Ko apskatīt Andalūzijā?

Kā jau jūs labi ziniet, pastāv vairāki ceļotāju tipi, tāpēc jau sava ceļojuma apraksta sākumā vēlos jūs informēt, ka piederu pie tiem, kas apskatot kādu valsti vēlas redzēt gan šīs valsts atpazīstamākos tūrisma objektus, gan tās dabu, īpaši nejūsmojot par pilsētām un izklaides industrijas sniegtajām iespējām. Informācijai... Ceļojam kopā ar vīru jau daudzus gadus un šajā laikā kā vienu no optimālākajiem ceļojumu variantiem esam atzinuši lidojumu + mašīnas īri, jo tādā veidā nebūsiet piesaistīti tūrisma kompāniju grupām un tikai viņu programmā iekļautajiem objektiem kā arī varēsiet ērti sasniegt un apskatīt tādas vietas, kurām piebraukt ar sabiedrisko transportu nemaz nav iespējams. (! jo uz ilgāku laiku izīrēsiet mašīnu, jo tās izmaksas dienai būs zemākas) Pirms braucieniem parasti norezervējam naktsmītnes internetā un izveidojam ceļojuma plānu, kas kalpo mums par orientieri visu ceļojuma laiku. (! laicīgi veicot rezervācijas var atrast tiešām izdevīgus piedāvājumus) Šī ceļojuma laikā apskatījām ļoti daudzas vietas, no kurām zemāk aprakstīšu tikai tās, kuras palikušas visspilgtāk atmiņā, protams, subjektīvi, bet ņemiet par labu ;-) Ceļš no Algeciras uz Rondu viens no skaitākajiem Eiropas kalnu ceļiem ar pasakainiem skatiem uz kalnu nogāzēm un tālumā esošajiem baltajiem ciematiņiem. Ceļš ir pašaurs un līkumains, tāpēc vietām, kur tas vijās gar stāvajām kalnu nogāzēm pārņem baisa sajūta, savukārt augstākajās vietās brīžiem sanāk izbraukt cauri kādam mākonim. Ronda pilsētiņa atrodas līdzās dziļai aizai (100m) kaļķakmens klintīs, kur pilsētas abas daļas savieno īpatnējs 18.gs. celts akmens arku tilts Puente Nuevo. Tāpat kā vairumā no Spānijas pilsētu arī šeit apskatāma vietējā vēršu cīņu arēna un senas sakrālās celtnes, t.i., baznīcas. Aracena Sierra de Aracena pakalnā vijas vairāki stalaktītu alu labirinti, no kuriem ievērojamākās ir Gruta de las Maravillas (klimats alās ir mitrs un silts). Netālu apskatāms arī Aracenas cietoksnis (braukājot pa Andalūziju redzami ļoti daudz cietokšņi un to drupas, tāpēc nesatraucieties, ja nevariet kādu konkrētu atrast). El Torcal de Antequera dabas parks Ievērojams ar specifikajiem kaļķakmens veidojumiem, kuri vietām izskatās tā it kā cilvēki būtu rūpīgi krāmējuši akmeni uz akmeņa, veidojot augstus akmens stabus. Ja ir vēlēšanās un laiks, tad šeit var doties arī kalnu pārgājienā. Chorro Netālu no šī ciemata atrodas viens no Andalūzijas dabas brīnumiem – Garganta del Chorro – 180m dziļa, vietām tikai 10m šaura aiza, ko kaļķakmenī izgrauzusi upe. (pār aizu uzcelts tiltiņš, bet lai uz tā tiktu ir jānoskaidro, no kuras puses labāk piebraukt). Nerja Ja ir vēlēšanās var apskatīt vēl vienas stalaktītu alas Cuevas de Nerja, braucot uz kurām virzienā no pilsētas centra šosejas malā paveras skats uz iespaidīgu spāņu akveaduktu El Acueducto del Agila. Granada Tā kā ilgu laiku šī Andalūzijas teritorija piederēja arābiem, tad nav nekāds pārsteigums, ka tieši šeit atrodas slavenais Alhambras komplekss – Nazaries pils, Alcazaba cietoksnis 13gs., Kārļa V pils un krāšņie Generalife dārzi. Noteikti iesaku ieiet Nazaries pilī, kur redzama arābu arhitektūra visā tās godībā ar visiem detalizētajiem griestu, sienu un logu aiļu dekoriem, flīžu mozaīkām un strūklakām. Generalife dārzi visskaistākie, protams, būs tajā gadalaikā, kad zied rozes u.c. vasaras ziedi. Un tas viss Sierra Nevada kalnu pakājē pie Muljace austākās virsotnes Spānijā >3500m. (! biļetes gan ieteicams norezervēt internetā pirms brauciena, jo pretējā gadījumā var nākties stāvēt ļoooooti garā rindā). Gibraltārs No klints paveras skaists skats uz Spānijas piekrasti un ostu. Apmeklējot The Great Siege tuneļus var redzēt kādos apstākļos uzturējās angļu karavīri, kā arī apskatīt vaska figūru uzstādījumus ar skaņu specefektiem, kas atveido kara laika epizodes. Klintī arī atrodas stalaktītu ala Michael`s Cave, kas iepriekš izmantota kā kara hospitālis. Nebrīnieties, ja ik pa laikam garām pazib kāda ziņkārīga makaka galva. (no Algeciras var ar prāmi pārcelties uz Āfrikai piederošo Seūtas pilsētiņu) Tarifa Galējais Spānijas Dienvidu punkts, kur Atlantijas okenāns savienojas ar Vidusjūru. Lieli viļņi, ļoti stiprs vējš, ko spāņi izmanto enerģijas ieguvei, gar piekrasti uzstādot daudzos vēja ģenerātorus, un plaša pludmale. Šeit tiešām izjūtama vēja kā stihijas varenība. Kadiza un Seviļa Skaistas spāņu pilsētas ar daudzām baznīcām, plašiem laukumiem un strūklakām. Iesaku noteikti aiziet uz Seviļas vērša cīņu arēnu. Ko ēdām? Protams, ja ir iespēja nobaudiet tapas, tā saucamās spāņu uzkodas, no kurām arī var ļoti labi paēst. Karstā dienā lieliski veldzē aukstā gazpacho zupa. Braucot gar krastu var pamieloties arī ar mīdijām, kalmāriem un dažāda veida zivīm. Mazpilsētās iesaku aiziet uz vietējo tirdziņu, kur var par saprātīgām naudiņām nopirkt gan augļus, gan dārzeņus. Vīnu izvēle ļoti plaša, gan sortimenta, gan cenu ziņā. Lai jauks ceļojums!!!