Velopastaiga pa Līgatni

Mums bija sarunāta tikšanās vieta - Līgatnes pārceltuve. Mazliet kavējāmies. Taču nebijām vienīgie, kas bija nokavējuši. Plkst.11:30 izbraucam. Paliela kompānija nokomplektējāmies...30 braucēji. Šodien plānots nobraukt ap 15km...lēnu garu, ar ekskursijām, apskates objektiem...riktīgi atpūsties...bez skriešanas! Tātad braucam no Līgatnes pārceltuves uz Līgatnes papīrfabriku, kur mums noorganizēta ekskursija. Līgatnes papīrfabrika ir vecākais papīra ražošanas uzņēmums, kurā notiek papīra ražošana arī mūsdienās....un starp citu Latvijā arī vienīgā, kas pašlaik darbojas. SIA „PAPĪRFABRIKA „LĪGATNE”” ir arī nozīmīgākais makulatūras pārstrādātājs. Un tā mēs gides Venitas pavadībā dodamies caur ražotni. Mums tiek parādīts viss ražošanas process – kā makulatūra pārvēršas par jau gatavu papīru, kā makulatūra šķaidītāja katlā pārvēršas papīra masā un, kā tālāk tā tiek aizvadīta uz baseiniem un papīrmašīnu. Galarezultātā redzam, kāds izskatās papīrs no attiecīgās makulatūras. Gide ekskursijas laikā izstāsta ražošanas procesu – kā makulatūra tiek izšķīdināta, kas notiek ar izšķīdināto masu baseinos un, kas ar to notiek, kad nokļūst uz papīrmašīnas, kā arī, kā tiek apstrādāts papīrs no papīrmašīnas, lai tas atbilstu klientu prasībām. Tāpat arī ar papīrfabrikas un tās vēsturiskā ciemata vēsturi un uzzināt, kā mūsdienās norit procesi gan papīrfabrikā, gan pašā Līgatnē. Izstaigājot, redzot to, kā makulatūra pārtop feinos papīros, loksnēs...saprotu kā grēkojam izmetot nevajadzīgos papīrus konteineros vai pat vēl sliktāk, sadedzinot...un tā atkal tiek gāzti n-tie koki, lai veidotu papīru. Jāsāk vākt makulatūra! :) Aplūkojam Līgatnes upes krastus pie papīrfabrikas. Skaisti! Upes krasti visā tās garumā (31km) ir krāšņi, iežiem un kraujām bagāti. Tad seko neliels stāsts par katlu māju un torni. Pēc ekskursijas dodamies uz slēpošanas trases teritoriju. Paripinām garām dīķītim, alām, Līgatnes informāciju centram. Kad esam nonākuši pie trases, kāds izdomā, ka jābrauc augšā, un tam, kas uzbraukšot visaugstāk, būšot specbalva. Mēģinātāju netrūkst...arī es mēģinu, vien paņemu kolēģa riteni...ar savām plānajām riepiņām pa to slideno taciņu i nemēģināšu braukt! Nu, nebiju jau pēdējā...bet arī pusē netiku! Tālāk dodamies Augšlīgatnes virzienā, bet tad nogriežamies uz Ķopām...esam ceļā uz Līgatnes Dabas parku. Ripinām pa meža ceļiem, pa kalnainām, slidenām takām, pa asfaltētiem celiņiem parka teritorijā...he, izbraukušies augšup, lejup, nonākam pie Pankūku namiņa. Tā smaržo pankūkas, ka viena, principa pēc, jāpaķer...jāpiemāna vēders! Turpat pie Pankūku namiņa, iežogojumā pamanu pastaigājamies buku...šis maskējas garajā zālē! Tālāk ripinām līdz skatu tornim. Pavērojuši koku galotnes no augšas un nedaudz pašūpojušies, lēnu garu kāpjam no skatu torņa lejā. Nu jau ceļš vairāk uz leju... Braucam uz Gaujas pusi. No Jumpravu ieža paveras skaista ainava uz Gauju. Šodien pa Gauju daudz laivotāju. Jā, līst jau ik pa laikam, bet tas jau nav šķērslis labai atpūtai. Ripinām tālāk uz Līgatnes pārceltuvi, kur mūs gaida silta zupa...ir sarūpēts galds, kuras ugunskurs... Ir plkst. 16. Paēdam, pačalojam. Notiek apbalvošana...esmu saņēmusi Līgatnes papīrfabrikas veco ķieģeli...par uzdrīkstēšanos braukt kalnā...nu būs jāceļ māja...pamatiem jau viens labs ķieģelis ir! :) Vēl pārceļamies pār Gauju...upe rāmi slidina mūs pāri...atcerējos multeni par ezīti miglā, kur izskan frāze: Iekritu upē, lai upe mani nes! Diena pavadīta godam...nobraukti 20km labā, jautrā kompānijā!