiņš.Tas tiešām ir jāizmēģina – super mūzika, jautrība, uguns šovs, dejas līdz ausīm putās un pēc stundiņas vairs netraucēja pat kuģa līgošanās. Atgriezāmies viesnīcā ap 1. naktī.

- Motorollera īre – paņēmām uz 24h – 10$. Izbraukājām kalnus. Saēdāmies gardās vīnogas, kas auga kalnos, granātābolus un apelsīnus- tie gan vēl nebija nogatavojušies. Satikām pat večiņu kalnos, kas ganīja kalnu kazas –diezgan baismīgi palika, ka viņa savā „mēlē” sāka kaut ko vervelēt. Tā arī izpalika foto ar kalnu kaziņām.

Tirdzniecību:

Pirmo reizi pastaigājoties pa pilsētas centru nodomāju, ka te gan visi vienos brendos vien staigā – Adidas, Nike, Puma, Lacoste, Versache,Hugo Boss, D&G u.t.t. – izrādās, ka visas šīs „Turkey original” šmotkas var pa lēto sapirkties ielu veikalos. Cenas, protams, kaulējamas –pat trīskārt. Mūs pat vietējie iesauca par „mafija” un „bandītos”, par tik prasmīgu kaulēšanos. Nekur pret pirkumu čekus nedod, pat ne sabiedriskajā transportā. (viena biļete maksā 1,25 liras).

Klimatu:

Mūsu atpūta Alānijā ilga no 14.09.-25.09. Šajā laika posmā nenolija ne pilītes, divās dienās bija daži mākonīši un tas arī viss- kā no rīta piecelies, tā saule-saule –saule. Pa nakti +26C, pa dienu +32C. Ūdens temperatūra Vidusjūrā bija +26c.Pirmajās dienās bija grūti pierast pie tās tveices un tropu klimata, bet pēc dienām 7tiņām jau dažreiz pat uzmetās zosāda J:P.Vietējie saka, ka ziemas periodā gaisa temperatūra esot +13 C.

Interesanti:

- Turcijas pilsētas Alānijas viena no sadraudzības pilsētām ir TALSI.

- Alānijas pilsētas lielākās palmas ir ievestas no Dubajas.

- Ūdeni viņi silda speciālās tvertnēs, kas atrodas uz māju jumtiem.

- Ļoti daudz siltumnīcu, kas uzbūvētas , lai ražu pasargātu no saules.

- Vidusjūra ir ļoti nabadzīga ar jūras veltēm.(lielāko tiesu ēdām tikai foreles)

- Ļoti garšīgu saldējumu tirgo MADO kafejnīcā. Gatavots no kazas piena, konsistence kā medum. Ar riekstu gabaliņiem, aveņu ,zemeņu sēkliņām (tiesa gan dažiem vēderiem tas diez ko nepatika).