Brēmene- info ceļotgribētājiem

2 dienas Brēmenē Biju nolēmusi doties kādā lēto lidojumu ceļojumā! Paskatījos http://www.ryanair.com/site/LV/ un šeku reku pēc pāris nedēļām bija lidojums uz Brēmeni, divām personām tas mums izmaksāja 25 Ls (bez bagāžas, mums ryanair 10 kg atļautā rokas bagāža šķita pilnīgi ok, uz baigo šopingu netaisījāmies)! Cik noprotu uz Brēmeni bieži vien var dabūt arī lētākas biļetes:) 15.09. izbraucām no Rīgas pl 9.45 un atpakaļceļu mērojām 17.09. no Brēmenes pl 6.30 (Rīgā ieradāmies pēc LV laika pl 9.20) Kad biļetes bija iegādātas es cītīgi meklēju dažādās mājas lapās iespējamo informāciju par Brēmeni. Visu izdevās saplānot jau Rīgā :) Netērēšu laiku savam Brēmenes apciemojuma aprakstam, bet padalīšos ar, manuprāt, derīgu informāciju: Transports: www.vbn.de (pati neizmantoju šo lapu, bet atradu to bukletā) No Lidostas ~ 15 min var nokļūt centrā braucot ar 6 tramvaju Universitātes virzienā. Kāpjam ārā uzreiz pārbraucot pāri kanālam! Pa labi atradīsies vecpilsēta! Ja dzīvojat centrā un nedomājat apmeklēt Zinātnes muzeju vai ko citu ārpus centra droši varat pirkt vienreizējo biļeti 2.20 eur, bet ja nepieciešamība pārvietoties patālāk iesaku nopirkt biļeti visai dienai ~ 7.30 diviem pieaugušajiem un 3 bērniem. Tad var braukāt cik tik vien gribās, bet tā īsti kur braukt jau nemaz nav, lielāko daļu var izstaigāt kājām! Biļeti pirkām transportā uz vietas, tramvaja vidū ir aparāts, kas pieņem eur (sīkā un papīra naudā) tur var izvēlēties dažādas valodas, dažādas biļetes, atrast sev piemērotāko! Kad esat tikuši pie biļetes, tad pārlokiet to uz pusēm un ieliec dzelteni oranžajā aparātā un jums tiks fiksēts kompostrēšanas laiks, ja esat nopircis dienas biļeti, nākamajā braucienā to nav nepieciešams kompostrēt. Dienas biļeti mēs pirkām otrajā dienā, jo tad mums bija nepieciešams braukt uz Zinātnes centru un lidostu (diviem pieaugušajiem mazliet virs 7 eur) redzēju, ka daži latvieši biļetes jau pirka lidostā, bet obligāti tas nav nepieciešams. Nauda-Kartes: Pēdējā laikā esmu ceļojusi pa dažādām valstīm, Eiropā esmu iztikusi ar savu VISA karti HBankā, bet Brēmenē jārēķinās, ka pārtikas veikalos, ēstuvēs un daudzās citās vietās to nepieņem! Naudu var izņemt geldautomat, bet to ir pamaz! Izņemot 50 eur ~ 3ls komisijas nauda! Tā kā iesaku izmainīt naudiņu jau LV. Lielajos veikalos un viesnīcās, kā arī Zinātnes centrā karti pieņēma! Zinātnes centrs (Universum Bremen): Pirmd.-Piektd. 9-18 Sestd., svētd. un svētku dienās 10-19 www.universum-bremen.de Uz to aizbraucām ar to pašu 6 tramvaju- Universitātes virzienā ~ 15 min laikā! Nopirkām biļetes tikai uz Science Center 15.50 eur uz visu centru maksā 18.50 (tur ir šokolādes gatavošana un kas tur vēl...nebiju-nezinu) Zinātnes centrā staigājām no pl11-17, mūs tas dikti aizrāva, mēģinājām izmēģināt dažādus eksperimentus, kosmiskā kuģa simulatoru, zemūdens simulatoru un ieskatīties dažādās klimata joslās! Ekspozīcija bija ļoti saistoši sakārtota, ar iespēju pašam piedalīties, atpūsties, izzināt! Nevaru gan teikt, ka to apmeklējām 100 % ... piekusām! :) labi, ka nebijām vēl paņēmuši biļeti uz abām muzeja ekspozīcijām...veltot tam visu dienu, veidojot pauzes... diez vai var apbruņoties ar tādu pacietību, ka izstaigāsiet un izmēģināsiet visu. Atmiņas par redzēto kolosālas!!! 10 balles!!! Tikai atceraties, ka šim pasākumam jāvelta visa diena...2h noteikti būs par maz, labāk nemaz nesākt :) Pārtika: 2 milzīgi kebabi + 1alus =9 eur (pie dzelzceļa stacijas pāri ielai) gardi lēti! Pārtikas veikals ALDI ļoti lēts, bet nu super-neto stilā, cenas manuprāt lētākas nekā LV Alus ~ 1-1.50 eur 0.5 veikalā, kafejnīcās no 2-3.50 eur. Ēdām arī meksikāņu restorānā jo visi feinie krodziņi krastmalā bija pārbāzti! Ēdām divu milzīgus un ļoti asus bārbekjū un dzērām divus alus samaksājot kopā ~ 32 eur ...es mazliet vīlos, jo ēdieni bija kā jau meksikāņiem pienākas ļoti ass, ēdienkarte tikai vācu valodā... Saldējums uz ielas 0.75-0.90 eur. Cenas ļoti pieņemamas!!! Brokastis viesnīcā ~ 10 eur. no cilvēka, mēs gan tās neizmantojām, bet sapirkāmies visādus gardumus veikalā un našķojāmies istabiņā-gultā! Manuprāt, tā ir feināk :) iztērējot par to ~ 7-10 eur. uz abiem. Drēbes: Jā, šopingistiiem, tā cik teica satiktie lietpratēji ir paradīze salīdzinājumā ar Berlīni! Paši šai trakajai nodarbei arī veltījām kādas 2h, nu var šo to ieķemmēt ;) Šajā saistībā, noteikti iesaku iegriezties C&A veikalos – milzīga izvēle un cenas ļoti pieņemamas. Nav, protams, nekāds baigais brendu veikals, bet ir ok! :) Vecpilsēta: Mīlīga maziņa, dažādu interesantu skulptūru pilna http://www.bremen-tourism.de/foreign/k4-download.cfm?m=5.04&name=Brochures&lang=let Šeit ir superīgs buklets latviešu valodā! Attālumus starp ievērojamākām vietām skatījos googlē- gājēju režīmā:) tur var saprast cik ilgs laiks jāvelta aizstaigājot no punkta A-b-c utt. Dzīvošana: Dzīvojām Ibis Bremen Altstadt (pašā centrā!) 2 zvaigžņu viesnīca, bet atbilst visām 3, tik istabiņas pamazas, tāpēc tai iedotas tik 2 zvaigznes (69 eur diviem 1 nakts) Mums bija salīdzinoši dārga dzīvošana „lētajam braucienam, zinu, ka citi letiņi bija apmetušies dažādos hosteļos centrā vai viesnīcās mazliet attālāk no centra, kas arī ir labs risinājums, jo visu taču var izbraukāt ar tramvaju” Viesnīcu rezervēju latviski http://www.hrs.com/web3 nebija pat nekas pirms tam jāiemaksā un nekādus kartes datus ar neprasīja, nosacījums līdz pl 18 jāiečekojas, bet iečekojāmies jau pirms noteiktā laika pl 15. ~ pl 13 jau bijām savā istabiņā nolikt somas :) Vēl dažas adreses, kas varētu interesēt naktsmāju meklētājiem: http://www.privatzimmer-bremen.de/ http://www.latvian.hostelworld.com/continent.php/Hostels/Europe Otru nakti nakšņojām lidostā! Ieradāmies tur mazliet pēc pl 22, ieņēmām divus trīsvietīgos mīkstos krēslus, apskatījām bildes, iedzērām alu, mazliet panašķojāmies, atpūtāmies! Ap pl 23:00 lidostu slēdz ciet ~ līdz pl 3! Ap pusnakti onkulīts ar melnu suni, baskervilu-mazliet sagurušu un vecu, izstaigā lidostu un pārbauda rīta izlidošanas biļetes! Gaisma mazliet tiek samazināta, letiņi (to tur bija daudz) liekas uz auss! Sastūmām divus 3 vietīgos krēslus kopā, sanāca, laba gultiņa! Bijām paņēmuši plediņu, tas labi noderēja, jo pēc pl 23 ieslēdzas ventilācija, kļuva vēsāk, bet ne neciešami auksts!!! Ap pl 3-4 sākās kņada-ierodas cilvēki uz rīta reisiem, ap pl 5 devāmies uz Ryanair terminālu tur pat blakus, iečikojāmies un ēdām brokastis, un gaidījām savu reisu! Manuprāt, dabūjām pagulēt vairāk par tiem, kas bija nakšņojuši viesnīcā un no rīta ar taksi (12 eur) braukuši uz lidostu. P.S. Tas ir tikai mans skatījums, 2 dienu ceļojumā uz Brēmeni, lietpratējiem iespējams būs vēl kodolīgāks info!