Bavārija

Pirms brauciena tika noīrētas viesnīcas un kempingi.(booking.com)

Liels palīgs ceļojuma laikā bija tom-tom navigators, bez kura noteikti, ka dažās vietās būtu ilgi un dikti jāmaldās.

Dalībnieki: Ģimene ( 4 cilvēki, 2 pieaugušie, 2 bērni ( 12,18 gadi). )

Maršruts: Līvāni-Krakova-Vīne-Zalcburga-Ķēniņa ezers-Minhene-Zalcburga-Brno-Krakova-Līvāni

Ceļojuma garums: 4350km

Ceļojuma ilgums: 8 dienas

Transports: Ģimenes auto (BMW)

1. diena! Līvāni-Krakova

Izbraucām agri no rīta, kad pulkstenis rādīja tikai 15 minūtes pāri četriem. Braucām cauri Kauņai, Augustovai, Katowicei. Pēc google mapā sagatavotajām kartēm ceļa garums bija 995 km un jābrauc 14 stundas un 28 minūtes. Ceļa ilgums, protams, ka sanāca nedaudz ilgāks, jo ik pa brīdim apstājāmies, lai izlocītu kājas un padzertu kafiju, un, protams, arī paēstu pusdienas.

Krakovā iebraucām pulksten 21.44 pēc Latvijas laika. Viesnīca atradās pašā vecpilsētā ( Zwierzyniecka 15), četrvietīgs numuriņš, ar kopēju vannas istabu, tualeti un virtuvi. Bezvadu internets visā viesnīcā. Par nakti samaksājām 29ls.

2. diena! Krakova-Vīne

Ceļa garums 453 km. Jābrauc 5 stundas un 50 minūtes. Ārā karsti, ceļš nedaudz nogurdinošs, bet kad ceļa malā parādās pirmie kalni un klintis visiem rodas interese un ceļa garums nešķiet vairs tik ilgs. Braucot Slovākijā nopirkām vinjeti ( 4,90 eiro). Braucām cauri Bratislavai un Žilinai. Visapkārt kalni un stāvas nogāzes. Interesants un nedaudz bailīgs bija arī brauciens pa serpentīniem.

Arī iebraucot Austrijā iegādājāmies vinjeti ( 7,90 eiro). Vīnē radās problēmas ar kempinga atrašanās vietu, jo adrese, kas bija norādīta internetā izrādījās nepareiza, bet pateicoties ļoti atsaucīgiem Vīnes iedzīvotājiem veiksmīgi atradām kempingu ( Neu Donau camping). Kempingā pieejama elektrība, internets, dušas, tualetes un virtuve. Kempings diezgan liels, sakopts, arī apkalpes personāls atsaucīgs. Par nakti samaksājām 25ls.

3. diena! Vīne-Zalcburga-Ķēniņa ezers

Ceļa garums 322 km. Jābrauc 3 stundas un 16 minūtes. Pirmais, kur plānots iegriezties ir Zalcburga. Novietojām auto maksas autostāvvietā, kura nemaksāja īpaši dārgi un devāmies pilsētas apskatē. Izstaigājām Mirabellas dārzu, Mocarta dzimšanas māju( iekšā gan negājām), pastaigājām pa Zalcburgas vecpilsētu un uzbraucām arī Hoenzalcburgas cietoksnī, no kura pavērās brīnišķīgs skats uz pilsētu no augšas. Ieeja cietoksnī maksāja 24,30ls(četri cilvēki). Uz cietoksni nopērkot biļeti bija iespēja arī doties kājām, bet mēs izvēlējāmies gan augšā, gan lejā braukt ar vagoniņu.

Izstaigājuši Zalcburgas ieliņas devāmies uz nākamo naktsvietu- kempingu netālu no Ķēniņezera. Kempings kalnu upes krastā, visapkārt augsti kalni, skats vienkārši brīnišķīgs. ( Camping Schloss Aigen, Weberbartlweg 20, 5026 Salzburg ) Par telts vietu samaksājām 23ls.

4. diena! Ķēniņa ezers-Minhene

Ceļa garums 160 km. Jābrauc 1h 45min. No rīta devāmies uz Ķēniņa ezeru, lai izbrauktu ar kuģīti pa ezeru. Brauciens izmaksāja 22,75ls(ģimenes biļete), bet tas ko pa ceļam redzējām bija tik skaisti, ka vārdiem grūti aprakstīt. Gar ezera krastiem augstas klintis un no lielajiem kalniem gāžas ūdenskritumi. Izkāpām pie St. Bartholomā baznīcas, izstaigājām ezera krastu, un tad iekāpām nākamajā kuģītī un devāmies līdz Obersee, jeb nelielam ezeriņam, kas atdalījies no lielā ezera. Gar kalniem staigāja Alpu govis ar lieliem zvaniem kaklā, skats vienkārši superīgs! Un tad devāmies atpakaļ, lai turpinātu ceļu līdz Minhenei.

Pa ceļam iegriezāmies tur pat netālu esošajās sālsraktuvēs ( Bergwerkstrasse 83, 83471 Berchtesgaden). Ieeja sālsraktuvēs maksāja 28,70ls(ģimenes biļete) , visus mūs ietērpa speciālos kombinezonos, ar vagoniņu pa šauru eju ieveda iekšā, gids stāstīja par katru telpu, kas atradās tur iekšā, bet bija arī iespēja paņemt audio gidu, kurš runāja krievu valodā. Tad sēžot uz dibena vajadzēja laisties lejā pa koka slidkalniņu. Brauciens diezgan satraucošs. Arī pašās sālsraktuvēs dzirdētā un redzētā informācija interesanta un saistoša.

Minhenē devāmies uz viesnīcu Meininger Hotel Mūnchen City Center ( Landsberger Strasse 20, Schwanthalerhōhe), 4vietīgs numuriņš ar tualeti un dušu, viesnīcā bezvadu internets, pazemes autostāvvieta ( 8 eiro par nakti). Par viesnīcu, par 3 naktīm samaksājām 185ls.

5. diena! Minhene-Linderhof schloss-Neuschwanstein schloss-Minhene

No Minhenes līdz Linderhof pilij 97,7 km, brauciena ilgums 1,17h. Pie pils stāvvieta, kura maksāja 2 eiro. Par ieeju jāmaksā 15 eiro četriem cilvēkiem(izmantojām studentu atlaides). Ļoti skaists pils dārzs ar lielu strūklaku un vairākiem skaistiem ziedu dekorējumiem. Ieeja pilī ļoti stingra, jo uz biļetes norādīts laiks cikos jādodas iekšā, ja tiek nokavēts, biļete vairs nav derīga. Pilī iekšā bija iespēja paņemt bukletu latviešu valodā, kur aprakstīts par katru pils telpu. Pils iekšiene ļoti skaista, praktiski viss no zelta. Diemžēl fotografēt un filmēt pilīs aizliegts!

Tālāk mūsu ceļš ved uz Neuschwanstein pili, kura atrodas 45km attālumā no Linderhof pils. Jau no tāluma pils izskatās kā pasakās. Pils atrodas diezgan augstu kalnos. Kā nokļūt uz pili ir vairākas iespējas- var doties kājām, braukt ar zirga karieti vai arī izvēlēties doties ar autobusu. Mēs izvēlējāmies autobusu. Tur pat lejā nopirkām biļetes ( bērniem līdz 18 gadiem par velti, pieaugušajiem 9 eiro, studentiem 8 eiro), arī šeit norādīts laiks cikos jādodas iekšā pilī, nedrīkst nokavēt, savādāk iekšā netikt. Autobusa biļete maksāja 9,30 eiro.

Pils ne tik skaista kā Linderhof pils, bet no šīs pils paveras burvīgs skats uz apkārtni.

Kad pils izstaigāta un ar autobusu esam tikuši atpakaļ lejā, dodamies atpakaļ uz Minheni. ( 128km, 1,45h ).

6. diena! Minhene

No paša rīta devāmies apskatīt pilsētu, ar mašīnu daudz nebraukājām, jo neatradām servisu kur nopirkt Minhenes umwelt plaketi, benzīntankos viņu nebija, bet nevienu servisu neatradām. Pabijām Olimpiskajā stadionā, BMW muzejā, Marien laukumā, olimpiskajā dārzā, izskaigājām arī visu Minhenes vecpilsētu. Pusdienas ēdām Minhenes lielākajā alus krogā- Hofbrauhaus. Atmosfēra krogā diezgan jauka, tipiski bavārijas vīrieši, spēlēja muzikanti un porcijas vienkārši graujošas...

Minhene pati par sevi diezgan dārga pilsēta un savādi tas, ka lielveikali strādā tikai līdz kādiem 8 vakarā. Pēc tam pilsētā veikali gandrīz visi ir aizvērti.

7. diena! Minhene-Zalcburga-Brno-Krakova

Lai ceļš interesantāks nolēmām doties cauri Čehijai. Ceļa garums 887 km, ceļā jāpavada 9h 43min. Vēl jāpiemin, ka Zalcburgai cauri braucām, jo tur lējām benzīnu, jo no visām pilsētām tur benzīns ir vislētākais. Čehijā iebraucot nopirkām vinjeti, kura maksāja 250 kronas, jeb 5ls. Pirms Krakovas divās vietās uz bāņa nācās samaksat katrā vietā pa 8 zloti ceļa nodokli. Krakovā iebraucām kad bija jau pats vakars. Viesnīca- Joker hostel ( Lenartowicza 7 ). Viesnīcā virtuve, dušas, tualetes, bezvadu internets. Par nakti samaksājām 17ls.

8. diena! Krakova-Līvāni

Ceļa garums 995km, jābrauc 14h 30min. Pēdēja diena, pēdējās emocijas, pēdējie vārdi svešā valodā...

Protams, ka esam saguruši un gribās mājās, bet tai pat laikā gribētos, lai ceļš vestu uz vēl jauniem piedzīvojumiem, uz vēl jaunām emocijām.