Vācija vasaras vidū

1.diena. Piektdiena, 16.jūlijs.

15.00 startējam no Rīgas – 2 pieaugušie un 2 bērni ( 8 un 14).

Auto – Audi A6.

Pavadonis – TomTom.

Viesnīcas rezervētas www. booking.com

Kopā nobraucām4100 km.

19.20 – tradicionāli dienišķās vakariņas Lietuvas –Polijas pierobežā un jau pēc pusstundas esam Polijā. Priekšā naksniņa ar snaužamiem un atpūtas brīžiem.

2.diena. Sestdiena, 17.jūlijs.

Divas reizes esam piestājuši un pasnauduši, 3 reizes esam paguvuši samaksāt Polijas auto ceļu nodevu ( katru reizi 12 zlotus).

8.00 esam kaut kur Vācijā ne pārāk tālu no Berlīnes. Brokastis, matu un sejas uzkopšanas talka un, ceļoties brāzmainam vējam, dodamies melnā negaisa mākonī.Pie Berlīnes mūs sagaida baisa krusa un negaiss, kādu brīdi pat stāvam malā, bet sajūtas mežā vidū nav jaukas.

Lai gan viesnīcā var iečekoties tikai no 12.00, mūs tur jau ielaiž 10.00. Lieliski! Turklāt viesnīcā ( dzīvokļu tipa ) vēl runā krievu valodā. Atpūšamies un dodamies iekarot Berlīni. Pats pirmais mūsu apskates objekts ZOO. Ģimenes biļete 45 Eiro.

Vakarpusē esam iegādājušies 72 stundu sabiedriskā transporta biļetes ( visiem 46 Eiro) un sākam apgūt šo procesu - zem zemes, virs zemes, ar tramvaju, ar metro, ar autobusu, ar vilcienu. Ir gana vienkārši un ērti. Interesanta sajūta autobusos, kuri pieturvietās noliecas pa labi – acīmredzot pasažieru vieglākai izkāpšanai.

3.diena. Svētdiena, 18.jūlijs.

Dodamies uz Potsdamu ar vilcienu, vienas nieka 25 minūtes un esam Sansusī parkā. Piļu komplekss skaists, bet izskatās kā tuksnesī, jo šīs vasaras saule zālīti nav saudzējusi, mazliet atgādina tuksneša joslu. Soļojam Sansusī pils virzienā, kļūst mazliet zaļāks, un pie pils mūs jau priecē zaļas terases. Puķu dobju raibumā zied un gatavojas pat tomāti.

Paklejojam pa Potsdamu, noskaidrojam , kā nokļūt līdz Bābelsbergas filmu parkam, un dodamies turp.Filmu parkā ģimenes biļete 60 Eiro. Mēģinām izmēģināt visu, kas nu tur atrodams un apskatāms ( 4D kinospēlīte, vizināšanās ar laivu, tematiskās nodaļas utt). 14.30 parka teritorijā paredzēts kaskadieru šovs, tur tad arī visi tobrīd parkā esošie saplūst kopā. Pusstundu garajā šovā triki, lēcieni, uguns, troksnis – visnotaļ iespaidīgi.

Pēc tam dodamies atpakaļ uz Berlīni, nolemjam izstāvēt rindu pie Reihstāga. Stunda rindā, drošības pārbaude un stiklā kupolā ieraugām Berlīni no visām pusēm. Par baltu velti šoreiz....

4.diena. Pirmdiena, 19.jūlijs.

Joprojām esam Berlīnē. Šodienas programmā – Brandenburgas vārti, Tisso vaska figūru muzejs, 100.autobuss, veikali.

5.diena. Otrdiena, 20.jūlijs.

Mājam ardievas Berlīnei, beidzot ietraušamies savā mašīnā un dodamies Hodenhāgenas virzienā uz Serengeti Safari parku ( ~ 300 km). Pa Vācijas ceļiem tas ir ātri. Jau Rīgā esam izdrukājuši atlaižu kuponu ( 24 Eiro vērtībā), tāpēc biļetes visiem 71 Eiro. Parkā dodamies ar savu mašīnu - ~10 km pa teritoriju, kur zebras, kamieļi un citi zvēri ielūkojas mūsu mašīnā, lai apjautātos par ēdamām lietām. Lauvu teritorijas sākumā brīdinājums neizkāpt un aizvērt mašīnas logus. Pēc tam turpat parka teritorijā iespēja izklaidēties – noteikti vajag pamēģināt ātrumlaivas ( tur gan rinda stundas garumā, bet ir tā vērts). Vakarā viesnīca Harca kalnu rajonā.

6.diena. Trešdiena, 21.jūlijs.

Netālu no viesnīcas ( 11 km ) ir Goslāra, tur esam nolēmuši ielūkoties ogļraču muzejā. Ārā ir pietiekami karsts, tāpēc izvēlamies 2 apakšzemes tūres ( kopā 33 Eiro) – iepazīstam ogļraču darba metodes pirmssākumos un 20.gs. sākumā. Apskatām arī mazpilsētiņu Goslāru un dodamies Frankfurtes virzienā. O! Frankfurte mūs sagaida ar + 34 grādiem. Gaiss ir pietiekami sauss, tāpēc nomirt gluži nevar, lai gan mašīnā ar kondicionieri ir labāk. Frankfurtes celtnēs lūkojoties, var izmežģīt kaklu.

7.diena. Ceturtdiena, 22.jūlijs.

Bērni jau laikam šo dienu gaida visvairāk, jo 235 km no Frankfurtes ir izklaides parks Tripsdrill ( 86 Eiro). Tur arī izklaidējamies. Ir labi visām gaumēm. Vakarā griežam auto Čehijas virzienā.

8.diena. Piektdiena, 23.jūlijs.

No rīta līst kā pa Jāņiem. Esam nolēmuši pastaigāt Čehijā pa klinšu parku ( Hrensko), bet kaut kas ( laikapstākļus ieskaitot) misējas un daļu parka izbraucam ar auto, pa vidu nokļūstot savdabīgā brīvdabas krodziņā, kur piestājam. Nakšņojam Polijā, kas nozīmē, ka mājas tuvojas, taču bērni vēl nezina, kur būsim rīt – viņi domā , ka mājās.

9.diena. Sestdiena, 24.jūlijs.

Mājas šovakar mums būs Mikolajkos; bērni sajūsmā, jo te bijām pirms 2 gadiem tūrē pa Poliju.

10.diena. Svētdiena, 25.jūlijs.

Nu gan mājup. Vēl tikai 500 km. Pa Polijas ceļiem iet krietni ilgāk nekā pa Vāciju.