Polija - skaista - un tuva

Cik nav dzirdēts, ka Polija tika izmantota kā tranzīta valsts un tur nav absolūti ko darīt un skatīties, kā arī tā ir pēdējā vieta uz pasaules uz kurieni aizbraukt. Nolēmu pārbaudīt šo patiesību aizlidojot uz Poznaņu un tad paceļojot nedaudz pa kādu Polijas daļu. Poznaņa izrādījās jauka, kaut arī daļēji bijusi sabombardēta, pietiekami daudz skatāmā un izklaides vietu , toties biju ļoti pārsteigts par tādām pilsētām kā Toruna, kolosāls saglabājies īstās Polijas paraugs, ar senām ēkām, Tournai raksturīgajām piparkūkām, Kopernika dzimtene , vecas mājas un cietokšņa šķībā siena , pie kuras ar muguru piespiedies cilvēks var nostāvēt ja viņu grēku nasta nespiež tik smagi kā sienas cēlāju, kā arī lieliskas izklaides iespējas, sākot no kolosāliem maziem krodziņiem, kuru cenas varētu iepriecināt mūsu dārdzību apnikušos makus, kā arī klubi pasākumi vecpilsētā – dzīvība pēc darba dienas kā jau lielā studentu pilsētiņā tas varētu būt. Tālāk ceļš veda uz Malburgas cietoksni, kas ir trīspakāpju sens Teitoņu ordeņa relikts. Fantastiska ainava paveras no upes pretējā krasta, kā arī daudz ko var apskatīt cietokšņa iekšpusē, ja lēnām un nesteidzoties tur pavada laiku, tad diena paiet nemanot, pie kam pusdienas var ieturēt vietējā restorāniņā un palikt pa nakti turpat, cenas iepriecinās. Tikai Stundas attālumā atrodas Gdaņska, Gdiņa un Sopota, kas vasarā slavenas ar saviem mūzikas festivāliem, kā arī ar lieliskajām pludmalēm, atkal lētajām cenām dzīvošanai un pietiekami lielām iespējām izklaidēties sākot no reliģiskās mūzikas cienītājiem, kas var baudīt ērģeļu ar kustīgām stabulēm eņģeļu mutēs mūzikas koncertu Olivijas baznīcā, beidzot ar dažādiem tusiņiem Sopotā un Gdiņā. Arī Gdaņskas arhitektūra ir interesanta un savdabīga, Holandes arhitektu celtās mājas jaucās kopā ar poļu celtajām baznīcām. Visās pilsētās ir pa greznam rātslaukumam ar rātsmāju. Politikas cienītāji atradīs ostu uz kuras sētas runāja Valensa un no kurienes sākās Solidaritātes kustība un tātad arī Latvijas neatkarības aizmetņi. Turpat atrodas arī Valensas rezidence, kurā gan viņš pats atrodams reti, jo daudz ceļo ar lekcijām. Vienīgi paši cilvēki izskatās drūmi un saguruši. Pa Poliju var arī jauki pārvietoties ar vilcienu, daudz komfortablāki vilcieni kā mums aptuveni 4 stundu laikā no Varšavas aizvedīs gandrīz uz jebkuru Polijas vietu pa aptuveni 20 latiem. Noteikti ja ir izdevība jānobauda žureka zupa un pirogi ar dažādiem pildījumiem, un arī vietējais alkohols ir pietiekami lēts un nekaitīgs. Ceļi , ja brauc ar mašīnu ir pietiekami briesmīgi, bet nu mūsējie jau nu tālu no tiem nestāv.