Kašu ģimenes akmeņu un liliju dārzi "Ezerlīčos"

Saimniecība „Ezerlīči”.

Adrese: „Ezerlīči”, Dievžeikari, Tilžas pag., Balvu novads. Tālr..: +371 26363508. Skaidrītes un Ērika Kašu dārzā zied ne tikai neskaitāmas lilijas, peonijas un dienziedes, bet arī ir izvietoti visdažādākie laukakmeņi, katrs ar savu nostāstu. Saimniecībā nodarbojas arī ar biškopību. Produkciju var iegādāties.

Iebraucot Balvu rajona Tilžā, Dievžeikaru Ezerlīčos, pārņem sevišķa dārza sajūta. Nav vietas, kas te neziedētu. Pagalmā kuplo īsti latgalisks puķudārziņš ar sen piemirstām puķēm. Vecos toveros sastādītas atraitnītes un petūnijas. Pat mājas sargam sunim aste kupla kā dālija. Tālāk ceļš ved stāvā kalnā, no vienas vietas nosētā ar akmeņiem, kas arī atgādina eksotiskus ziedus. Lejā pie dīķiem sarkani oranžīga liesmo liliju jūra. Kāpēc tikai sarkanās, kur tad Latgalē pierastās baltās un smaržīgās? Agrāk jau lauku mājās citu liliju nebija, tāpēc tik labi izdzīvoja.Tomēr izrādās, ka mīlestība uz šo ziedu viņam radusies tieši no baltajām lilijām, jo bērnībā baznīcā paticis lūkoties uz gleznu, kur Jaunava Marija tur rokās liliju. Tagad Ērikam un Skaidrītei Kašiem ir vairāk nekā 300 šķirņu liliju, dienziežu, peoniju, hostu, taču dārzs viņiem galvenokārt ir iedvesmas vieta pašiem un ciemiņiem.

Kašiem ir arī savs kalns, kurā izveidots akmeņu dārzs. Tajā savākti interesanti akmeņi sākot no pavisam maziem un beidzot ar īstiem milžiem. Katram akmenim ir savs stāsts un rašanās vēsture, kuru saimnieks pieraksta. Ēriks akmeņus vāc jau 20 gadus. Atvestajam akmenim tiek meklēta piemērota vieta, kurā tas vislabāk iederas un izceļas ar savu veidojumu.