30 dienas Taizemē 3.daļa

turpinu stāstu par savu ceļojumu: 1.daļa šeit: http://www.draugiem.lv/travel/travel.php?tid=8341 2.daļa šeit: http://www.draugiem.lv/travel/travel.php?tid=8363

visa ceļojuma sākums šeit: http://www.draugiem.lv/travel/travel.php?tid=8243

Bangkoka un Pataija

No Kuala Lumpuruas Bangkokā ielidojām 19.50. Kopš pagājušās reizes (gadu atpakaļ) lidostā ir mainīta kārtība kādā tiek saņemtas Visa on Arrival. Tagad ir atsevišķs nodalījums šādu vīzu pieprasītājiem, savi robežsargi. Nesapratu, vai pie liela tūristu bara tā būs ātrāk? Man jau liekas ka nē. Mums paveicas un tādi kā mēs nav daudz. Minūtēs 30 visas formalitātes nokārtotas, robeža šķērsota, zīmogs pasē saņemts. Dodamies meklēt mūsu mugursomu, kura jau nocelta no lentes turpat vien atrodas. Par cik ielidojam vēlu vakarā, nekādu citu alternatīvu kā taksis, nokļūšanai Bangkokā mums nav. Lai nebūtu jāmaksā 50THB lidostu nodoklis takšiem, dodamies uz Suvarnabhumi lidostas augšējo 4 līmeni. Tas ir izlidošanas līmenis uz kurieni takši atved prom lidotājus. Takši šinī līmenī vēlas paņemt pasažierus, lai nebūtu jābrauc uz 1 līmeni, kur jāstāv rindā. To savukārt nevēlas pieļaut lidosta (netiks iekasēti 50THB) un viņu apsardzes vīriņi dzenā taksistus prom.Mēs novaktējām, kad tiek atvesti lidot gribētāji un fiksi ielecam tikko atbrīvotajā mašīnā un uz priekšu. Vēl viena nianse, ja nevēlaties pārmaksāt, tad obligāti pieprasiet, lai ieslēdz taxi meter (skaitītāju). Šī procedūra taksistiem nu ļoti nepatīk. Sakiet ka zvanīsiet tūristu policijai un skaitītājs tiek momentā ieslēgts. Ja brauciet vakarā, noteikti piekrītiet samaksāt par highway izmantošanu jo sastrēgumi ir neaprakstāmi. Līdz pilsētai tiekam 1,5st. laikā. Laikā kad atradāmies Bangkokā, notika "sarkankreklu" rīkotās demonstrācijas. Pirmā asiņainā sadursme jau bija notikusi un "sarkankrekli" bija okupējuši Bangkokas darījumu centru. Izvietojuši tur trīs aizsardzības līnijas. Mūsu viesnīca atrodās "sarkankreklu" kontrolētajā rajonā, starp otro un trešo aizsardzības līniju. Lai taksis tiktu līdz viesnīcai, mūs vairākas reizes "sarkankreklu" posteņi apstādināja, pārbaudīja bagāžnieku, vai netiek vestas sprāgstvielas vai ieroči. Bija ļoti pieklājīgi, atvainojās un novēlēja laimīgu ceļu.

Viesnīca Sawasdee Langsuan Inn. (http://www.sawasdee-hotels.com) tika rezervēta jau laicīgi, 2 naktis - Ls 22,80. Viesnīca tikko pēc remonta, atrodas Bangkokas centrālajā daļā, blakus Lumpini parkam. Netālu no sky train stacijas Chidlom. Pavisam tuvu ir ASV, Japānas, Nīderlandes, Spāņu, Lielbritānijas, Jaunzelandes, Taivānas, Dienvidāfrikas, Vjetnamas un citu valstu vēstniecības. Viesnīcā darbojas bezmaksas WIFI. Nelielas, bet ērtas istabiņas, karstais ūdens, numuriņā vanna, kondicionieris, TV, minibārs, ledusskapis. Cenā ietilpa bezmaksas brokastis. Ļoti labs kafijas automāts, ar ļoti labu kafiju. Visinteresantākais jau tas, ka visu nakti varējām klausīties sarkano uzsaukumos ruporos. Brokastis izskatījās bēdīgas, bet no visa pa druskai pieēdāmies labi. Bangkokā Chatuchak tirgū esam ieplānojuši taisīt lielo iepirkumu tūri ar ko iepriecināt mājiniekus. Nokļūšana ērta, izmantojot sky train 20 minūšu brauciens.Šis tirgus strādā tikai sestdienās un svētdienās un pat vietējie te iegādājas preci, ko vēlāk pārdot lavočkās pa visu Taizemi.. Četrās stundās apgājām desmito daļu tirgus. Lielāko daļu no suvenīriem esam iepirkuši un ar labi padarīta darba sajūtu dodamies atpakaļ uz viesnīcu. Gribās kādu brīdi pabaudīt kondicionieri darbībā. Kad esam gana atvēsinājušies nolemjam apmeklēt arī demonstrantu galveno tribīni. Būsim bijuši Bangkokā un nebūsim apskatījuši nemierus, saņemam drosmi un ejam uz pašu demonstrantu sirdi. Cilvēki labvēlīgi noskaņoti, piedāvā ūdeni, rīsus. Uz skatuves notiek uzrunas, visapkārt cilvēku pūļi. Turpat netālu daudzi demonstranti guļ, tiek taisīts ēdiens. Sajūtas kā mums 1991.gada barikāžu laikā. Tā viņi nepārtraukti mītiņo no februāra vidus. Cepuri nost, izturība taiešiem. Neliela atkāpe. Kad 14.maijā atradāmies Bangkokas lidostā, lai lidotu mājās, sākās armijas uzbrukums "sarkankreklu" aizsardzības līnijām. Šajā uzbrukumā dzīvību zaudēja daudz cilvēku. Tika nodedzinātas daudzas vēsturiskas ēkas, kuras skaitījās kā Bangkokas vizītkartes. Uzbrukuma laikā tika pilnībā nodedzināta Central World shopping mall, Taizemes biržas ēka, nodedzināta Siam Theatre. Pilnībā vai daļēji iznīcinātas 43 lielas ēkas. Man vēl bija tas gods šīs ēkas redzēt un dažas arī iemūžināt fotogrāfijās. Atceraties un iegaumējiet! Revolūcija iznīcina un grauj, nevis ceļ! Kad cilvēki mēģina atrisināt politiskas problēmas uz ielas, nevis parlamentārā ceļā, rodas šādas apsolūti debīlas situācijas. Tas ir brīdinājums visiem kuri mēģina politiku "izvest" ielās. Nav starpības vai tie ir Taizemes "sarkankrekli", vai mūsu pašu "lietussargi"! Politiskā elite ir jāmaina konstitucionālā ceļā, tas ir ar vēlēšanu palīdzību.

Tālāk dodamies uzĶīniešu rajonu (ne pirmo reizi). Šeit ir ļoti kolorīts vietējo tirgus, mazas lētas ēstuvītes un pavisam maz farangu. Mums bija konkrēts mērķis nopirkt ķīniešu baltās ķermeņa ziedes.

Vakarā nolemjam apmeklēt, pēdējo nezināmo, sarkano lukturu ielu Bangkokā Soi Cowboy. Padzīvojam pa bāriem, padzeram alu. Pavērojam plikiņās, dejojošās taiešu draiskules un dodamies uz savu viesnīcu. Problēma tā, ka sakarā ar neseno terora aktu (sprāga granāta vienā no stacijām) sky train tiek slēgts jau 18.00. Nolemjam divas pieturas iet kājām. Kad esam sasnieguši savu istabiņu, nogurums ņem virsroku, paspējam tikai pieņemt dušu un gultiņā. No rīta dodamies ar sky train līdz Ekamai autobusu stacijai, lai tālāk brauktu uz Pataiju. Iekāpām autobusā un pa 120THB pēc 4 stundām(!!!) esam galā. Normāli braucienam būtu jāparedz 1,5-2 stundas. Pataijā mūs izliek no autobusa nezināmā pieturā, bet šeit jau nav problēmu, paņemam pikapu, kur aizved mūs uz viesnīcu. Viesnīcu Sawasdee Siam izmantojām arī pagājušajā gadā. Viesnīca izvietota ideālā ģeogrāfiskā vietā, Pataijas centrālajā rajonā. Līdz Walking street var mierīgi ar kājām aiziet, ja slinkums iet, maksājam 10THB pikapam un pāris minūtēs esam klāt. Numuriņā kondicionieris, karstais ūdens, duša, ledusskapis, minibārs, TV, telefons. Cenā ietilpst brokastis. Pats galvenais pluss ir āra baseins. Citreiz no rīta ar sāpošu galvu negribas brokastis, bet gan vēsu peldi. Delux numuriņš rezervēts laicīgi jau Latvijā, mums izmaksā 161,07Ls par 12 naktīm. Par Pataiju īsti nav ko stāstīt. 12 dienas pavadījām vāļājoties pa pludmali un apmeklējot Walking street bārus un klubus. Gana jau daudz par šo kūrortu būs tauta sarakstījusi.

Ar to arī šī gada 52 dienas Āzijā ir paskrējušas vēja spārniem. Atslābt nedrīkst, jāsāk plānot nākošais brauciens 2011.gada sākumā uz Filipīnām un Vjetnamu.

Viss par ceļojumiem, lidmašīnu biļešu akcijām, lētām naktsmītnēm, iespēja tikt pie tik nepieciešamiem ceļvežiem, kartēm, iespēja uzdot jautājumus un sagaidīt atbildes no foruma lietotājiem, piedalīties aptaujās. Reģistrācija aizņems pārdesmit sekundes un Tu kļūsi pilntiesīgs foruma dalībnieks. Varēsi veidot savas foruma tēmas, palīdzēt ar savām zināšanām citiem lietotājiem. Tas viss atrodams http://www.melnais.com