California

Sheit ir Aizvadiiti vairaak kaa 2 meeneshi, celjoshanai daudz laika nesanaak, jo joprojaam straadaaju, bet piedziivots ir gana, taadeelj ir laiks padaliities. Nometnes (girl scouts) ietvaros man izdevaas iepaziit interesantu celjoshanas veidu - geo caching, latviski tas saucaas sleepnjoshana, ja nemaldos. Princips ir shaads - ir vajadziigs GPS un internetaa atrastas noraades par to, kur mekleet "daargumus". Devaamies augstaak kalnos (Calaveras County), lai atrastu apsleeptaas kastes. Visbiezjaak shiis kastes ir nomaskeetas zaljaas vai bruunaas kraasas, lai saskan kopaa ar dabu, un ieliktas kruumos. un kastee iekshaa atrodas blocinjsh, kur kaut ko ierakstiit, kaa arii dazjaadas mantas, kuras iemainiit. Nekas ljoti daargs - visaadas mantinjas, auskari, speeliites, piekarinji utt. Es iemainiiju vienu auskaru pret latvijas valuutu un veelaak sho auskaru paartaisiishu par kuloninju - taa - par pieminju. Nemaz nezinaaju, ka shii - sleepnjoshana ir arii Latvijaa! noteikti buus jaaizmeegjina! Veel es paviesojos vienaa nelielaa pilseetinjaa - Columbia. Taa ir slavena ar to, ka kaadreiz bija zelta raktuvju pilseeta, tagad - vairaak kaa tuurisma objekts. Es neteiktu,ka ljoti ljoti interesanti tur ir. Esmu tur jau bijusi ieprieksh - iespeejams taadeelj. Shkjiet, tur tagad notiek buuvdarbi lai pilseetinju paplashinaatu. Tur ir iespeejams iznomaat taadu kaa sietu un meegjinat izsijaat zeltu no uudens. Man gan laikam nav tik liela pacietiiba! Atceros, ka 2 gadus atpakalj devaamies uz Zelta raktuveem netaalu no Kolumbijas. Tas gan bija interesanti - redzeet iistu zeltu, bet netikt tam klaat! Protams, katram tuuristam, kursh ierodas Kalifornijaa, ir jaapaviesojas San Francisko. Shii vieta nevienam nevar apnikt! Es pat nezinu, kas mani saista shajaa pilseetaa, bet man tur gribas atgriezties atkal un atkal! Mans miiljaakais veikals Pier 39 ir Krazy Kaps - es tur vareetu pavadiit vismaz dienu! Un ar katru reizi, kad es tur viesojos, atklaaju arvien jaunas vietas! Gaajiens paari Zelta Vaartu tiltam ir vienreizeejs! Sevishkji ja ir padevusies laba diena (bez miglas).Taapat - obligaati ir jaapskata Lombard Street (lokanaakaa iela pasaulee) Saulrietu es ieteiktu sagaidiit Baker Beach, kas ir tieshi blakus Zelta Vaartu tiltam. Skats ir kolosaals un sajuuta - taapat! Ja esat kaadreiz dzirdeejushi par Burning Man festivaalu, tad daru jums zinaamu, ka tieshi Baker Beach ir vieta, kur tas aizsaakaas! Shogad 4.juulija sviniibas man izdevaas sagaidiit ar savu viesgjimeni, taadeelj bija interesanti veerot, kaa shie sveetki tiek svineeti gjimenes lokaa. Pirotehniku sheit driikst iegaadaaties tikai dazjas dienas/nedeeljas pirms neatkariibas dienas, veelaak - tas ir nelegaali. Taa nu ap 18:00 paeedaam sveetku vakarinjas un ap 8iem kad ir tumsh - iznesaam benjkjus aaraa uz ielas un spridzinaajaam savu pirotehniku, kaa arii skatiijaamies kaiminju ugunjoshanu - liidz saakaas lielaa - pilseetas ugunjoshana. Jaatdziist - biju gaidiijusi ko vairaak.. Viss notika diezgan leeni un nekaada paarsteiguma momenta. Principaa es vispaar neesmu nekaada ugunjoshanas cieniitaaja, bet ugunjoshanu Disnejlendaa pagaidaam nekas nav paarspeejis. Veel man izdevaas paviesoties interesantaa un aizraujoshaa vietaa - Candy Rock. Atradu internetaa noraades - http://california.hometownlocator.com/maps/feature-map,ftc,2,fid,1652908,n,candy%20rock.cfm ja nu kaadu interesee. Objekts ir vienkaarshi fantastisks! Celjsh uz sho vietu arii ir pasakains - no saakuma braucaam augstaak kalnos, proti -skati debeshkjiigi, bet peec tam - devaamies lejaa - liidz upei. Upe ir ielenkta ar dazjaada izmeera akmenjiem un katram akmenim ir sava sliideniibas pakaape. Respektiivi - es tikai gribeeju kaajas pameerceet skaidrajaa uudenii, bet taa vietaa uzreiz izbaudiiju dabas veidotu slidkalninju, pat nevajag braukt uz uudens atrakciju parku! Izdevaas arii ielekt apmeeram no 2 - 3 metru augstumaa novietota akmenja, jo vietaam upe ir pietiekoshi dzilja. Bet veelos briidinaat, ka celjsh, kursh ved uz sho skaisto vietu ir diezgan shaurs, kaa arii ljoti vienkaarshi ir paardurt riepas.. Braukt vajag leeniiteem! Veel kaada vieta, kuru pavisam noteikti vajag apskatiit - Tahoe Ezers. Pasakaini skaists, zilganzaljsh, skaidrs uudens. Ziemaa taa ir atpuutas vieta sleepotaajiem, vasaraa - lieliska pludmale! Par cik shis ezers atrodas uz robezjas ar Nevadas shtatu, tad ir iespeejams arii paspeeleeties kazino, ko es arii iemeegjinaaju, bet pazaudeeju 35 dolaarus un apnika.. Tieshaam veerts apskatiit! Pagaidaam tas arii viss.. veel tikai dazji padomi - Ja esi ASV, obligaati nogarsho Jamba Juice smoothies.. Kolosaali kokteilji un vegjetaarieshiem ljoti draudziigi! - Ja esi kempingaa, mezjaa, visas eedamlietas novietaa droshaa, laachiem nepieejamaa vietaa un labu gabalu no nometnes vietas. Kalifornijas melnie laachi gan nav sevishkji agresiivi,,, Vismaz tos, kuri regulaari apciemo muus, var viegli aizbiedeet. - Ja gadaas buut tuvumaa klaburchuuskai, vislabaakais ir nekrist panikaa un leenaam atkaapties. Ja esi nogalinaajis chuusku, galvu vajag aprakt zem zemes peec iespeejas aatraak. Reizeem arii peec nocirstas galvas paareejais kjermenis veel var arii kusteeties, taapeec nevajag paarlieku aatri sapriecaaties. Bet ja chuuska tomeer iekozj, tad sveetiigi ir ja blakus ir kaads cilveeks, kursh var drusku atgriezt koduma vietu un izsuukt indi, bet ja nee, tad ir jaacenshas saglabaat mieru, peec iespeejas mazaak kusteeties un peec iespeejas aatraak tikt uz slimniicu. Mierinaajums ir taads, ka momentaa nomirt nevar, bet atveseljoshanaas var ilgt liidz pat pus gadam - Ja naakas sastapt kalnu lauvu, galvenais ir neizraadiit bailes un neskriet, jo tad lauva saprot, ka esi taas mediijums. Vieniigais veids, kaa paglaabties no kalnu lauvas, ja taa uzbruuk ir - ciiksties pretim. Tiesa gan - visbiezjaak shie dziivnieki vairaak baidaas no Tevim nekaa tu no vinjiem.. Shii bija iisa pamaaciiba, ja nu kaadreiz kaadam gadaas doties kaadaa nometnee dabaa. Un viss tiek staastiits no pieredzes.. Kalnu lauvas gan paraadaas retaak.. :) Noveelu visiem tikpat piedziivojumiem bagaatu vasaru kaa man! Elita