Lieldienas Filipīnās 30.03. - 07.04.2010 2.daļa

turpinājums:

sākums Malaizija 1.daļa : http://www.draugiem.lv/travel/travel.php?tid=8243 Malaizijas 2.daļa: http://www.draugiem.lv/travel/travel.php?tid=8245

Filipīnas 1.daļa: http://www.draugiem.lv/travel/travel.php?tid=8271

Singapūra: http://www.draugiem.lv/travel/travel.php?tid=8294

Tiekot ārā no graustu rajona, noķeram trijcikli un pa 100Php tiekam aizvesti uz Ķīniešu kapsētu. Pie kapsētas ieejas sargi noskaidro no kurienes mēs esam, mūsu ierašanās iemeslu un paskaidro, ka šeit fotografēt ir aizliegts. Pati kapsēta ir kā liels, sakopts mikrorajons ar ielām, ielu nosaukumiem un divstāvu mājām. Diezgan dzīvu tuvinieku radīto mašīnu straumi - viņi steidz pie saviem aizgājējiem, lai varētu pagatavot un ieturēt maltīti. Gandrīz katrā mājā - mauzolejā ir ierīkota virtuve ar visu tai vajadzīgo iekārtu, atpūtas istaba, kondicionieris. Dzīvi būdami, viņi to nevarēja atļauties, toties tagad... Ir atvēlēta vietiņa arī nabadzīgākajiem - siena, kurā iemūrēt urnas. Sajūtas tādas tīri sirreālistiskas staigāt pa mirušo pilsētu. Mājupceļam nolemjam izmantot vēl vienu transporta veidu metro. 6 pieturas maksā 15Php. Lēti un ātri. Vienīgais, lai iekļūtu metro ir jāiziet drošības kontrole. Kā jau es iepriekš rakstīju, tad pati populārākā profesija ir apsardzes darbinieks. Apsargi stāv pie jebkuras sabiedriskas iestādes. Nerunājot par lielām un sabiedriski nozīmīgām kā piemēram metro, lielveikali, skolas apsargi stāv arī pie pavisam mazām, piemēram kā pie mūsu Narveseniem. Ieejot kādā no iestādēm tu tiecpārmeklēts, pārmeklēta tiek arī tava soma. Tas viss saistīts ar aktīvo karadarbību Filipīnu dienvidos kur darbojas islāmistu bruņotas grupas, kuras cīnās par Filipīnu dienvidu rajonu pievienošanu Malaizijai. Kaujas atsevišķos brīžos sasniedz milzīgus mērogus un karadarbībā tiek iesaistīta smagā tehnika un pat aviācija. Islāmisti atbild ar terora aktiem un tūristu nolaupīšanām. Trakākais ir tas ka tu ar lielu mugursomu nevari tikt ne metro, ne veikalā, jo viņu nevar pārbaudīt ar apsargu rīcībā esošajiem līdzekļiem.

Par Manilas sabiedrisko transportu:

Džipnijs (jeepney): pārveidots un pagarināts amerikāņu armijas džips. Izmērs ir mainīts tā, ka tas tagad var izmitināt no 20-30 pasažieru. Tie ir cits par citu skaistāk nokrāsoti un noformēti (džipnīšiem pat tiek rīkoti savi skaistuma konkursi). Tas ir mākslas darbs uz riteņiem.Viens brauciens, neatkarīgi no tā garuma pa Manilu maksā 7 Php. Lielākā problēma - ir jāprot orientēties maršrutos. Vispopulārākais un viens no vislētākajiem pārvietošanās līdzekļiem ne tikai Manilā, bet arī visās Filipīnās. Man ļoti iepatikās lietotājas Ilzes komentārs jeepney bildei : "Kā man patīk jeepney! Tiks skaisti izgrezoti... kā geji praidā" :))

Trīsciklis (tricycle): ideāls un lēts pārvietošanās līdzeklis. Ļoti manevrēt spējīgs Manilas sastrēgumos. Vienīgais, visas izplūdes gāzes un karstumu nāksies paciest.

Par takšiem un metro jau es pastāstīju.

Par Manilu vēl būtu interesanti piebilst, ka tā ir visblīvāk apdzīvotā pilsēta pasaulē ar 43079 iedzīvotājiem uz kvadrātkilometru

Manila būtu apskatīta un tālāk ceļš ved uz San Fernando. Pilsētiņa, kas izmainīja visus manus Filipīnu apceļošanas plānus. Filipīnu apciemojums sakrita ar Lieldienām. Par cik Filipīnas ir vienīgā kristīgā valsts Āzijā, tad savu ticību viņi demonstrē visai savdabīgā veidā. Lielajā Piektdienā San Fernado pilsētā cilvēki veic grēku nožēlošanu sev aktīvi dauzot muguras līdz asinīm, krusta nešana, noejot visas 14 stacijas (http://katolis.eks.lv/Dokumenti/krusta_cels.htm)un kādi 12 paši grēcīgākie un garā, un ticībā tie stiprākie ļauj sevi pienaglot arī pie krusta. Būtu jābūt galīgi tērētam, lai atrodoties blakus šādai vietai, neizjustu šo procesiju ar savām acīm un izjūtām. San Fernando ierodamies ap pulksten 9.30 apmēram 40 grādu siltumā procesija jau rit pilnā gaitā. Pirmais iespaids - šausmas! Pirmais iet krusta nesējs, seko mācekļi, kuri sevi sit ar virvē iesietiem koka irbuļiem. Asinis šķīst uz visām pusēm, mašīnas, vietējie, mēs - visi asinīs! Un tā sāļā asins smaka... Katrā stacijā uz irbuļiem uzlej ūdeni, lai asinis nepiekalst (un lai labāk šļakstās). Šādas kompānijas (krusta nesējs un sevis sitēji) iet apmēram ik pēc 100m. Cik nu varēju, centos šos brīžus iemūžināt bilžu albūmā. Pati kulminācija ir paredzēta krusta kalnā pulksten 15.00. Laiks mums vēl ir un mēs dodamies uz San Fernando centrālo laukumu kur apmeklējam pilsētas tirgu. Neskatoties uz svētkiem tirdzniecība norit pilnā sparā. Tirgotas tiek svaigas zivis un gaļa, ārā temperatūra ap 40 grādiem. Tirgo ne jau no ledusskapjiem un saldētavām. Mūsu pārtikas un veterinārais dienests to redzēdams infarktu uzreiz dabūtu. Tur viss notiek un neviens nemirst. Nav ko pa sīkumiem cepties. Apmeklējam San Fernando Metropolitēna katedrāli. Tā ir vieta no kurienes sāksies krusta ceļš uz krusta kalnu. Pašreiz notiek aktīva gatavošanās lūgšanām. Apskatam seno un skaisto katedrāli un ar kājām dodamies uz krusta kalnu. Attālums kurš ir jānoiet ir apmēram 3 kilometru. Pat vienkāršs gājiens līdz krusta kalnam ir gana nogurdinošs šinī svelmē. Bail pat iedomāties kā jūtas tie kas nes krustu. Krusta kalnā jau ir novietoti 3 krusti un mocekļus gaida romiešu karavīri. Krustā sišanas rituāls notiek 4 reizes pa 3 mocekļiem. Daži pēc noņemšanas no krusta aiziet paši, dažus aiznes. Iespaidu neaprakstāma diena, līdz nāvei noguris, bet redzētais bija to vērts! Tas bija šī gada Āzijas ceļojuma lielākais piedzīvojums un pārdzīvojums.

Nākošajā dienā braucam uz tuvāko pludmali Subik Bay. Tas varētu būt analogs mūsu Jūrmalai. Tā ir no Manilas tuvākā pludmale. Cilvēku pilns, manilieši izmanto garās Lieldienu brīvdienas un ar ģimenēm brauc atpūsties. Viesnīcas visas pilnas, tur kur brīvas istabas ir neadekvāti augstas cenas. Ar grūtībām atrodu par pieņemamu cenu relatīvi normālu istabiņu - 1600Php (vienalga dārgi) ar kondišenu. Numuriņš ar lielu verandu un skatu uz jūru. Jūra kādus 25 metrus. Ūdens pasakaini silts, smiltiņas jaukas. Atpūta var sākties. Jau Latvijā biju noskatījis vienu labu viesnīcu un restorānu. Viesnīcā brīvu numuru nebija, bet nu vismaz aizgāju uz restorānu. Super. Visiem iesaku.

Restorāns saucas Johan's Beach Resort. (http://www.subicdive.com/default.php). Kāda virtuve! Ēdienkarte visādām gaumēm un tautībām. Ap 60 šķirnes aliņi no dažādām valstīm (no Latvijas diemžēl nebija).! Cenas pat ļoti pieņemamas. Mēs pasūtījām filipīniešu nacionālo zupu, kuru atnesa milzīgā māla podā. Bez pašas zupas bija arī daudz lielu gaļas gabalu. Garšīga un sātīga zupiņa. Otrajā ēdienā pasūtījām tīģergarneles apceptas sviestā, piedevas rīsi un apcepti kartupeļi. Mēli varēja norīt. Nu un saldajā protams.....nu skaidrs ka aliņš. Par visu kopā 1100Php. Burvīgi.

Tālāk mūsu ceļojums turpināsies Taizemes dienvidos. Zinot, ka dzeramais un cigaretes Taizemē ir krietni dārgākas iepērkam "munīciju pa lēto". No rīta esam Clark lidostā. Drošības kontroles neiedomājamas. Pat manas vienīgās šķiltavas atņēma. Vienreiz šķērsoji drošības pārbaudi -atpakaļceļa nav. Sēdi lidostā un gaidi savu ļoteni. Filipīnās lidostas nodoklis nav iekļauts biļešu cenā, tas tiek iekasēts pirms došanās uz lidmašīnu. Clark lidostā uz starptautisko reisu nodoklis sastāda600Php.

Neliels kopsavilkums par Filipīnām (personīgi mans un varbūt subjektīvs):

Naktsmītnes:

dārgākas kā Taizemē, vienā līmenī ar Malaiziju un krietni lētāk kā Singapūrā. Viesnīcu izvēle pietiekama. Gandrīz vienmēr var atrast sev piemērotas naktsmītnes. Grūti kaulēties, cenas nelaiž zemē.

Ēšana:

nedaudz dārgāk kā Taizemē, vienā līmenī ar Malaiziju un krietni lētāk kā Singapūrā. Trūkst ēdienu tirdzniecība no ratiem (makašņicas) uz ielām. Filipīniešu virtuve ir mūsu kuņģīšiem daudz tuvāka nekā Taizemes vai Malaizijas. Daudzi nacionālie ēdieni ir tādi paši kā mūsējie, piemēram cepts sivēns uz iesma.

Alkohols, alus, cigaretes:

paradīze zemes virsū. Vairāk te nav ko piebilst.

Kārtēja zeme, kur savas sirmās dienas baudīt pensionāriem. Dzīve tur ir krietni lētāka un klimatiskie apstākļi krietni jaukāki nekā pie mums. Apkārt pludmales, saule un tropu augļi, pasakaini lētas cigaretes un alkohols.

Ar8 dienām Filipīnās ir daudz par maz. Neredzēju nevienu no pasakainajām salām un pludmalēm, tāpēc esmu ieplānojis braucienu 2011.gada janvāra beigās vēlreiz un jau uz ilgāku laiku ar konkrētu domu apskatīt salas un pludmales.

nākošais apraksts būs par Singapūru

Viss par ceļojumiem, lidmašīnu biļešu akcijām, lētām naktsmītnēm, iespēja tikt pie tik nepieciešamiem ceļvežiem, kartēm, iespēja uzdot jautājumus un sagaidīt atbildes no foruma lietotājiem, piedalīties aptaujās. Reģistrācija aizņems pār desmit sekundes un Tu kļūsi pilntiesīgs foruma dalībnieks. Varēsi veidot savas foruma tēmas, palīdzēt ar savām zināšanām citiem lietotājiem. Tas viss pieejams http://www.melnais.com