Kurzemes katla cīņas vietas

Tieši valsts svētkos 30 cilvēki izdomāja, ka būtu vērts aiziet pārgājienā pa Latvijas laukiem un 8.30 visi iekāpa autobusā, lai dotos ceļā. Viss sākās tur, kur viss bija beidzies - Zantē. Vieta, kurā tika parakstīts kapitulācijas akts un karš Latvijā oficiāli bija beidzies. Zantē ir ierīkots diezgan iespaidīgs muzejs, kas veltīts Kurzemes cietokšņa cīnītājiem. Privātais muzejs ir iekārtots kādreizējā kolhoza kantora otrajā stāvā un tajā ir apskatāmas lietas sākot ar karavīru bildēm līdz ieročiem, pirmās palīdzības piederumiem un karavīru personiskajām mantām. Bez tam muzejam ir sava āra ekspozīcija ar tanku, lidmašīnu un bunkuriem, kur ir iespējams arī pārnakšņot. Pēc muzeja apskates visi devās uz Jaunpils pusi. Iets tika gan pa ceļiem, gan neceļiem, piestājot papusdienot pie nopostītas mājas pamatiem meža vidū. Kā arī ieskrienot apskatīt Elles kalna akmens eju sistēmu, kuru, kā man jāsaka, tādu redzēju pirmo reizi. Ap plkst. 18.00 pēdējie gājēji iesoļoja Jaunpilī, lai apmestos Jaunpils skolas sporta zālē pa nakti. Bet pirms gulētiešanas, protams, notika pirtī iešana, lai kājas atpūšas un miegs labāks. No rīta jau 9.00 visi bija augšā un klausījās Jaunpils pils gides stāstījumā. Tika apskatīts arī pils parks ar sirds formas dīķi un "ceļu uz debesīm";). Tālāk ceļš un neceļš veda uz Lesteni. Kā jau iepriekšējā dienā, arī šajā ceļa posmā savu šarmu pārgājienam iedeva migla, pāris mājas lauka vidū un nevienas autobusu pieturas. Ejot pa ceļu garām pabrauca, varbūt, 2 mašīnas. Likās, ka esam pilnīgi pamestā vietā - tā teikt...tā sākas šausmenes:) Lestenē, protams, tika apmeklēti kravīru piemiņas kapi, kur ne viens vien atrada savu uzvārda radinieku ierakstītu. Tālākais ceļš jau turpinājās ar autobusa palīdzību - aizbraucām uz Džūksti, kur apskatījām "otras puses" kapus. Un tad jau pienāca laiks doties uz Rīgas pusi, pa ceļam iebraucot latviešu Holivudā "Cinevillā". Viennozīmigi tā ir vieta, kuru ir vērts vismaz vienu reizi apmeklēt... Ap 19.00 visi atkal bija Rīgā.. mazliet noguruši, bet atpūtušies un gatavi doties nākamajā pārgājienā, kas plānots pa Taurkalnes mežiem...