piedzīvojumi uz Polijas robežas

Par pašiem poļiem neko daudz nevaru pastāstīt, jo šajā valstī esmu bijusi tikai caurbraucot - vairākas reizes, bet poļu muitnieki un robežsargi ir īpaša suga!!! Vienu reizi (iedzēris) poļu robežsargs kādu stundu nelaida mani Polijā, jo teica, ka tā neesot mana pase - bilde esot ļoti līdzīga, barbūt, ka tā esot mana māsa, bet es noteikti nē!!! Es mēģināju viņam ieskaidrot, ka man nemaz nav māsas, grozīju seju gan tā, gan šitā, sakārtoju matus, kā fotogrāfijā, rādīju studentu apliecību, autovadītāja tiesības, bankas kartes u.c. - tā arī nepārliecināju! Tomēr tiku ielaista polijā, jo kāds cits viņu pasauca, viņš atdeva man dokumentus, atmeta ar roku un palaida! Citu reizi - naktī, poļi salīdzināja mašīnas dokumentus ar kaut kādu sarakstu (laikam meklēšanā esošo mašīnu) un lika iebraukt tādā kā barjerām norobežotā steliņģī, kur viens sāka pētīt numurus uz stikliem, otrs staigāja ap mašīnu un ar lukturi spīdināja salonā, trešais - lika manam draugam atvērt motora pārsegu - llaikam gribēja paskatīties arī motora numuru - bet pārsegs iesprūda un nevērās vaļā!!! Draugs raustīja un raustījas, es salonā raustīju slēdzi, bet kā navērās tā nevērās! Es varu iedomāties, cik aizdomīgi tas viss izskatījās robežsargiem! Man no bezmiega ūn jocīgās situācijas sanāca stulbie histēriskie smiekli, bet es turējos no visa spēka - lai nesakaitinātu poļus! Vispār, kā es pēc tam sapratu, nekā jautra tur nebija - viņi, ja gribētu, varētu mūs aizturēt uz 3 diennaktīm apstākļu pārbaudīšanai un ej tad no kaut kāda lāču kakta sazvani Latvijas konsulātu!!! Tomēr, neskatoties uz to, ka pie motoira numura šie tā rī netika, mūs palaida - laikam redzēja, kā salons piedrazots 2 nedēļu ceļojumā pa dažādām Eiropas valstīm un saprata, ka aizdzinēji tā nepiecūkotu jaunu mašīnu, ko taisās izdevīgi pārdot!