Maskava-taada taa ir.

Kaadu iespaidu uz mani atstaaja Maskava?Bijaam 4 dienas komandeejumaa. Peec darba apskatiijam Maskavu uz savu roku un pavadiibaa ar muusu pazinaam.Jau iepriek biju bijusi Maskava-sociaalisma laikos.Kaadreiz gribeeju tiesaam apiet to ar liikumu caurbraucot, bet tagad gribeejaas ko vairaak uzzinaat par siem laikiem.Muzeji jau bija redzeeti-gribeejas vairaak apskatiit pasu dziivi Maskavas ielaas un ieveerojamaakaas vietas.Apmetaamies 3* viesniicaa(tuvu centram un muusu apmekleejuma vietai).Arii laba ekonomija muusu firmai.Parasti visi uzturas 4* viesniicaa.)Diemzheel pashi viesniicu nevareejaam izveeleeties, kaa arii citas, labaakas shajaa laikaa bija aiznjemtas.Paarsteidza Sociaalisma laika atstaatais mantojums viesniicaa-nu nekas nebija mainiijies, iznemot tiiriibu un prusaki arii nebija vairs redzami.Viss bija tiirs. Nekaadi citi uzlabojumi vairaaku gadu laikaa.Arii brokastis tika dotas pec 3* sisteemas.Nekas liels-maize, niecigs gabalins sviesta, jogurts, ola, siera un skinka gabalins.Kafija-kaa sociaalismaa.Bet tas pietika.Kaa nekaa maksaaja 6 eiro!Kas veel izmainijes-nekas liftu sisteemaa, bet apkalpotaaji gan palikusi laipnaaki-varbuut tiesaam, jo mees braucaam no Vaacijas?Krievu cilveeki peec iespeejas censas nerunaat angliski vai vaaciski(nu to gluzi neviens pat nesaprot)- laikam tas sagaadaa gruutiibas.Darba kontaktos uz mani lielu iespaidu atstaaja taas nozares aarzemju dala, kurai par mums vajadzeeja ruupeeties un muus apkalpot, kaut arii mums ar to nebija ne mazaako sakaru.Visi speeleeja svariigus cilveekus.Muus veda pusdienaas, bet pasi to nevareeja atlauties-vienkaarsi samaksat 1.50 Ls par pusdienaam. Dziive Maskavaa ir daarga.Jo nav pat veikalu ,kur normaali produktus sapirkt.Apkaart mazas bodiites un kioski.Ilgi mekleejot, beidzot atradaam mazu marketu -7 kontinentu sauliites stilaa-bet daargu.Cilveeku vairaakums dziivo aarpus Maskavas centra un tur jau arii tie supermarketi esot sacelti-taalu no centriem.Maskavas centrs turiigo rokaas, vairaak ofisi. Vakaros dziive rit pilnaa sparaa.Nav ko baidiities braukt metro-pilns ar cilveekiem.Izbaudiijaam Maskavu, pastaigaajoties pa centra ielaam.Daudz kas izremonteets un sacelts-viesniicas un daargi veikali, kuros pat neviens neieiet.Iegaajaam jaunatveertaa kafeiniicaa centraa-salaati amerikaanu stilaa ar vistas galu un kiplokiem.Eedienkartee viss, ko Tu veelies, bet dziivee truukst-nav vienkaarsi veel sanemts.Pie Lenina mauzoleja garlaikojas milici.Nav nekaada respekta vairs Lielajam vadonim. Pasi mmaskaviesi saprot lielaas probleemas to satiksmee. Dziivojaam netaalu no muusu meerka-VINITI- vienas pus metro stacijas garuma.Meginaajaam ielu paariet (Leningradas prospektu) gaajeeju paarejaa.Nostaaveejaam 5 min, bet taa arii neviens nepalaida paari.Gaajaam taalaak-par laimi luksofors un zalais-vienai ielas pusei tikaam laimiigi paari, bet otrai-masiinas uz paarejas un veel muus nolamaaja, ka ejam pie zalaas gaismas paari.Redzeejaam, ka vieteejie skrien krosaa paari un tiek.Secinaajaam, ka gaajeejiem der vieniigi apakszemes paarejas, kuras atrodas pie metro stacijaam. Centraa ir tikt paari ielai laikam labaak, jo tur taapaat paarsvaraa masinas staav, jo sastreegums. Maskavaa daudz kas ir uzcelts un izremonteets. Arrzemnieku acis bauda skaisto jaunuzcelto arhitektuuru.Arii centrs ir tiirs.Bet daudz kas veel celas un remonteejas.Loti patika jaunuzceltaa Kristus Glaabeeja katedraale(tika uzspridzinaata Stalina laika 1931 gada, no 1995-2000 atjaunota.Visi apkaartnes iekaartosanas darbi tikai pabeigti tikai sogad).Daudzi maskaviesi protesteeja pret taas celtnieciibu, jo loti daargi izmaksaaja.Patika arii Novodevichii sieviesu klosteris, kurs ir loti bagats ar veesturi un to ir katraa zinaa veerts apciemot.(divas pieturas no metro Park Kultury(Sportivnaya).!998 gada veetras laikaa tika nolausti visi krusti sim klosterim. Un protams ieveeriibas cienoiigs ir Arbats.Tur var izbaudiit vakara atmosfeeru.Loti paarsteidza tas, ka nav alkohola ierobezojuma Maskavaa.Biezi vien vareeja redzeet jauniesus un arii citus ar alus un dzinapops pudeleem rokaas un dzerot uz ielaam. It iipasi Arbataa.Gribeeja to aizliegt ar likumu, bet pretii bija liels protests-arii pienu un limonaadi neesot labi dzert uz ielaam!Taa tas arii palika.Par Maskavu paliks atminaa sirsniigie un atsauciigie cilveeki un 10 miljonu pilseeta ar savaam magistraaleem, kur vislabaak meerki sasniegt kaajaam vai braucot ar metro.