Bologna, Firenze, Siena un vel šis tas

Tikko pārrados no sava kārtējā Itālijas brauciena, taču šis brauciens nedaudz atšķīrās no pārējiem, jo auto nomā tika paņemta automašīna un izbraukāta toskānas apkārtne - tad no padalīšos ar iespaidiem par braucienu un varbūt arī kādu noderīgu informāciju

Tātad brauciens sākās no Rīgas ar auto, jo lidojam no Kauņas...naktī atbraucām uz Kauņas lidostu, nolikām automašīnu lidostas stāvvietā (8 dienas 105 liti) un caur Dusseldorf Weeze sākām ceļu uz Boloņu.

Tā kā ielidojot Weezes lidostā mums bija 1 diena laika, aizčāpojām uz Weezi. Pilsēta ir maza un ļoti sakopta...tāds ideāls Vācijas miestiņš. Sapirkāmies paiku, pastaigājām nedaudz pa pilsētu un ar autobusu (2,30 euro) braucām atpakaļ uz lidostu pārlaist nakti. Lidostas mājas lapā bija rakstīts ka lidosta ir ciet no 00:00-3:30...tad nu sagaidījām pusnakti, bet neviens mūs ārā nedzina.

Nākošajā rītā atlidojām uz Boloņu...tā kā zināju ka no lidostas 500 m attālumā ir tāda kā pilsētas zona, kur autobusa cena ir 1 euro, gājām uz turieni, nevis ņēmām shutle bus uz centru par 5 eiro. Boloņā palikām 2as naktis 4* viesnīcā "Cosmopolitan bologna"...atrodas patālu no centra, taču viņiem ir bezmaksas transports no vienīcas uz centru un autobusi uz turieni iet pietiekoši bieži. Vel viens iemesls kāpēc izvēlējos šo viesnīcu bija viens no lētākājiem piedāvājumiem 3vietīgajam nr.

Šī pilsēta ir studentu pilsētā un tā nav tūristu pārpildīta, kgan ir ievērības cienīga...ar 2ām dienām Boloņā ir pilnīgi pietiekami...konkrēti mans mērķis bija Boloņa, jo tur notika viens man tīkams festivāls.

Mašīnu rezervējām Auto europe ar pilnu apdrošināšanu uz 3 dienām izmaksāja 110 eiro - fiat panda...nu nav baigi labā, bet bija gandrīz jauna (17000 nobraukums)...motors gan varēja būt jaudīgāks, jo mēģinot kādu apdzīt varēja beigties slikti. Kgan bija rakstīts ka drošības nauda tomēr būs vajadzīga (1200 eiro), no mums paņēma tikai 200 eiro. Benzīna cena pašlaik ir ap 1.35 eiro par litru un auto vidējais patēriņs galu galā sanāca 6,7 litri/100km...kgan braucot stāvā slīpumā patēriņs bija 25 litri un tikai tāpēc ka vairāk dators nevar parādīt :D Uz ceļiem visur ir fotoradari, par ko brīdināja GPS un arī zīmes kas uzstādītās pirms tiem...starp citu arī Lietuvā ir pilns ar fotoradariem un arī tur ir brīdinājuma zīme pirms radariem, tā kā Latvijai līdz tam vel ilgi augt. Trijās dienās izbraukājam Florenci, Sienu, San Gimignano, Volteeru, Pizu un Cinque terre, kur ir fantastiska daba...domāju par pilsētas aprakstiem nepakavēšos, bet gribu tomēr piebilst, ka uz Sienu gan vajadzētu aizbraukt, bet Pizā ir tikai tornis un katedrāle vai kas tml...pilsētās stāvvietas izmaksas ir 2-3 eiro par stundu, bet ja ir daudz laika, var atrast arī bezmaksas stāvvietu...vēsturiskos centros tik un tā nav atļauts iebraukt nepilsētniekiem.

Nu ja...vel par pludmalēm - Pizas apkārtnē visur ir maksas pludmales, kur pat nedrīkst gulēt smiltiņās, taču ir atvēlēti kādi mazi pleķīši, kur var gulēt arī nemaksātāji...ļoti mazi pleķīši.

Vel aizmirsu piebilst par kādu interesantu pilsētiņu, uz kuru noteikti jāaizbrauc ja ir auto - tā ir Vertine. Viduslaiku pilsētiņa ar aptuveni 100 iedzīvotājiem kalna galā ar smukiem apkārtnes skatiem.

Par cinque terre...ir vērts aizbraukt, bet tikai cauri braucot...vismaz manas domas, jo tur nekā ipaša tāpat nav - ir vērts redzēt apkārtnes dabu un pabrīnīties kā tiem vāktas vīnogas nogāzēs, kur vienkārši uzrāpties varētu būt sarežģiti - bet viņi to dara un tas ir apbrīnojami.

Atpakaļ ceļs no La Spezia uz Bologna veda caur kalniem, gan jau skati bija smuki, bet tā kā braucām pa tumsu, neko redzēt nevarēja - naktī braukt pa serpentīniem vispār ir interesanti...tu brauc un redzi ceļu un 2as baltas strīpas, nu kurām tev nedrīkst izkļauties un ja no līkuma tuvojas auto, to var laikus pamanīt pēc gaismām, tāpēc naktī savā ziņā ir pat drošāka braukšana :D Pa ceļam redzējām kādas 4 lapsas un 1 mežacūku, bet tur tie dzīvnieki īpaši netraucē, kgan ir pilns ar brīdinošām zīmēm. Trijās dienās nobraucām 800 km - ceļi visur labi, kgan no sākuma likās ka nojūgšos, vēlāk pieradu pie kalnu ceļiem un bija pat interesanti.

Tas nu arī viss, neko daudz neuzrakstīju, bet ceru ka kkas nodrīgs bija :)