Crimea 2010

Doma par atputu Krima mezonigajas pludmales mums jau gadus cetrus piecus atpakal saka urdit,bet nezinajam kaa isti tam jagatavojas un kaa tas notiksies nomalus no civilizacijas:) Krima shogad bijam jau shkiet astoto sezonu,lidz tam dzivojam civilizeti apartamentos,bet pedejos gados naca atklasme ka velamies tomer nostak no knadas un atputnieku puliem. Un ta pagajusho vasar iegadajamies autokempingu (majina uz riteniem ko velk ar vieglo auto),nezi kapec pagashvasar neaizbraucam uz Krimu,laikam jau gaidijam valsts sabrukumu..... Marshutu uz Krimu bijam mainijushi atshkiriba no iepriekshejiem gadiem kad braucam caur Poliju shogad nolemam startet caur Baltkrieviju. Un taa vizas pa 15 Ls no cilveka gatavas un izbraucam 17 junija vakara no majam Jekabpili,pec paris stundam esam Silene,musu robezu shkersojam bez parsteigumiem.Parsteigumi (patikami)sakas BY,loti laipna attieksme,ludzu,paldies tas mus parsteidz,neko tadu uz robezam agrak neesam dzirdejushi,muitnieki pat paskaidro un palidz aizpildit dekleracijas,samaksajam 5 USD cela nodokli un pec nepilnas stundas esam jau BY teritorija,nakamais parsteigums par celiem,salidzinoshi loti laba stavokli un satiksmes intensivitate ari nieciga,nu Baltkrieviem jastrada nav kad apkart vizinaties.Braucam lidz diviem nakti un ta nolemjam nedaudz nosnasties,nogulejushi stundas piecas dodamies atkal cela.Rodas problema degviela sak iet uz beigam bet izslaveto benzintanku kuros pildas par valutu kaa neredz taa neredz:(Meginam kafeinicas samainit USD vai Eiro uz vinu naudinu bet neveiksmigi,ar pedejiem litriem tiekam lidz Bobruiskai ir jau 9 no rita,sameklejam banku kura samaina 100 USD pret 300 000 vinu naudinas,jutamies bagati:) Talak uztankojushies un musu celsh ved uz Gomelu un ta jau robeza,robezu ar parbraucam paris stundaas bez ipashiem piedzivojumiem.Iebraucot UA,pie pedeja robezsarga jau sakas piedzivojumi kas UA vaja vai uz katra sola,kopa ar robezsargu pienak Ukrainu virelis un jauta pec nezi kadas tur veselibas obligatas apdroshinashanas,robezsarga kladbutne es saku ka tulin pie vina nopirkshu gan,atbraucu pardesmit metrus no robezas un saku ar vinu izskaidroshanos,vinsh megina iestastit ka taa ir obligata,bet es itkaa zvanu draugam uz Kijevu un saku ka taa nav obligata,saku draudet ar zvanu uz prokuraturu un nu es shim palieku galigi neintresants un varam turpinat celu.UA ar shadu pus legalu naudas izspieshanu var cinities tik ar bezkaunigu seju,draudiem versties augstakas instances. Talak celsh rit samera raiti,tuvojamies Cernigovai kautkada gara miestina milici paker mani uz atruma,minutes piecas pakaulejoties tieku cauri ar 10 USD,maksimalais sods ir 250 grivnas=25 eiro,un vinam tik intreseja mani dolari ka nemaz nepaprasija paradit vaditaja apliecibu.Ieprieksh bij nedaudz bailes kaa ies braukshana aizmugure velkot kempingu bet palieku apmierinats,lenak ir bet uz priekshu kustam. Tuvojas Kijeva,taa gan nedaudz ustrauc,bet neko darit,apbraukt Kijevu var bet tad bus jabrauc pa ieverojami sliktakas kvalitates celu.Nonakot Kijeva klust skaidrs ka nekas traks nebus vienigi daudzmaz piecieshami korki,pa 1,5-2 stundam esam cauri pilsetai un esam uz Odesas autobana,attalinoties no galvaspilsetas braukshana klust ar vien raitaka un vieglaka,vakarpuse pabraucam garam Umanai un iebraucam stepe pargulet nakti. Rits sakas ar nepatikamu parsteigumu,makaa neatrodu vaditaja apliecibu,domaju pazaudeju uz robezas,bet nu nezi ko darit,nu protam nolemju braukt uz priekshu:) Lidz pusdienlaikam esam jau Nikolajeva kur ar gaida nepatikamakais parsteigums,aiz pilsetas trapos kautkada vinu milicu reida un mus protams aptura uz dokumentu parbaudi bet tiesibu ta nav:( Zinot cik ukraini kaari uz naudu esmu mierigs,atperkos bet par lielaku naudu neka par citiem parkapumiem. Turpinam talak celu,kautgan sajuta ne visai,sveshuma un bez tiesibam.Hersona- Krasnoperekopska-Dzankoja-Feodosija un ap pl. 15 esam jau Koktebela.Braucam cauri Koktebelai uz Lisiju Buhtu,bet japarvar samera stavi kalni pirms buhtas,piebraucot pie kalna klust skaidrs ka ar kempingu mes neparvaresi sho kalnu:( Neskumstam jo rezerve ir Tihaja Buhta kurp ar dodamies,tur iebraucam bez problemam. Nonakot buhta esam parsteigti,loti daudz mashinu un lidz ar to ari cilveku,bet sevi mierinam ka nakoshaja liici aiz kalna bus mazak tautas,un taisniba iapbraucot kalnu saskatam uz 700-800 m. pludmales tik kadas 5-6 teltis. Nonakot galaa un pieparkojushi kempingu steidzami dodamies uz juru,pa celam satiekam paris atputnieku kuri mus sveicina un apjautajas no kurienes,kaa celsh,uz cik ilgu laiku atbraukushi,pec sarunam nojausham ka sheit pagaidam atpushas loti jauki un intresanti cilveki,tas ir tieshi tas kas mums vajadzigs! Jura udens nedadz virs +25 gradiem,prieksh mums SUPER!,vakaru pavadam divata pei juras iemalkojot Koktebelas Kaberne un Monte Ruz viinu,sajutas vienreizejas. Nakama diena iepazistamies ar citiem kaiminiem un sakam pierast pie nesteidzigas un bezbedigas dzives. Vakara aizejam apkart kalnam uz civilizetaku pludmali jo tur ir kafejnicas,tur atri apjausham ka vajag piemesties viena pastaviga estuve un zinam ka labak ir tur kur Tatari saimnieki(tas no citu gadu pieredzes),tadu estuviti ari atrodam,virtuve loti garshiga,saimnieki laipni,Un taa mes pa lenam sakam iepazities ar Refatu un vinu gimeni un pat nenojausham ka pa 46 dienam tik loti iedraudzesimies. Tumsa Krima iestajas loti strauji,tik saulite ir aiz kalna pa 10 minutem paliek tumshs,un ta mums sanak kadi 2,5 km. pa tumsu gar juras krastu capot uz savu kempingu,bet nekas traks:).Parnakushi majas ejam gulet pat nenojaushot ka musu pludmale vakara tik sakas saviesiga dzive:)Visi kaimini pulcejas barina uz kopejam vakarinam,un ta iznacis ka taja nakti vini tuseja netalu no musu kempinga.Nakti pamodina sievieshu sarunas musu pagalmaa,mes paluram pa logu un redzam uz musu kresliem netrauceti sez tris meicas un sarunas dala vienu no vinu kompanijas puishiem,kurai nu shis shonakt piederes,mes izejam ara no kempinga uzsmeket bet shis neliekas traucetas:))) Nakama diena nolemjam iepazities tuvak ar kadu gimenes pari,kas ari veiksmigi izdodas,Nina un Igors vini no Dnepropetrovskas,mums ar viniem bij loti jautri,vakaros pat zokli no smiekliem sapeja.Vini mums ieved apskaidribaa kas un kaa,kautgan vini ari pirmo gadu shaja vieta,paskaidro ka est diviem cilvekiem gatavot nav izdevigi,izdevigak lielaka kompanija,jo edamais loti atri bojajas,alkoholu nav ieteicams lietot lidz 17 vakara,jo karstuma atri reibst,shnabi un alu ari nav ieteicams lietot,jadzer vai nu sausais viins vai vieteja chacha, kuru starp citu pirmo sezonu kaa tirgo,razo vietejas viina rupnicas no vinogu parpalikumiem ko izmanto viina bruveshanai. Nolemjam nakamaja rita braukt uz Koktebelu iepirkties,mes nenojausham ka tur dzive noris tik nesteidzigi,ja nolemts izbraukt no rita ta tas nozime ka labaka gadijuma izbrauks ap pusdienlaiku vai sliktaka tik nakamrit:) Nu bet tiekam tomer tani pasha diena uz Koktebelas tirgu,parsteidz ka pa nedaudz dienam esam atradushi no civilizacijas un cilvekiem tik talu ka vinus ieraugot galva viss sajuk un nevar nokoncentreties ko vajag ciemata iepirkt un vel ko izdarit.Shie cilveku puli nenormali tracinaja muus:(.Ar mokam sapirkushi ko vajag esam atpakal pie juras un tur nu gan jutamies laimigi:) Nina kaa ista Ukrainu majsaimniece zinaja ko pirkt,vakara mus gaida ceptas jeera ribinas,kuras vinai iznaca pagatavot vienkarshi lieliski!Pec vakarinam atkal visadi joki smiekli un jautribas! Tik nezinajam ka shi nakts bus piedzivojumiem pilna.Vetra sakas ap 1 nakti,musu kempingu saka shupot ka pat bail sametas jo vinsh bij nolikts karaujas mala,otra rita gan vinu pardzinu metrus 15 no kraujas,saka mezonigi zibenot(zibens kalnos gan loti skaists) un driz jau lietus ar bij klat un tur list ne jau kaa pie mums,tur nevis spainiem kaa pie mums saka bet drizak mucam vai cisternam:)Jutam ka musu draugiem leja liedaga gan bus bedigi,uzvilkam jakas un gajam paskatit,izradijas ka vinu teltiis sen jau udens un sie jau ar visu savu iedzivi parvacas pie mums uz kalnu,bet parvakshanas nav vienkarsha jo jatiek pa malainu kalnu auksha bet kajas ta slid labak neka pa ledu.Mes viniem palidzam kaa varam visi esam malos bet pa stundam divam tomer evokuacija vieksmigi pabeigta,Pienakas divam gimenem dot patverumu musu kempinga,jo teltis nakti gruti uzstadit. No shis nakts sakas tada ka lietus nedela,katru dienu pa reizej,apmeram stundu nolija lietus,bet tas nekas traks jo pec paris stundam atkal viss sauss. Driz vien pienaca diena ka jaatvadas no Ninas un Igora,jo vini,vietejie,Ukraini brauc uz juru tik uz dienam 10-15 ne kaa mes uz 45 dienam.Uz atvadam gan bij taa skumigi ap sirdi,bet vini mierinaja ka tulin atbrauks cita kompanija un atkal bus jautri.Bij viniem taisniba pec paris dienam bij atkal jauna kompanija un viss notikas kaa ierasts.Bij gan gimene no Maskavas kur virs jau no 1981 gada katru vasaru brauc pavadit atvalinajumu tieshi uz shejieni,bij gan padzivojis virs no Rigas,vinam 81 vai 83 gadi kursh atbrauca pie stures,sava mashina(vinsh gan bij vienigais no Latvijas kuru sheit satikam). Dienas rezims tur gan mums shkita neierasts un divains,gulejam videji 5-6 stundas nakti,gajam gulet ap pl.23-24 un celamies jau piecos no rita kad tur jau lec saule,rita pelde,rita skrejiens pa liedagu,rita tualete,brokastis tad parasti pastaiga pa kalniem vai gar klintim pa juras krastu,tagad majas shkiet a kur gan tur var staigat,bet iznak ka mes pa 45 dienam pat pusi vietejas apkartnes neiztaigajam:).Un rezultats,pazudushas muguras sapes,nomesti 10-15 kg. lieka svara,nav aizdusas. Kuriozu gadijumu ar bij daudz un dazadi,vienkarshi ja visu rakstit sanaks komedija:) Sanak haotiskis raksts bet kaa mineju mes bijam 45 dienas un vairs neturas prata seciba kas kad bij,viss ir kaa viens liels piedzivojums:) Ar kafejnicas Tatariem mes jau ar kadu tresho apmeklejumu atradam kopeju valodu,mes viniem devam pa 100 USD un vini mums atvera tadu kaa rekinu,ka bijam noterejushi devam nakoshos dolarus,uz kafeinicu mes gajam videji reizi diena,padzert aukstu sulu,paskatities TV kadu stundinu,paplapat un protams ja vakara ta pa meerinam aukstu chachu:).Chachu rupnicas tirgo 70 gradu stipru,talak saimnieki kafejnicas vinu shkaida pec saviem ieskatiem kas 45 kas 50 bet Refats shkaidija 55 gradi,intresants dzeramais,loti jauka gan garshas gan smarzas bukete un galvenais ka no vinas nav pilnigi nekadu seku otra rita tik vien ka nedaudz kalte rikli. Borshcsh,shurpa,plovs ,lagmans,kafejnica maksaja 10 grivnas= 1 eiro,cebureks 5 grivnas, alus 0,5 l 7 grivnas,Malboro 10 grivnas,chacha 1 l. 60 grivnas,Kaberne vins 30 grivnas l.,tadas tur apmeram cenas;shis cenas loti atshkiras no Koktebelas cenam,domajams ka viss bij letak 2-3 reizes nekaa Koktebela. Domajams ka tas ari tapec ka viss bizness Tihaja Buhta ir 100% nelegals,tur viniem nav ne SIA ne IU ne kaa cita legala,iedomajos atvedu ledusskapjus,letes,virtuvi,tapcanus un tirgoju:) Pa visu sho laiku atbrauca reizi vinu vietejais VID,uzrakstija Refatam sodu uz 420 grivnam un ar to ar beidzas sankcijas:) Pedejas 10 dienas mes katru vakaru pavadijam pie Refata vina kafejnica,jo pec 15 julija UA sakas atvalinajumi un ta nu gan sabrauc vietejais proletariats un sakas visa liela knada un netiriba,ja lidz 15 julijam bij lidz 10-15 teltim musu lici ta pec 15 bij pa 30-40 teltim liedaga,pie juras un tikpat augsha,kalna. Pa dienu vietejas namamates to tik vien darija ka gatavoja edienus nu un vakara nenormala shnabja dzershana,mes pat piefiksejam ka musu kaimini pa 10 dienam lidz jurai nopeldeties bij aizgajushi tik divas reizes,nu varbut vel divas bij ko mes neredzejam,kautgan lidz jurai 100 mazu solishu:) Nu taa mes pavadijam 46 dienas Tihaja Buhta 2010g. Secinajumi. Esam loti apmierinati ar shadu atputas veidu,mes nebraucam ekskursija,bet mierigi atpusties no ikdienas no stresa no cilvekiem,un mums shkiet ka tas izdevies pa visiem 100%. Krima ir taa vieta kur var darit daudzko ko nevar atlauties civilizetos kurortos. Naudas zina ari nesanak nekadi lielie terini,dargakais ir celsh turp un atpakal. Jazina kas janem lidzi,sakot ar mushpapiru un beidzot ar apaviem. Ziema iespejams uzrakstishu vel kadu turpinajumu...........