Neaizmirstamās brīvdienas Lietuvā – 1. Diena - Klaipēda

Ceļojuma ilgums: 3 dienas

Maršruts: Klaipēda – Kuršu kāpa – Palanga

Budžets 2 personām: 130 LVL

Viss sākās pavisam nejauši – atvaļinājums nedēļas garumā, kuru sākotnēji kopā ar draugu vēlējāmies pavadīt tepat Latvijā, un Lux Express jaukā akcija – dažādi galamērķi par smieklīgi zemām cenām. Tā kā Igauniju esam izbraukājuši krustu šķērsu, par savu galamērķi izvēlējāmies Lietuvu. Iegādājāmies biļetes uz Klaipēdu (akcijas cena: 3,00 Ls par 1 cilvēku vienā virzienā), sakravājām mugursomas ar pašām nepieciešamākajām mantām. Ceļojums var sākties!

04.08.10 (Rīga – Klaipēda)

08:30 esam iekāpuši autobusā, lai dotos uz Klaipēdu. Pēcgandrīz 5 stundu brauciena esam laimīgi nokļuvuši Klaipēdas autoostā. Tā kā Klaipēdā plānojām palikt tikai vienu nakti, naudas taupīšanas nolūkā bijām rezervējuši hosteli, kas atrodas turpat netālu no autoostas. Dodamies uz hosteli (Lithuanian Hostels Association), kur esam pirmie viesi, tāpēc varam izvēlēties labākās gultas (vienā istabā ir izvietotas 8 gultas). Kad esam iekārtojušies, paņemam svarīgākās mantas un dodamies uz centru, lai atrastu jauku vietu, kur ieturēt pusdienas. Izvēlējāmies picēriju uz „Bambola Pica”, kur esam pārsteigti par vairākām lietām: paēst var tiešām ļoti lēti un labi – zupa + otrais katram izmaksāja tikai 2,00 Ls, kā arī apkalpojošais personāls ne pārāk labi runā krievu, arī angļu valodā

Tā kā pirms brauciena esam ļoti labi izpildījuši mājas darbu – sagatavojuši Klaipēdas karti un atraduši informāciju par apskates objektiem- tad mums nav nepieciešamība doties uz tūrisma informācijas centru.

Un tātad, ko mēs redzējām Klaipēdā?

1.Pulksteņu muzejs (Klaipeda museum of Clocks of Lithuania Art museum) – šajā muzejā var aplūkot ne tikai seno laiku kalendārus, saules / uguns / smilšu / mehāniskos pulksteņus, bet arī var sekot līdzi laikam – kā mainījušies pulksteņi no renesanses laikmeta līdz pat mūsdienām.

2. Pils muzejs (The Castle Museum) – muzejs iekārtots bijušās pils pagrabtelpās un tajā var aplūkot izstādi par Klaipēdu, par pils vēsturi, tās iedzīvotājiem. Noteikti šim muzejam piemīt īpaša aura, jo dažās vietās ir saglabājies bruģis no 16. gs. Bet, uzkāpjot uz pils muzeja kalniņa, paveras jauks skats uz Klaipēdas vecpilsētu.

3. Pēc pils muzeja apskates dodamies uz Teātra laukumu (Theatre square), kas skaitās Klaipēdas galvenais lepnums. Laukuma vidū atrodas slavenā Ann statuja. Statuja ir veltīta slavenajam vācu dzejniekam Simon Dach, kurš piedzimis un studējis Klaipēdā. Dzejnieks bija iemīlējies šajā meitenē, tomēr bez pretmīlas, jo meitene jau bija saderinājusies ar citu vīrieti. Simon Dach savas jūtas izlika uz papīra,sacerot savu slavenāko darbu „Ann from Tharau”, kas joprojām ir populārs un atzīts Vācijā, Austrijā un Šveicē. Aiz statujas slejas slavenais Klaipēdas Drāmas teātris.

4.Pēc Teātra laukuma apskates, nogriežamies uz Aukštoji Street, jo tieši šajā ielā atrodas pilsētas vecākās ēkas, kas saglabājušās no 18. gs.

Pavisam negaidot, mūs pārsteidz spēcīgs lietus, tieši tāpēc pilsētas apskati nolemjam uz brīdi pārtraukt, dodamies no vienas kafejnīcas uz otru, izbaudot gardo lietuviešu alu un uzkodas. Un atkal nebeidzam brīnīties par zemām cenām.

Lietus tomēr neatkāpjas, tāpēc turpinam baudīt pastaigu Klaipēdā naraugoties uz laikapstākļiem.

5.Esam nonākuši pie slavenās peles statujas jeb „Thaumaturge Old Town Little Mouse”, kura ir tikai 17 cm augsta, veidota no bronzas un akmens. Kā apliecina ticējums, pele piepilda visas vēlēšanās, tieši tāpēc savas kaismīgākās vēlmes ietērpjam vārdos un iečukstam pelei ausī, jo brīnumi taču notiek, vai ne?! :)

6.Tā kā mums abiem ar draugu ļoti patīk kaķi, devāmies meklēt kaķu skulptūru „A cat”, kas veidota no granīta un bronzas, un Klaipēdā izvietota no 1979. gada. Unarī šeit, turot kaķi aiz astes, iedomājamies vēlēšanos.

7.Tuvojoties vakaram, lietus norimstas, tieši tāpēc izbaudam naksnīgu vakaru Klaipēdā, aplūkojot vēl dažas ievērības cienīgas statujas ( The Old Town chimney – sweep; Klapiedietis un citas), kā arī vienkārši izbaudot pastaigu un vērojot saulrietu ostas malā.

Ap plkst. 1:00 naktī atgriežamies savā hostelī, kur jau priekšā vesels pūlis dažādu tautību cilvēku. Tā kā esam nedaudz piekusuši ( no 12 stundas staigāšanas!!!), priecājamies, ka nāk miegs, un svēti nosolamies vairs nepalikt šādos hosteļos (lai cik tas lēti būtu), jo tas vienkārši nav mums domāts.