Vasaras nogale - Brēmenē!

Doma par ceļojumu sākās skolā, brīvstundas laikā bariņš klasesbiedru sēdējām skolas ēdamzālē un radās ideja augusta beigās pašiem, bez vecākiem, doties ceļojumā, kas būtu kā labs iesākums mācību pēdējam gadam. Sākumā plāns bija iespaidīgāks, bet nedaudz apdomājot situāciju un katra iespējas nonācām pie diezgan laba risinājuma - nedēļu ilgs ceļojums uz Vācijas pilsētu, Brēmeni. Ceļojumā devāmies trīs cilvēki - Ilze, Zane ( divas superīgas klasesbiedrenes un ļoti labas draudzenes ) un es. Optimāli mums vajadzēja būt četriem, bet dažādu iemeslu dēļ aizbraucām trīs. Pirms tam par Brēmeni neko daudz nebiju dzirdējis ,protams, izņemot "Brēmenes muzikantus" (lai gan par tiem arī kaut ko aiz ausu gala) un zināju par futbola klubu - "Werder Bremen" . Biļetes pasūtījām aviokompānijā "Ryanair" apmēram par 30 ls prom un atpakaļ. Izlidojām 13. augustā - piektdienā - un ap plkst. 22.30 bijām Brēmenes lidostā, kur bija jāpavada pirmā nakts. Tā kā tas bija mans pirmais lidojums ar lidmašīnu biju nedaudz uztraucies kā būs, bet beigu beigās sajūtas bija fantastiskas. Pirmā nakts lidostā pagāja klausoties "Bremen Eins" radio ( ļoti dažāda un daudzveidīga mūzika ), ēdot Latvijā ceptus pīrāgus ( paldies Ilzei ) un spēlējot "cūkas" gandrīz līdz rīta gaismai ( arī tāds savdabīgs piedzīvojums ). Pēcāk no rīta, kad bijām diezgan noguruši, bija laiks lidostu pamest un doties ceļā uz hosteli - "The Grand Hostel Bremen" , kur tika pavadītas 6 smieklu un jautrību pilnas naktis. Sešas naktis hostelī vienam cilvēkam izmaksāja 102 eiro, istabiņa ļoti plaša un liela ar divām divstāvīgajām gultām, galdu, skapi un TV. Dušas - sievietēm un vīriešiem atdalītas, toletes katrā hosteļa stāvā ( hostelim trīs stāvi ) un divas virtuves. Nonākot hostelī mums radās pirmais īstais iespaids par Vācu tautības cilvēkiem - ļoti sirsnīgi, laipni, omulīgi, izpalīdzīgi. Kārtīgi izgulējušies, paēduši un nomazgājušies, sestdienas - 14.augusta pievakarē devāmies pastaigā apskatīt hosteļa apkārtni, līdz pat nonācām līdz vecpilsētai. Pa ceļam redzētais atstāja "graujošu" iespaidu - labā nozīmē. Netālu no hosteļa atradās futbola kluba "Werder Bremen " mājas stadions, ļoti iespaidīga un skaista celtne, rekonstruēšanas procesā, gandrīz jau pabeigta. Stadiona nosaukums - "Weser -stadion" . "Weser" ir upes nosaukums, kuras krastā stadions uzcelts - dabai saplūstot ar arhitektūras celtni, paveras iespaidīgs skats. Tālāk redzētais ļauj ieraudzīt kā cilvēki atpūšas un pavada savu brīvo laiku. Gar "Weser" upes krastu izveidots celiņš gājējiem un riteņbraucējiem, kā arī skaists parks, kas apmēram 1 - 2 km garumā stiepjas gar pašu upes krastu. Tā kā tas bija sestdienas vakars un laika apstākļi bija tuvu ideālam parks bija pilns ar cilvēkiem, kuri izbaudīja skaisto vakaru. Cilvēki parkā atpūtās kā kurais - vecāki ar bērniem spārdīja bumbu, citi cepa gaļu un iedzēra pa aliņam, vēl citi izveda suni padauzīties, citi nodevās fiziskām aktivitātēm - skriešanai vai braukšanai ar velosipēdu, bija arī tādi, kas vienkārši gulēja un izbaudīja skaisto vakaru. Šo skatu nevar aprakstīt. Latvijā ko tādu nav iespējams ieraudzīt. Pēc pastaigas gar upi nonācām vecpilsētā, kur apskatījām - Rolanda statuju, Brēmenes Domu, Rācnamu, bet dīvainā kārtā neatradām pašus Brēmenes muzikantus, kuri kā vēlāk noskaidrojām tur pat vien bija.Tā kā laika bija daudz tos nolēmām apskatīt vēlāk, lai jau visus svarīgos objektus nebūtu redzējuši jau pirmajā dienā. Vecpilsēta bija pilna ar cilvēkiem, jo tajā nedēļas nogalē notika teātra svētki, kuros dažādi mākslinieki un kolektīvi demonstrēja savdabīgus trikus uzjautrinot sanākušos skatītājus. Pirmajā vakarā gūtie iespaidi un viss redzētais bija fantastisks. Svētdiena, 15. aug. un pirmdiena, 16.aug. - Sākām nedaudz aprast ar vietu, kur esam un svētdienā jau tika noskatīti pirmie veikali uz kuriem devāmies pirmdienā, jo svētdienās tie ir ciet. Pirmdienā izstaigājām daudz veikalus un veicām arī nelielus iepirkumus gan apģērba ,gan ēšanas ziņā un beidzot arī atradām Brēmenes muzikantus. Centāmies ietaupīt uz ēdiena rēķina tāpēc, nelutinājām savus vēderus ar Mc Donlada pārtiku vai citu ātro ēdināšanas restorānu pārtiku! Mūsu dienas ēdienkarte bija apmēram šāda: brokastis - auzu pārslu putra / jogurts / siermaizes/ ( kā kuru dienu ) , pusdienas - kaut kas, kas salds - cepumi, šokolāde, (jo tā sanāca, ka gandrīz visas dienas pusdienlaikā bijām pilsētā), vakariņas - makaroni + kāda gaļa ( vistiņa, zivju pirkstiņi, cīsiņi ). Bet protams visu nedēļu, it īpaši pusdienas, tādā garā nevarēja izvilkt, tāpēc iegriezāmies arī pēc kādas picas vai frī kartupeļiem. Otrdiena, 17. augusts. Visu dienu pavadījām - Universum Bremen ( zinātnes muzejā ) http://universum-bremen.de/en/home.html . Biļetes cena studentiem (mums) 11 eiro un pieaugušajiem 16 eiro. Muzejam ir īpatnējs ārējais izskats, kas piesaista tūristus, dažiem tas atgādina regbija bumbu, bet citiem citplanētiešu kuģi. Muzejā pavadītā diena bija fantastiska - daudzie eksponāti un it īpaši "tumsas istaba" bija liels piedzīvojums mums visiem. Ārā pie muzeja bija uzcelts skatu tornis no kura varēja apskatīt muzeju no augšas, kā arī daļu Brēmenes. Ja dodies uz Brēmeni, tad šī vieta ir viena no galvenajām apskates vietām. Trešdiena, 18. augusts. Visu ilgi gaidītā iepirkšanās diena :) Tā kā drīz sākas skola vajadzēja arī kādu jaunu apģērba gabalu un Brēmene ir ideāla iepirkšanās vieta. Lielākos iepirkumus veicām tirdzniecības centrā "Waterfront", ko varētu mēģināt salīdzināt ar mūsu "Spici" vai "Alfu". Liels pluss šim veikalam ir tas, ka tajā ir pirmais " PRIMARK" veikals Vācijā. Daļu apģērba pirkām arī vecpilsētā. Pēc nogurdinošās dienas, vakarā, hostelī skatījāmies futbolu un iemalkojām vācu alu, tieši tajā vakarā spēle notika " Weser - stadion" un atverot hosteļa logu varēja dzirdēt fanu dziedāšanu un pat tiesneša svilpi. Ceturtdiena ,19. augusts. Pēdējā pilnā diena Brēmenē, doma visiem viena, gribam šeit palikt vēl ilgāk. Kārtīgi izgulējušos nolēmām, ka vakarā vajadzētu doties uz parku un uztaisīt nelielu pikniku, tā kā pa dienu lija palikām hostelī skatoties TV, ēdot picu un cerot, ka vakarā laiks noskaidrosies. Un mums paveicās, vakarā laiks bija noskaidrojies, debesis zilas un tā nu devāmies uz parku lai aizvadītu pēdējo vakaru Brēmenē. Klausījāmies Bremen Eins radio, ēdām vafeles un dzērām vīnu. Vakars neapšaubāmi bija izdevies. Piektdiena, 20. augusts. Pamodāmies ar nolemtības sajūtu, ka viss ir beidzies, nedēļa paskrējusi nemanot un nu jādodas mājās. Istabiņa bija jāatbrīvo līdz plkst. 11.00. Paēdām pēdējās brokastis ,šoreiz tādas svinīgākas, un sākām kravāties. Tā kā hosteļa īpašnieks bija ļoti laipns pret mums un palīdzēja ar ieteikumiem un lietām ko labāk būtu apskatīt, parādā nepalikām. Iepriekšējā vakarā nopirkām nelielu dāvanu - papardes augu - lai paliek kaut kas no mums, klāt pielikām kartiņu ar uzrakstu " Best Wishes from Latvia" un "Jagermeister" pudelīti. Īpašnieks bija ļoti priecīgs par dāvanu, tas lika noprast, ka neesam lieki centušies. Atlikušo dienas daļu pavadījām lidostā, jo izlidošanas laiks bija 17.25. Lidojums atpakaļ uz Rīgu pagāja ļoti ātri un tad attapāmies, ka viss patiešām ir beidzies. Gūtie iespaidi un priekšstati: Ļoti skaista pilsēta ar dažādām vēsturiskām arhitektūras celtnēm. Patīkami, saprotoši cilvēki. Pilsētā ļoti attīstīta un iemīļota pārvietošanās ar velosipēdiem. Daudz, dažādu parku un atpūtas vietu. Pirms šī ceļojuma biju skeptisks un domāju, kas tajā Vācijā ir tik īpašs, ka cilvēkiem tur tik ļoti patīk, tagad atbraucot apkaļ varu vien šiem cilvēkiem piebiedroties. Es iesaku katram vismaz vienu reizi mūžā aizbraukt uz Vāciju, ne obligāti uz Brēmeni. Lai gan Brēmene ir pilsēta, kur es personīgi, labprāt, gribētu atgriezties. P.S. paldies meitenēm par kopā pavadīto nedēļu, bez Jums šis ceļojums nebūtu tik ļoti labs, kāds tas bija! :)