Veloekspedīcija - Tur kur Gauja ietek jūrā!

Kādā augusta dienā ar dažiem domubiedriem izlēmām izkustināt kaulus un izbraukt ar velosipēdiem..virzienu uzticēja sagatavot man..bija tikai neliela piebilde..ne vairāk kā 100 km! :) Tad nu arī ķēros vērsim pie ragiem..izcilāju vecās kartes un sapratu, ka nekad neesmu bijusi tajā vietā, kur Gauja ietek jūrā! Aiziet! Dodamies turp! Izvēlējos saudzīgu maršrutu (pēc iespējas mazāk gar lielceļiem, lai var baudīt dabu). Maršruts: Sarkandaugava-Jugla-Baltezers-Alderi-Ādaži-Kadaga-Gauja-Carnikava-Sarkandaugava (kopā 80 km).

Izbraucu laicīgi - nedaudz pirms 8:00, No Sarkandaugavas līdz Juglas Statoil 40 minūtes ko braukt. Juglā braucienam pievienojās vēl viens domubiedrs un tad devāmies uz Baltezera pusi, kur vēl pārīti paķērām līdzi! Tā mēs 4 sākām savu ekspedīciju. Baltezerā gar Mazo Baltezeru iet ceļš uz Alderiem. Pēdējos gados šis miests ir apbūvēts ar jaunām mājām, kas gluži kā sēnes saradušās pēc lietus! Aiz Alderiem šķērsojām Vējupi un iebraucām Ādažos pa Podnieku ielu (pavisam no citas puses). Caurbraucot pilsētu pa galvenajām ielām, nokļuvām līdz jaunajam tiltam pār Gauju, kas ved Kadagas virzienā! Liels pārsteigums! Ādaži tik sakopta pilsēta, pašiem savs dīķis ar peldvietu, atjaunots kultūras centrs un zaļumu tik daudz! Šķērsojam jauno tiltu un virzāmies uz Kadagu līdz pirmajam lielajam krustojumam, tur griežamies pa kreisi, lai aplūkotu jauno ciematu „Cits Mežaparks” . Nekas iespaidīgs, meža vidū sabūvētas mājas , teritorija vēl līdz galam nesakopta! Pats galvenais, ka sākot no Ādažiem mēs braucām tikai pa veloceļu (vismaz ceļazīmes par to liecināja). Un arī Kadagā tikai pa veloceļiem! Pēc ciemata apskates devāmies tālāk. Kādam radās doma ka jābrokasto un pirmā pieturvieta varētu būt Kadagas ezers..pēc kartes tepat blakus, bet nez kāpēc pagriezāmies pa kreisi , nevis pa labi un rezultātā nokļuvām līdz Dūņezeram. Bet nekas traks, ezers paliek ezers, ka tik var piezemēties zaļumos un apēst kārotās brokastis!

Pēc brokastu ieturēšanas aplūkojam kaut kādu necilu karti un saprotam, ka jādodas pāri šosejai –Baltezers-Saulkrasti, lai nokļūtu ciematā Gauja (kas pēc vēsturiskiem faktiem kādreiz bijusi Carnikavas vecpilsēta). Gaujai izbraucam cauri un braucam uz Piejūras dabas parku. Nedaudz nomaldamies, bet pēc šņākoņas jūru tomēr atrodam.Un tavu pārsteigumu! Civilizācijas neskarta vieta, likās smiltis gaišākas nekā citās pludmalēs! Pludmalē ir arī pārģērbšanās kabīne. Tātad tomēr tā ir apdzīvota!

Izbaudām jūras vēsmas, apskatam izskalotos kokus un stumjamies uz Gaujas pusi (pabraukt praktiski nebija iespējams, jo grimām smiltīs). Beidzot, beidzot tas mērķis ir klāt! ;) Tas ir to vērts! Pasakainas debesis, neliela jūras vēsma un Tu sēdi, aizmirsties no ikdienas, lūkojies uz kaijām...! Tā kādu laiku klusumā pavadam.. Ir labi, varam doties tālāk! Tiek pieņemts lēmums doties tikai uz priekšu, atpakaļ nē! Tātad maršruts turpinās gar Gaujas krastu līdz pat dzelzceļa tiltam, jo jātiek pāri upei uz Carnikavu, neies taču līkumu braukt apkārt pa šoseju! :D

Sākums veiksmīgs, stumjamies gar Gaujas krastu, te pēkšņi saprotam, ka jākāpj augšā, jo upes mala nav pat izbrienama! Te nu sākas ekspedīcijas kulminācija, jānes velo, jāpārlec dubļu peļķes, jātiek pāri sakritušiem kokiem! Un tā kādu gabaliņu cīnījāmies! Bet tas bija tik forši! Jo tad Gaujas krasti atsedza savu skaistumu un bija pat jāpiestāj lai papriecātos!

Veiksmīgi sasniedzam dzelzceļa tiltu! Hm..tas ir apdzīvots ar cilvēkiem! Viņi pārvietojas šurpu turpu, nācās pat piespiesties ar savu velo pie margām, lai tiktu kāds bariņš garām! Pasmejamies, ka laikam vietējie iedzīvotāji ar nevēlas iet to lielo līkumu apkārt pa šoseju! :D

Esam Carnikavā, izbraukājam svarīgākos objektus: Baznīca, lielveikals, tirgus ... Piestājām atvadīties no 2 domubiedriem (viņi greizās uz pretējo pusi un devās atpakaļ uz Baltezeru) un tad dodamies tālāk uz Garciema, Kalngales pusi...līdz pat Milgrāvim tā braukšana bija tāda šaušalīga, braukšana gar šosejas malu...secinājums viens, liela daļa autobraucēju nevēlas padalīties ar velobraucējiem, jo brauc tik tuvu malai un pat nesamazinot savu ātrumu! Bet ko nu par to..taču sen zināms, ka LV uz ielām nav velobraucējiem vietas! Taču mēs braucam, lai parādītu, ka esam! :) Ekspedīcija galā! Patīkamas emocijas ir vairākām dienām! Iesakām arī Jums šo Gaujas ieteku jūrā apmeklēt! p.s. pats labākais, ka mums līdzi nemaz nebija sakarīgas kartes! :)