Mazveikals

... kad nu modē nāk ceļošana iepirkšanās nolūkos jebšu tautā par šopingu sauktie pasākumi, nolēmu visumā no modes neatpalikt un rakstīt šo ceļojuma aprakstu. Tiem, kas domā, ka turpmākais būs tikai tāda tekstuāla aušošanās, varu droši bilst, ka tā tas nebūt nav, un visas še aprakstītās sajūtas ir piedzīvotas (pat vairākkārt) tā Kunga kurā tur gadā - jebkurā gadījumā - tas skaitlis rakstās četriem cipariem, un pirmais no tiem varētu būt tiklab viens kā divi... ... atsauce uz tā Kunga gadu arī pieder pie lietas, jo paskrienot kādu strēķīti tālāk par nolūkoto šopingošanas vietu, var notikt līdz Rubenes baznīcai, kuras pagrabos eventuāli varētu atrasties Latviešu Indriķa (labi - Livonijas Indriķa) kaps. Tā paša, kas rakstījis hroniku un tā Kunga dažādus gadus jo bieži pieminējis... ... ja brauc no Rīgas puses, tad drīz vien aiz Straupes ceļš sadomā laisties lejup no Plāča kalna, ko laikam jau pareizi sauc par Baukalnu. Un tad jau klāt pats Plācis, kura beigumā ceļa kreisajā pusē balo (nu ja - ko tad citu dara, ja ir balts) Straupes pienotavas ēkas. Un tur ir veikaliņš :)) ... jā, jā - ar lielveikala rateļiem tur diezin vai izgrozīsies, arī tos bērnu kratekļus še velti iedomāties, bet... ... bet tur ir tāds īpašs smeķis. Ar pieniem, biezpieniem, sviestiem dažādiem un jogurtiem. Ar maizes klaipiem. Un lāgiem rindā pastāvēšanu pie īsti smukas vitrīnas. Ar kaut kādu mazumu no tā, kas citur ir lielums - spožiem papīrīšiem un uzrakstiem svešās mēlēs... ... un tur ir tāds īpašs smeķis, jo slīdoša lenta visu negrūž uz priekšu vien - ātrāk, ātrāk. Un visam tur laika pietiek bez īpašas trīšanās - toties papildus vēl ij pagasta jaunumus dabū dzirdēt... ... tad, kādu vakaru, kādā Rīgas lielbodē rindā pie kases trinoties, atminējos - tur aiz mežiem sniega pilniem, tur aiz pļavām ziedošām, tur aiz Braslas klintēm, tur... ... tur var nekā nenopirkt (lai gan grūti nāksies), un būt pilns klusas starošanas...