Morocco - holiday of the lifetime

Nesen kaa atgriezaamies no briniskigi pavadiitam brivdienaam Marokaa un veelejos padalities ar saviem iespaidiem. kaa arii pastaastiit kas buutu jaanem veeraa dodoties uz turieneem.

Es un mans draugs dziivojam irijaa..taadeel lidojam no Dublinas ar celojumu kompaaniju Sunway ar ko lidoju ieprieks uz Gran Canaria. vsp tikai labas atsauksmes biju dzirdeejusi tapeec uzticeejos ari shoreiz.

lidojaam uz 1 nedeelu.

No dublinas izlidojaam 14:00 peec vieteejaa laika un lidojuma ilgums bija aptuveni 3 :45. ilgs cels, bet patikama atmosfeera lidmashiinaa kaa arii bija mazi televizorini kas paliidzeja. tur bija taada kaa karte, kura uzraadiijas lidmashiinas marshruts, kuraam valstiim cauri buus jaalido utt. kas manupraat bija diezgan interesanti un izgliitojosi.

sanaca lidot cauri spanijai un gibraltaram, ko loti skaidi vareeja redzeet no lidmasiinas loga.kad ielidojam Afrikas kontinentaa, vareeja uzreiz pamaniit ka neesam vairaak Eiropaa, jo zeme vairaak neizskatiijas vairs zala, sadaliita pa laukuminiem, bet gan taada bruuna, tuksnesaina un bez iipashiem nodaliijumiem.

pamazaam tuvojaamies savam galameerkim. kaa ieprieks bijaam lasiiijusi, marokaa ir Atlasa kalni, kas paveeraas no lidmasiinas loga..un ziniet, izskatiijas diezgan iespaidiigi. to arii vareeja sajust seezot lidmasiina- viss saaka kratiities, palika nedaudz baisi.bet nolaidaamies bez sarezgiijumiem. :)

Ielidojaam Agadir lidoostaa. vsp shi lidoosta bija pavisam mazina, nevis taada kaadu mees vinu iedomajaamies., es teiktu, ka taa nav Marokas galvenaa lidoosta. bet taa ir viena no populaaraakajaam lidostaam turistu apmekleejumu zinaa.

ieejot lidostaa, uzreiz mus sagaidiija striktaa pasu kontrole. jau seezot lidmashiinaa, mums tika izdaliitas speciaalas formas, aks bija jaaizpilda - tika prasiiti muusu vaardi, uzvardi, dzimshanas dati, pases deriguma termins, numurs, kaa arii kur mees planojam palikt Marokaa u.c lietas, kas tika izskatitas cauri, pasu kontroles punktaa. vini loti stingri skataas kas ielido vinu valstii utt..;lai nebuutu nekaadas probleemas. pases tika apzimogotas.

kad devaamies taalak, tuvaak izejai-muus jau sagaidiija cilveki no Sunway celojuma agentuuras, kas noraadija taalaak uz kuru autobusu mums jaadodas.

lai mes justos veel labaak, muusu somas uzreiz pieteicaas aizvest vietejie darbinieki- mees nodomaajaam, cik jauka un silta sagaidiishana. bet protams, tas nebija taa kaa mees domaajaam.peec somu ielikshanas autobusaa, uzreiz tika prasiita samaksa..bet par cik mes nebijaam paspeejusi samainiit naudu uz vieteejo naudas vieniibu, iedevaam paaris eiro, un viss bija kaartiibaa. :) tad saakam saprast ka sajaa valstii taa notiek.

tad nu visi sakaapaam savaa autobusaa un baucaam uz savaam apmesanaas vietaam.

Mes apmetaamies Intouriste Apathotel, kas ir aptuveni 40 min attalumaa no lidostas. pa celam uz savu viesniicu, guvaam nelielu ieskatu uz vietu kur bijaam atlidojusi. pirmais jau vien kas bija pavisam savaadaaks bija pashi cilveeki - tumshu aadas kraasu,sievietes gerbushas tradicionalajos teerpos, kur viss ir nosegts, iznemot tikai pashu seju, vai dazviet tikai pashas acis. kaa jau Afrikaa, tad arii augsne un daba izskatijaas savaadaaka - ne tik augliiga kaa eiropaa.

biju nedaudz uztraukusies, jo viss skita tik krasi savaadaaks, un domaaju kaa vareshu pierast.

peec apm 40 min atbraucaam uz savu viesniicu - Intouriste aparthotel. 3* viesniica, ar savu peldbaseinu, restoraanu, nelielu veikalinu, interneta pieeju, nelielu baaru un katru vaakaru bija arii izklaideejosaa programma. viesniicai bija 5 staavi, katram numurinam bija balkons.

es teiktu ka viesnicas atrasanaas vieta ir sameeraa laba. pludmale bija apmeram 10 min attalumaa, bet cilveekiem kas apmetusies viesnicaa bija iespeejams rezerveet miniautobusinu liidz pludmalei un atpakal - bez maksas. pats pilsetas centrs bija aptuveni 30 min attalumaa, bet taksi bija looti leeti, aptuveni 2-4 eiro

par cik shii viesnicina ir leetaakaa ko piedaavaa Sunway celojumu kompaanija - nevajag baidiities, ka ta buus kkada zema limena, bez labieriicaabm utt..pilnigi droshi varu ieteikt arii citiem cilveekiem..ja jums galvenais butu - lai vieta ir tiira, ir kur parlaist nakti un nomazgaaties, jo tas bija tieshi tas ko vajadzeeja mums, par cik daudz laika tur nepavadiijaam, bet gan izzinaajaam Marokas kultuuru u.c

par cik izveelejamies celot ar Sunway,mums tika piedavaatas dazaadas ekskusijas, lai peec iespeejas vieglaak mees vareetu izbaudiit no vieteejas kulturas.

Mes izveeleejamies 4 dazaadas ekskursijas

Dzipu safari, kura mums bija iespeeja izbraukaat Pre -Sahara ( pirms sahara), kaa arii redzeet tipiskos Berberu ( vieteejo iedzivotaaju) ciematinus,izbaudit nacionalo edienu u.c)

Tad nedaudz sniegshu ieskatu saja pasakuma..

Tas izmaksaaja 49 eiro jeb 490 dirhamus, kas manupraat ir loti laba cena.

saja braucienaa devaamies 9 no rita. mums atbrauca pakal uz muusu viesniicinu ar dzipiem, kuros sasedamies, kopaa apm 6 cilveeki+soferis un devaamies uz pirmo apskates vietinu - mazajiem Atlasu kalniem, kur paveraas aizraujosi skati. kalna galaa tikaam pacienaati ar Marokanu gardumu- karstu piparmeetru teeju, kurai manupraat bija klaat likts looti daud cukura. bet laikam karstaa laikaa tas esot pats labakais. bija arii iespeeja uzseesties ezeliisha muguraa un nofotografeties.

tad nu mees devaamies taalaak uz pirms saharu (pre Sahara), kur mes pirmo reizi tikam iepaziistinaati ar kamieliem kaa arii Argana koku, augliem un arstniecisko ellu, par ko staastiishu veelak.

tad mums tikai dots nedaudz briivaa laika-lai pafotografeetos, kaa ari lai vienkaarsi izbudiitu tuksnesi. smiltis bija tik looti karstas, ka nebija iespeja ilgi uz vietas nostaaveet, bija jakustaas. :D

peec tam saseedaamies savos dzipos un devaamies taalaak uz vieteejo ciematinu, kur arii bija muusu pusdienosanas vieta.

pusdienojaam lielaa teltii, kuraa kaa oficianti bija pashi Berberi( taa sauc vieteejos iedziivotaajus). vini bija looti draudziigi un runaatigi, ka arii laavaas fotografeties kopaa ar tuurisitiem..protams,par nelielu dzeramnaudinu.

eedaam vinu tradicionaalo tajine ( tangin) tas ir taads kaa sauteejums, pagatavots specialos traukos, kas sastaav no divaam dalaam, apaksaa ir tads kaa liels maala skiivis, un pa virsu liekams vaaaks, konusa formaa un ar caurumu pa vidu. vispaar looti interesanti.

kad bijaam paeedusi pusdienas, devaamies atpakal uz savaam apmesanaas vietaam.

tachu pirms atgriesanaas maajup, iegriezaames maala izstraadaajmu veikalinaa, kur vareejam pashi savaam aciim redzeet, kaa visi maala izstraadajumi tiek pagatavoti pashu rokaam,kaa arii bija iespeeja iegaadaaties skaistos darinaajumus.

un peec shii apmekleejuma atgriezaamies savaas viesniicinas. Pirmaas dienas celojums bija izdevies un daudz tika pieredzeets.

1 dienas celojumu uz Marrakech ( vienu no skaistakajam Marokas pilsetam), kuraa atrodas slavenais laukums ar cusku diditajiem, nakotnes teicejam, kaa arii dazaadiem tirgotaajiem, kuri ir slaveni ar visaa Marokaa.

Berberu vakaru, kuraa izbaudijam tradicionaalos eedienus, dzerienus, dejas un muuziku.

Kaa arii paspeejam pabuut Kamiela muguraa :)

Pa starpam paspeejaam paguleet pludmalee un pasauloties, kaaa arii izbaudiit tik looti saalo Atlantijas okeena udeni uz savas miesas.

Izdejoties vieteejaa naktsklubaa, kuraa lielaa cienaa ir uudenspiipes un VIP zonas, kuraa tiek serveets sampanietis un kresli kaa karalnamaa.

Es tieshaam vareetu teikt, ka shiis bija tik izgliitojosas kaa arii relakseejosas briivdienas, kuras nekad neaizmirsiishu nekad. Ja esi atveerts piedziivojumiem, jaunaam kultuuraam un krasaam parmainaam, Maroka ir vieta kas ir jaaredz un jaajuut.