Krkonošes nacionālais parks, aktīva atpūta kalnos.

Pēc 2.gadiem uzrakstu par braucienu uz Krkoneše Nacionālo parku un pašu Čehiju, jo šeit ir ļoti interesanti kalnus apmeklēt kopā ar bērniem. Šeit ir iespējams pat pastaigāties ar bērnu ratiņiem un baudīt kalna dabu. Kad mēs braucām mūsu bērniem bija, meitai 6.gadi un brauciena laikā dēlam palika 9.gadi. Pēc 1,5 dienas brauciena no mājām ierodamies Čehijā atrodam naktsmājas, lai būtu lētāk nolemjam gulēt teltī, ļoti klusa vieta un ierobežota daļa, kur var izvērsties. Naktī būs sagaida pārsteigums. Netālu no mums ir baznīca un zvana ik pēc 15 min vienreiz, un katrā stundā. 3.diena No rīta pirmais pamostas dēls, jo šodien ir viņa dzimšanas diena. Bērniem svarīgas ir dāvanas, kuras saņem. Paēdam brokastis un dodamies iekarot kalnus ar pacēlājiem, jo nākošā dienā ir paredzēts kalnos doties ar kājām. Ar mašīnu nokļūstam līdz Pec pod Sņežkou, kur ar pacēlāju ceļamies uz 1602 m v.j.l. augstajā Sņežka virsotnē. Pirmais pacēlājs ir 4 vietīgs, bērni pirmo reizi brauc, pusceļā jāpārsēžas. Virsotni klāj mākonis, tāpēc pusceļā velkam ārā lietus mēteļus, lai turpinātu ceļu. Šeit gan jābrauc pa divi un augšā brauc ar sānu. Virsotne mūs sagaida ar vēju un nelielu lietu. Pasta kantorī paņemam viņu vietējo tēju, kura ir ļoti garšīga. Dēlam par pārsteigumu esam paņēmuši līdzi sveci, kura atskaņo „daudz laimes dzimšanas dienā”, liekam iedomāties vēlēšanos un nopūst sveci, kā pienākas jubilejā.Visu apskatot dodamies atpakaļ. Izbraucot caur mākoni, mūs sagaida saulīte. Pusceļā jāgaida pacēlājs, tāpēc apskatāmies apkārtni. Šeit tualete ir bez maksas, bet lejā jāmaksā. Nobraukuši lejā sameklējam info centru, lai noskaidrotu, kur atrodas klinšu parks. To parku, ko mēs kādreiz bijām apmeklējuši ir ļoti tālu, bet turpat netālu ir cits. Tagad mūsu ceļš ved uz Adršpašskas klinšu parku. Ceļš, pa kuru braucam ir iespaidīgs ar saviem līkumiem, labāk, lai neviens nebrauc pretī, īpaši autobuss. Šis parks atrodas netālu no Poļu robežas. Parkā ir vairākas takas. Viena taka ved apkārt ezeram, pa ezeru var braukt arī ar laivām, bet peldēties nedrīkst. Nākošās takas ved uz klinšu mūriem. Iespaidīgi. Mūs šodien lietus arī mīl, jo kārtējo reizi velkam ārā lietus mēteļus. Iemūkam zem kādas klints, lai stiprais lietus nolīst un tad turpinām ceļu. Mēs izvēlamies ceļu, kas ved klintīs augšā, lai var paskatīties uz klintīm no augšas. Atgriežamies pie mašīnas un dodamies uz naktsmājām, lai ieturētu vakariņas un nedaudz atpūstos, jo paredzēts vakarā braukt uz Dvur Kralove, lai apmeklētu Safari parku. Bērniem lieli brīnumi, jo dzīvnieki pārvietojas brīvi. Pašus ved ar speciālu autobusu, kuriem nav logu. 4.diena. Šodien ir lielā pastaigu diena, jo dosimies līdz vietai, kur iztek Elbas upe. Ar pacēlāju uzbraucam Medvedin kalna virsotnē un tālāk dodamies ar kājām. Šeit uz norādēm ir cik km jāveic līdz mērķim, nevis cik ilgi. Mūsu mērķis atrodas 6 km attālumā. Nosākuma jākāpj kalnā, bet pēc tam ļoti gluds ceļš. Vietām pat asfalts, jo šeit arī ved augšā ar speciālu autobusu. Lēnā garā baudot kalnu dabu nonākam līdz mērķim. Mūs apdzen riteņbraucēji un arī citi kalnu baudītāji, pretī nāk ar bērniem. Pie upes iztekas izlasu, ka līdz stāvvietai, gar upi ir 10 km. Nāk virsū lietus mākonis un rikšiem dodamies līdz kalnu mājiņai, lai pārlaistu lietu. Kad lietus garām ejam uz ūdenskritumu, kas ir garš un iespaidīgs un turpinām uz leju doties gar Elbas upi. Uz leju ejam pa īstu kalnu taku. Ceļš ved tikai uz leju un leju. Skatāmies un baudām dabu, kā arī ūdenskritumus. Vietām ir izveidotas atpūtu vietas un bērniem pat izveidota spēle, saistībā ar kalnu dzīvniekiem. Lēnā garā kāpjam lejā, jo cita varianta nav. Pēdējie km ir pat asfaltēts ceļš. Beidzot nonākam līdz mašīnai un tagad tikai bērniem pasaku, ka viņi veikuši 16 km. Laika ziņā aptuveni 8 stundas. Dodamies uz naktsmājām, kur gatavojam vakariņas. Domājam, ka bērni, būs noguruši, bet nekā. Pēc vakariņām viņi bija gatavi vēl spēlēt bumbu. 5.diena. No rīta savācam savas mantas un dodamies uz Prāgu. Sameklējam kempinga vietu un iekārtojamies. Dodamies atrast info centru, lai uzzinātu adresi mūzikas strūklakai, un apmeklētu Prāgas Zooloģisko dārzu, lai bērniem parādītu ziloni. Šeit varēja redzēt arī tīģeri, jo ārā bija karst, tad iespējams no iekšpuses redzēt. Visus centrus, ko atrodam, var sniegt tikai satiksmes info. Atgriežamies kempingā un laimi eju meklēt pie administratora, kurš mīļi izpalīdz un pat iedod GPS koordinātas. Vakarā braucam uz muzikālajām strūklakām. Kamēr gaišs bērni nemierīgi, bet kad satumsa, tad bija liela interese. Atpakaļ braucot uz kempingu bija doma aiziet uz Kārļa tiltu, bet pretī mums skatījās nogurušas actiņas un šo apmeklējumu atlikām uz citu reizi. 6.diena. Prāgas apmeklējums. Cik tas iespējams ar kājām un bērniem. Dodamies uz Brno. Visnetīrākā pilsēta. Atrodam kempingu. 7.diena. Dodamies uz Macohas alām Morāvijā, bet vilšanās, netiekam, jo ļoti daudz cilvēku un iepriekš pieteikušies. Apskatam apkārtni un dodamies atpakaļ mājām. Čehijā autovadītāji ir pieklājīgi, jo Prāgā braucot iekšā sajaucām joslas un mums bija jānogriežas. Blakus esošas mašīnas palaida. Prieks bija braukt. Vēl viens pārsteigums bija, kad ātrās palīdzības mašīna brauca ar skaņu. Visi momentā pašķīra ceļu, kā to rāda filmās, pat džips uzbrauca uz sadalošās joslas, tas viss notika ļoti ātri. Pat nepaspēju nofotografēt. Tas notika ceļa posmā ar trim braukšanas joslām katrā virzienā.