Divas burvīgas dienas pie un uz ūdeņiem Sēlijā

Ceļojuma moto: *Nekas nav tik spēcīgs, kā ideja, kuras laiks ir pienācis*. Mērķis: Atpūta pie ūdeņiem lauku mierā un klusumā. Laiks: 2 vissiltākās dienas nedēļas vidū. Maršruts: Lielvārde- Skrīveri- Jēkabpils- Viesīte- Klauces ezers- Ormaņkalns- Saukas ezers- Lone- Aizkraukle- Skrīveri- Lielvārde. Dalībnieces: 3 dāmas labākajos gados, kas ļoti vēlas atpūsties no 3 dažādiem Latvijas rajoniem. Transports: Uzticama vieglā automašīna. Resursi: Līdzi ņemamas lietas, sajūtas *Beidzot dodamies atpūtā* un aptuveni Ls 20 katrai. Zaudējumi: 2 dienas, atrautas no nebeidzamiem ikdienas darbiem un 20 lati/katrai. Ieguvumi: Burvīga atpūta; sajūtas, kas nav ietilpināmas nekādos formātos, bet izbaudāmas un pēcāk atmiņā atsaucamas. Pirms ceļojuma nesaspringām sīki maršrutu plānojot. Vēlme neburzīties lielos ļaužu baros un populārās atpūtas vietās bija noteicošā par labu Sēlijas virzienam. Arī pienākumi kaut kā paši no sevis sadalījās: viena pie stūres, otra- piknika groza operatore, man- mājas darbs ceļojuma redzētā, sajustā, piedzīvotā atmiņu restaurācija aprakstu formā. Pirmā diena. Izbraucām no Lielvārdes rīta agrumā un vienā stiepienā pa A6 devāmies līdz Skrīveriem. Tur pievienojās trešā ceļabiedre un varam doties baudīt vasaru. Sauka un Saukas ezers bija aptuvenais pirmās dienas galamērķis. Zinājām to, ka nakšņosim pie ūdeņiem, pārējais likās mazsvarīgs. Iebraucot Krustpilī, radās interese mierīgi aplūkot pilsētu. Krustpils pils centrālais tornis pa gabalu ieraugāms- atjaunots un svaigs. Tas kā kontasts sasaucas ar pārējo ēku, kas gaidīt gaida tikpat gaišu galvu (finansējuma piešķīrēju), rūpīgu roku (restauratoru un citu tikpat prasmīgu meistaru) un saudzīgu laikabiedru. Pie pils satiktā sieviete lūdza aizlikt labu vārdu par tiltiņu, kas tik ļoti paguris gaidīt savus glābējus, ka sabrucis turpat. Vai esam tik bagāti, lai novāktu drupas un aizmirstu? Krustpils pusē dodamies aplūkot estrādi. Tiltiņš uz salu kalpo par improvizētu skatuvi, kur parādīt kādu anekdoti. Smiekli nemaksā neko, toties pamodina vēl snaudošōs prātus un uzlabo omu. Virs Daugavas ceļas migla un, no estrādes saliņas raugoties uz otru krastu, Jēkabpils liekas vēl rīta snaudā. Iebraucām Jēkabpilī. Pilsēta klusa, kā vasaras karstuma nogurusi. Visu cieņu Jēkabpils TIC laipnajām darbiniecēm! Ieguvām ne tikai šim ceļojumam vajadzīgo informāaciju, bet kā bites savācām idejas un taustāmus materiālus nākamiem ceļojumiem lielālos un mazākos pulciņos.