Londona - pilsēta visiem[!]

Nolēmu pievienot savu ceļojuma aprakstu par braucienu uz Londonu no 2.11.-07.11. :] Uz šo pilsētu gribēju aizbraukt jau sen, tā bija (vēl joprojām ir) tāda kā "sapņu pilsēta".. un tad samērā spontāni ar divām draudzenēm izlēmām doties šajā avantūrā. Jau iepriekš dabūjām grāmatu- ceļvedi "Londona", kur ērti un skaidri apskaidrots viss svarīgākais par šo pilsētu: kartes, adreses, telefoni, arī vēsture/vari būt kā gids pats sev (it sevišķi ja brauc uz savu galvu)- šī grāmatiņa ir LOTI noderīga! tad i-netā rezervējām jauniešu "back-packeru" hosteli "Hyde park inn": labā vietā, par labu cenu (4 naktis+brokastis~40GBP no cilvēka)- nekādas ekstras, gulēšana istabiņas pa astoņiem,desmit cilvēkiem, bet jaunieši, kas atbraukuši izbaudīt pilsētu, to var paciest. tā ir arī lieliska iespēja iepazīties ar citu tautību pārstāvjiem. ā, hostelis ir atvērts 24h, katram izsniedz savu elektrisko durvju karti- ir virtuve, kur var gatavot savu ēdienu. ĻOTI SVARĪGI JA NAV DAUDZ NAUDAS!!!- mēs ļoti labi ietaupījām uz 2 lietām: dzīvošana (kā jau minēju tikām cauri salīdzinoši lēti- vēl ideālāk ir ja var palikt pie kāda paziņas); ēšana (tas ir, manuprāt, dārgākais Londonā)- ņēmām līdzi savu ēdamo no latvijas, cik nu tas bija iespējams: makaronus, griķus, tūristu brokastis utt. par cik brokastis deva hostelī, pusdienās- maizītes, vakariņas virtuvē gatavojām paši (izklausās traģiski, pa visām 4 dienām ārpus "mājām" ēdam tā kārtīgi 1 reizi)- bet ietaupīt var ĻOTI LABI, jo ēdiens tur tiešām ir loti dārgs.. :/ Izlidošanas dienā Latvijā sākās ziema- sniegs, auksts, putina, vienvārdsakot- pretīgi. Lidojam ar "Rianayr"- lēti, apkalpošana nekāda, bet galā [stanstedas lidostā] nokļuvām, tas ir galvenais. par nokļušanu uz londonu no lidostas.- mums bija variants ņemt to "stansted express" vilcienu pa 15gbp, bet Rīgas lidostā bija "terravision" autobusu firmas stends- varēja nopirkt biļetes no Stanstedas un LONDONU pa 8gbp, to arī izdarījām. mums jau bija biļetes, atlika tikai lidostā [stanstedas] atrast pieturu, parādīt biļetes un pēc stundas jau bijām Londonā- ātri un ērti (autobusi kursē ik pēc 30 min un pietur Liverpool street un Victoria station). Ierodoties Londonā bijām šokā- laiks ideāls, atvasara: cilvēki staigā šortiņos, bezmaz vai vasaras apģērbā, koki zaļi- pilnīgs pretstats tā brīža situācijai Latvijā! No Liverpool street sēdāmies metro un uz mūsu pieturu- Bayswater tikām ātri (pirmā zona, circle line). Neizklāstīšu visus dienu notikumus, tikai pateikšu, ka daudz pa muzejiem nestaigājām (nebija naudas :))- bet vienalga daudz ko redzējām- tradicionālos Big Ben, Buckingan palace,National gallery, British museum, London Eye, Westminster Abbey, Hyde park, Regent;s park. tas viss ir forši un interesanti, bet, manuprāt, Londonas īstā "garša" ir mazajos ielu veikaliņos, suvenīru bodītēs, kafejnīciņas, krodziņos, tirdziņos utt. ( un mūsu rajonā tādu bija daudz!!)- pastaiga gar Temzu arī bija interesanta- ielu muzikanti, skaisti skati, kafejnīcas// pārsteidza lielais skrējējju skaits- likās, ka tur SKRIEN VISI UN VISUR! - vīrieši, sievietes, pa ielām , pa parkiem- viņi skrien visur, tas bija tā nepierasti. un ļoti daudz riteņbraucēju. ļoti daudz.. kopumā celōjums bija ideāls: laiks bija foršs, cilvēki atsaucīgi, redzējām skaistas vietas, jautri pavadījām laiku. noteikti tur atgriezīšos, ne vienu reizi vien, par to esmu drošs!! jo tur vēl ir ko redzēt un redzēt- un pilsētai ir sava aura, šarms, kas neatstāj vienaldzīgu nevienu. tapēc noteikti iesaku visiem jauniešiem (ne tikai) doties šādā avantūrā, tas ir tā vērts- par ~200ls jauki pavadīt 5 dienas lieliskā pilsētā, tas ir neaizmirstami. P.S. Centru VAR izstaigāt ar kājām (par to bijām satraukušies pirms brauciena, bet kad bijām uz vietas, secinājām, ka no kartes viena gala līdz otram [centrālā Londonas daļa] varam izstaigāt bez problēmām- pirmās zonas ietvaros k2 ir labākais pārvietošanās līdzeklis)- metro izmantojām tikai 3 reizes.. :) VISI UZ LONDONU! :]