AR velo pa NORVEGIJU

Ir pienācis agrais otrdienas rīts. Noliktais laiks kad jādodas īsa ceļojuma uz Norvēģiju. Viņa vel tik saldi man guļ blakus. Laimīgais bērns. Ātri sapakoju mantas atvadu bučas un es jau ar savu ceļabiedru sēžu autobusā uz lidostu. Ir nenormāli sutīgs un es palieku slapjš kā pirtī. (Bikit vēlāk esot Rigas centrs applūdis). Maza aizķeršanās vel ar mūsu bagāžu (telts mietiņi ir bīstami) un mēs jau lidojam uz Norvēģiju. Uz mazu lidostu ar nosaukumu Torp (Sandefjord Lufthavn Torp). Ap 100 km no Oslo. Mūsu mērķis nokļūt līdz mazajai pilsētiņai Sandefjord. Izkāpjam no lidmašīnas un sākam iet, kādi 10 km, pa mazu lauku celiņu. Taxfree zonā nopirktie dzerieni, iet pie sirds. Netālajā dzelzceļa stacijā sastopam britu vārda NEO, maz līdzības ar mūsu Neo un vel mazāk ar Matrix Neo. Viņam arī izrādās ceļš mērojams līdz Sandefjord pilsētiņai. Tā nu kopīgi ejam, un izrādās viņš ar kājām 3 nedēļas apceļo Norvēģiju. Mēs bijām pirmie Latvieši viņa mūža. Saulainā laikā ar jaunu ceļa biedru solis raiti iet. Nonākot ciemata mūsu ceļi šķiras, viņam esot jāgaida vilciens, mums gribas ātrāk tikt uz velosipēdiem. Vietējā tūrisma info centra ļoti jaukas meitenes mūs ātri vien apgādā ar precīzām kartēm un foršiem sieviešu riteņiem (zemais rāmis un groziņš). Pirmajā brīdī liekas, ka ar šādiem būs grūta braukšana, bet beigās groziņā labi ielikās mūsu somas un bija forši. Nolemjam braukt uz tuvējo klinšaino ragu, kas ir kādus 12 km no ciemata. Vēl vietējā bodē dažas uzkodas un aiziet. Ceļš ir šaurs un līkumains augšā lejā. Skati iespaidīgi tieši tas ko vēlējos. Pēc lēna un nesteidzīga 2 stundu brauciena esam nonākuši pašā klinšu raga galā WOW šeit gan ir skarbi. Plikas klintis, pret kuram triecas putojoši viļņi. http://commondatastorage.googleapis.com/static.pan… Nolemjam, ka šeit arī vēlamies nakšņot. Atrodam vecas lielā kara laikā būvētas vācu pozīcijas. Klintī kaltas tranšejas un bunkuri, izskatās ka būtu vakar uztaisīti. Vienu bunkuru pašā klints galā padarām par savu nometni. http://commondatastorage.googleapis.com/static.pan… Savācam pa tuvako apkarti kociņus iekuram. Visu laiku japieskata savas mantas, jo kaijas šeit ir īpasi nekaunīgas un no cilvēkiem galīgi nebaidās un ir gatavas no rokas izcelt cepumus.Gribas kadu zivi, apkart visur daudz makšķerētāji, varētu no kāda varbūt kaut ko nopirkt vai iemainit. Satiekam vietejo puisi (vārdu neatceros) ar kuru ieslīkstam garās diskusijās par Norvēģijas vesturi, politiku un kultūru. Ta pļāpājot saulīte lēni pazūd aiz tuvējās klints un paliek pavisma vējaini un auksti. Plāni par zivi izkūp gaisā, jo laikam pašiem norveģiem ir prieks par sevis noķertajām zivīm. Nāksies iztikt ar desu un pašu noķerto krabi. Atvadāmies un dodamies uz savu bazi, bunkurā. Skats uz nemierigo jūru, no mūsu bunkura ir neaizmirstams. Sakurinām iespaidīgu ugunskuru, un secinām ka ar malkas vākšanu esam pārcentušies, tā šeit pietiktu vairākām dienām. Dažas uzkodas un lienam guļammaisos. Lai kāds vējš plositos par klintīm mūsu bunkura viss mierigi un klusi un galvenais silti. Rīts sakas ar to ka kāds suns pabāž galvu mūsu bunkurā un pamodina mūs. Un ir ļoti skaista diena sākusies. Jaaizminas uz pilsetiņu atpakaļ un šodien plāns ir uz līdzigu ragu mazliet tālāk aizmīties. Pa ceļam nopeldamies mazā, mīļa un klinšu ieskauta pludmalē. http://commondatastorage.googleapis.com/static.pan… Nonākam atkal pilsētā un samainām vienu velosipēdu kuram bija radušas dažas tehniskas problēmas. Dodamies aplūkot mazo pilsētiņu. Ostā stāv iespaidīgs vaļu zvejas kuģis, kas darbojas ar tvaika dzinēju un degvielu tam pumpē no netālu noslīkušā kuģa jau daudzus gadus - praktiski! Jānis nolemj, ka viņam vajag vel vienu dušu un viņš nopeldas pilsētas centra strūklaka uz ko saņem vētrainus aplausus no vietējiem. Sēžam ostā un baudām skatu. Redbull meitenes mums pienes dzērienus (paldies viņām) Un ir laiks sākt atkal mīties. Ceļš ir vel kalnaināks un skati atkal iespaidīgi. Zirgi, klintis un daudz sportisko ceļotāju. Šis rags jau ir krietni skarbāks, un līdz pašam galam, nemaz nav ceļa, bet ir tikai takas. Ar nelielu maldīšanos tur ari nonākam. Maziņš ugunskurs un desas ar alu liekas tik gardas, vienīgi atkal jāuzmanās no kaijām. Nolemjam uz saulē uzkarsušajām klintīm mazliet pagulēt un atgūt spēkus. Mans stulbais baltieša pieradums visu laiku uztraucas par mūsu velosipēdiem kurus esam atstājuši klints apakšā. Nu ka tik kāds nepazūd. Kas šai vietai laikam ir raksturīgi, ar spēcīgu dārdoņu brīžiem pāri pārlido veca divmotoru lidmašīna, kas vizina tūristus. http://commondatastorage.googleapis.com/static.pan… Troksnis ir jocīgs, bet lidaparāts ari milzīgs un lido zemu. Klints pakāje ir pasakaina pludmale atkal. ES gribu tajā nopeldēties. Iebrienot līdz ceļiem, saprotu, ka tas nebūs nemaz tik pasakaini, jo pludmale ir pilna ar medūzām. Daudz stāstu par apdegumiem dzirdēti tāpēc īpaši negribas ar viņām eksperimentēt. Laiks ari sak kļūt apmācies. Un vel nepatīkams pārsteigums ir caura riepa velosipēdam. Un tomēr esam patālu no ciema, bet nu degunu nenokaram esam gatvi ari aiziet ar kājām. (no kalna var ripot arī ar cauru riepu) Pēc gara 3 stundu stūmiena esam nonākuši atpakaļ ciematā un laiks jau ir kļuvis īpaši nepatīkams lietus ar vēju kopā. Atstājam velosipēdus tūrisma info centrā. Un pēc neilgas atpūtas parciņā sākam, iet ar kājām uz lidostu. Gājiens pa naksnīgo Norvēģiju ir kas nepieredzēts... Vel dažu stundu nīkšana lidosta un jau lidojam uz Rīgu. Esmu tā noguris ka iekāpjot Lidmašīna uzreiz aizmiegu un pamostos jau Rīga. Sajūta laba ! P.S. Uz katru cilveku sis celojums iznaca kadi 50 ls! Tas ta starp citu !