Kuala Lumpura, Langkawi 2010.gada marts, aprīlis 2.daļa

Filipīnu 1.daļa: http://www.draugiem.lv/travel/travel.php?tid=8271

Filipīnas 2.daļa: http://www.draugiem.lv/travel/travel.php?tid=8278

Singapūra: http://www.draugiem.lv/travel/travel.php?tid=8294

Pavadot Singapūrai atvēlēto laiku ir pienācis 24.aprīlis un laiks doties atpakaļ uz Malaiziju. Mana mīļā aviokompānija "Air Asia" no Singapūras nogādā mūs vispirms uz Kuala Lumpuru un tālāk no KL uz Langkawi salu. Pēdējais ir domestic (iekšzemes) reiss un nekādas muitas vai robežkontroles te nav paredzētas. Lidojums 1 stundu un jau tuvojoties Langkawi salai pa iluminatoru paveras brīnišķīgi skati uz daudzajām saliņām.

Latvijā jau bijām norezervējuši naktsmītnes 6 naktīm "Zackry Geust House" (http://www.zackryguesthouse.langkawinetworks.com). Par cik bijām pasūtījuši arī transfēru, lidostā mūs sagaidīja šoferītis kurš lēnītēm, nekur nesteidzoties apstaigāja atlidojušos pasažierus un uzrādot lapiņu meklēja sev uzticētos ceļotājus. Kamēr viņš tā staigāja, mūs ātri uzmeklēja un uzrādot mazu lapiņu ar mūsu vārdiem uzrunāja viena meitene. Saņemot apstiprinošu atbildi ka tie esam mēs atplauka neiedomājamā smaidā un izplūda garos runu plūdos. Stāsts par to kā viņu sauc, ka viņa ir no Anglijas, rezervējusi istabiņu tai pašā gesthousā, tur pateikuši, lai lidostā meklējot mūs un tā viņa tiks uz rezervētajām naktsmītnēm. Beidzot mūs ir atradis arī mūsu transfēra šoferītis, sasēdina mūs mazā busiņā un aizvizina līdz "Zackry Geust House". Transfērs izmaksā 20RM uz visiem. Uz angļu meičuka jautājuma cik naudiņas no viņas pienākas - atbildu, ka naudu neņemšu, bet viņa ir parādā divus aliņu. Uz ko saņemu atbildi OK!!!!!

"Zackry Geust House" mūs jau sagaida jaukā saimniecīte un mūsu draugi no Latvijas. Ātri tiek izrādīts kas un kā. Tiek izsniegta lapiņa kurā pašam ir jāatzīmē cik aliņus no ledusskapja izdzersi (3RM), cik kg veļas tiks nodots laundry servisā un.t.t. Viss ir balstīts uz pilnīgu uzticēšanos. Nekādas tavas darbības netiek kontrolētas. Vārdu sakot "Zackry Geust House" ir klasiska beckpackeru mītnes vieta ar tai raksturīgo nepiespiesto atmosfēru. Kafija, tēja un ūdens bez maksas. WiFi internets par brīvu. Kopējā ēstuvē TV. Līdz pludmalei 500m. Motobaiku īre.

Esam norezervējuši atsevišķu bungalo par 60RM diennaktī. Liela divguļama gulta, duša, karstais ūdens, tualete, airkondišens. Veļu, dvieļus maina ik pēc 2 naktīm. Patīkami, ka no rīta vari pamosties no putnu čivināšanas un gekoniņu (tie ir cilvēku draugi, jo ķer mušas un citus mošķus, kas traucē dzīvot) gurkšķēšanas. Brokastis gatavojam paši kopējā virtuvē.

Nākošā rītā nolemjam doties apgūt vietējos tūrisma apskates objektus. Langkawi taxi ir fiksēta cena no punkta A uz punktu B, ņemot vērā ka esam četri, izrēķinam, ka tas būs pats ērtākais pārvietošanās līdzeklis.

Brauciens pie pilsētas simbola - ērgļa. Milzīgs laukums un centrā skulptūra - ērglis ar skatu uz jūru. Samērā iespaidīgi un skaisti. Sabildējamies paši, sabildēju arī musulmaņu meičukus pie ērgļa un dodamies tālāk. Apskatam kadetu skolas ierindas mācību nodarbību, pāris mošejas un tālāk dodamies uz agro dārzu. Ieeja 15RM no cilvēka, bet tas bija to vērts. Tiekam iesēdināti atvērtā mašīnā un gides pavadībā izvizināti un iepazīstināti ar visiem tur augošajiem augļu kokiem un krūmiem. Par katru augu īss stāstījums un degustācija! Atraktīvajam šoferim galva pilna ideju, kā uzņemt interesantākos kadrus. Beidzoties ekskursijai vēders pilns. Iespēja vēl agro dārza veikalā iepirkt dažādus suvenīrus un vietējos ekoloģiskos produktus. Tālāk dodamies uz dabas parku. Ieeja 22RM no cilvēka un 6RM paciņa ar dzīvniekiem paredzēto pārtiku (nav obligāti). Patīkami konstatēt, ka uzraksta "dzīvniekus nebarot" vietā, šeit pie katra būrīša piestiprināta plāksnīte ar konkrētā dzīvnieka mīļākajiem ēdieniem. Parocies paciņā, atrod vajadzīgo un pabaro. Jauki un pārdomāti. Pēc visa šitā esam saulē uzkarsuši un gribas mājās pie auksta aliņa un airkondišena. Mūsu taxi, kas mūs pacietīgi, bez jebkādas papildus samaksas gaida katrā no apskates objektiem, tiek dota komanda vest mūs atpakaļ. Pēc brīža jau esam savā vēsajā bungalo. Kopā par taxi samaksājam 93RM. Saulrieta sagaidīšana pludmalē un atvadu mielasts par godu mūsu Latvijas draugiem, kuri rīt dodas mājup.

Esam palikuši divatā un kā viss ērtāko un lētāko transporta līdzekli tālākai Langkawi apskatei nolemjam izmantot motobaiku. Motobaika īre uz diennakti 30RM + degviela. Turpat savā "Zackry Geust House" no rīta izīrējam motobaiku un nolemjam braukt apskatīt vienu no galvenajām Langkawi atrakcijām - Cable Car. Tas ir tāds 4 vietīgs Siguldas vagoniņš, tikai vienā trosē daudz vagoniņu un mērogi pavisam citi. Maksa 30RM no cilvēka. Tas noteikti ir tā vērts. Pirmā pietura 635m, otrā pietura - 705m. Izjūtas neaprakstāmas, it kā Tu staigātu pa mākoņiem. Un vēl tas tilts "uz nekurieni"... To tikai tur var izdomāt: uzbūvēt tiltu no viena kalna uz otru ar apšaubāmu balstu un vēl šūpojas. Ja esat Langkawi, tas ir jāizbauda. Mājup ceļā piestājam jahtu piestātnē, atrodam restorānu "CCCP" (kādam tur noteikti uz nostaļģiju pavilks :)) ), viņš ir slēgts (cik likumsakarīgi) un pie viņa varam tikai nofotografēties. Vakarā mūsu geusthousa recepšenā pasūtam ceļojumu pa apkārtējām salām "Island Hopping". Cena 35 RM no cilvēka. Kā jau visur Āzijā no rīta pie mūsu geusthousa piebrauc minibuss ar kuru tiekam nogādāti laivu piestātnē, sadalīti pa laivām, ieģērbti glābšanas vestēs un ceļojums var sākties. 1. pietura. Mūs sagaida mazie, zaglīgie diedelnieki - mērkaķi. Izbrīna cilvēku attieksme, jo ekskursijas aprakstā bija pieminēts, ka šī ir mērkaķiem bagāta sala, tad kāpēc sist un spert viņiem? Šeit ar varu neviens netika vests. Diedelnieku pavadībā ejam uz salas vidu, kur atrodas saldūdens ezers: dziļš un draudīgs. Teika vēsta, ka to pieraudājusi kāda meiča, gaidot savu izredzēto. 2. pietura.Ērgļu barošana. Laivnieks iemet ūdenī barību un pēc mirkļa jau ērgļu bari metas virsu mielastam. Mazliet baiss skats. 3.pietura.Pludmale ar dzidru ūdeni. Šeit redzējām kā peldas musulmaņu meičas. Ir arī foto.

Pēdējā dienā tiek iepirkta "munīcija" tax free veikalos turpmākajai ceļojuma daļai, pludmalē sakarsušais ķermenis dzesēts ūdenī un klāt ir arī atvadu vakars no viesnīcā iegūtajiem paziņām: čehs Džons, kurš tur dzīvo jau 14 mēnešus (pat savu biznesu jau geusthousā atklājis, gatavo vakariņas uz pasūtījuma pa 15RM porcija), nesen ieradušās 2 igauņu meičas saņem instrukcijas, kur - kas ir jāredz, vācu pensionārs, draiskā angļu meiča, kura tā arī palika man parādā 2 aliņus No rīta samaksājam pašu pierakstītos rēķinus un ar izsaukto taxi pa 20 RM tiekam nogādāti lidostā.Tur arī konstatējam, ka mūsu reisa uz Kuala Lumpur vispār nav!!! Neviens pat nav iedomājies atsūtīt uz e-pastu vēstuli par izmaiņām. Griežamies pie Air Asia informācijas lodziņa. kurā mēs zibenīgi tiekam pārmesti uz citu (1 stundu ātrāku) reisu ar kuru tad veiksmīgi tiekam līdz KL. Tālāk ceļs mūs vedīs uz Taizemi.

Atrodoties Langkawi nobaudījām dažādas virtuves. Visvairāk iepatikās un iesaku arī pārējiem ceļotājiem ēstuvi "Cactus" - katrs viesis tiek mīļi sagaidīts ar teicienu "laipni lūgti mājās", ēdiens garšīgs un par ļoti pieņemamu cenu. Tiku pie ceptās pīles, tomātu, kartupeļu salātiem, alus. Porcijas milzīgas. Uz diviem 60RM. Savukārt indieši ar savu nevīžību un mūžīgo pofigismu mani sarūgtināja. Tika pasūtīts mufons (kaza) ar visādiem salātiem un piedevām. Pats mufons bija mīksts un garšīgs, bet vispirms tika sajauktas sulas, pēc tam sāls vietā atnests cukurs un finālā nekādi nevarējām sagaidīt kad varēsim norēķināties. Atstājām uz galda 60RM un aizgājām. Nolēmām vairs uz turieni neiet. Jēru ēdām arābu krogā (īpašnieks irānis). Pasūtījām jēra kebabu un grilētu fileju ar kauliņu. Atmosfēra un apkalpošana ideāla. Porcijas lielas un garšīgas, klāt vēl arī salāti un dažādas piedevas. Protams neiztrūkstoši alus. Labi, bet priekš beckpackeriem nedaudz par dārgu, kopā 137RM. Izmēģinājām arī turku tautas sniegtos ēdināšanas pakalpojumus.Tikko atvērta ēstuve, turks sagaida pie ieejas, tīrs, svaigs, gatavo acu priekšā. Paēdām grilētas vistiņas ar aliņu. kopā 48RM. Ļoti sakarīgi.

Neliels kopsavilkums par Malaiziju (personīgi mans un varbūt subjektīvs):

Neskatoties uz to ka Malaizijas valdošā reliģija ir islams, tas netraucē ceļotājiem, jo nav tik radikāls kā tas ir arābu valstīs. Ir protams atsevišķi ierobežojumi un acīs krīt meičuki ar lakatiņiem, bet tas vairāk attiecas uz KL un Kota Kinabalu. Langkawi tas viss ir daudz brīvāk, laikam iespaido Puketas tuvums :)). Nu protams nakts dzīve radikāli atšķiras no Pataijas.

Naktsmītnes:

nedaudz dārgākas kā Taizemē, vienā līmenī ar Filipīnām un krietni lētāk kā Singapūrā. Vispārējā izvēle KL ir krietni nabadzīgāks nekā Taizemē, Langkawi neizjūt naktsmītņu trūkumu. Ir pieejamas naktsmītnes dažādām prasībām un maku biezumiem. Vienmēr varēs atrast brīvu istabu.

Ēšana:

nedaudz dārgāk kā Taizemē, vienā līmenī ar Filipīnām un lētāk kā Singapūrā. Trūkst ēdienu tirdzniecība no ratiem (makašņicas) uz ielām. KL var būt problēmas ar alkoholu vai pat alu krogos. Langkawi tādu problēmu nav.

Alkohols, alus, cigaretes:

KL ir zināmas problēmas ar alkohola iegādi, tas tiek pārdots tikai atsevišķos veikalos un ir salīdzinoši dārgs, alu var nopirkt daudz brīvāk, bet arī salīdzinoši dārgs. Tai pašā 7elevenā mazā pudelīte maksā kādus 7RM. Cigaretes KL maksā gandrīz tikpat kā pie mums. Pilnīgs pretstats ir Langkawi, kas ir beznodokļu zona. Daudz "Duty free" veikalu ar brīnišķīgu izvēli un patīkamām cenām. Mēs pirkām 1 litru "Bombej" džinu par 45RM, alu "San Miguel" skārdeni par 1RM, cigaretes par 1,6RM par paciņu.

Vienā vārdā sakot Langkawi varētu būt tā zeme, kur savas sirmās dienas baudīt pensionāriem. Dzīve tur ir krietni lētāka un klimatiskie apstākļi krietni jaukāki nekā pie mums. Apkārt pludmales, saule un tropu augļi.

Viss par ceļojumiem, lidmašīnu akcijām, lētām naktsmītnēm, iespēja tikt pie tik nepieciešamiem ceļvežiem, kartēm, iespēja uzdot jautājumus un sagaidīt atbildes no foruma lietotājiem, piedalīties aptaujās, tas viss pieejams www.melnais.com. Reģistrācija aizņems pārdesmit sekundes un Tu kļūsi pilntiesīgs foruma dalībnieks. Varēsi veidot savas foruma tēmas, palīdzēt ar savām zināšanām citiem lietotājiem, saņemt atbildes uz interesējušiem jautājumiem.