Alānija/Alanya

Alānija (Alanya)

Šarmanta un mājīga pilsētiņa, kuru ieskauj kalni, citrusu dārzi un banānu plantācijas.

Apmēram 90% ienākumu pilsētā ieplūst no tūrisma, atlikusī daļa no lauksaimniecības, pateicoties patīkamajam klimatam un dabiskajām pludmalēm Alānija ir viens no populārākajiem tūristu galamērķiem Vidusjūras reģionā. Pilsētā ir milzīgs skaits viesnīcu, bāru un restorānu.

Dienas laikā labākā izklaide ir pludmales apmeklējums, pilsētas dome sadarbībā ar viesnīcām nodrošina tīrību un kārtību tajās. Ja viesnīcai nav savs “pludmales lauciņš”, droši apmeklējat to, kura patīk vislabāk (standarta cena par guļamo ar saulessargu 4 liras).

Zeltaina iedeguma ātrākai iegūšanai, pirms pludmales apmeklējuma vajadzētu apmeklēt turku pirti: Hamam. Īsumā visa procedūra ir sekojoša: pirmais etaps: uzkaršana, svīšana; otrais etaps pirtnieks nogulda uz karstā marmora podesta un norīvē klienta ķermeni, pēc noskalošanas sākās ziepēšanas un masēšanas process. Pēcāk atpūta un atdzišana.

Pilsētas nepieciešams apskatīt arī no malas, piestātnē ir liels skaits kuģīši gan lieli, gan mazi, kas gatavi izvizināt. Izvēle paliek katra ziņā, pakļauties skaļākajam aicinātājam uz klāja vai savu kuģīti izvēlēties pēc vārda; mans favorīts vadoties pēc šīs kategorijas- Kaptan Arif (kapteinis, zinošais).

Vakariņu laikā nekādā gadījumā nevajadzētu palaist garām:

restorānu Grand Cru (Tosmur rajonā) gastronomisks baudījums ir garantēts gan tiem, kuri mīl jūras veltes, gan tiem, kas dod priekšroku gaļai. Restorānā servē lielisko vietējo Kavaklıdere vīnu, gatavots vienā no senākajā Turcijas vīna darītavām. /Brauciens ar taksi no Kleopatras pludmales apmēram 10 min ~ 15 liras/