Tatru valdzinājums.

IEVADAM. Kā neizpildīts solījums,manī stāv neuzrakstītais Slovākijas ceļojums pagājušajā vasarā. Pirmo reizi Tatros biju pirms gadiem trim,diezgan lielā steigā,izskrienot cauri Slovākijai ar kori koncertbraucienā.Toties pagājušajā vasarā ceļojām lēnām un izbaudot kalnu valdzinājumu. Maršrutu ieskicēju jau mājās,un tā kā ceļojām ar Camperu jeb jauko mājiņu uz riteņiem,tad ne ar vienu citu nevajadzēja rēķināties,kā vien ar pašiem,un varējam apstāties,kur sirds kārojas,un maršrutu mainīt brauciena laikā. Ceļojuma mirkļi zib gar acīm gluži kā ainavas aiz loga un tikai no tālienes paskatoties,tie izkristalizējas un nosēžas gluži kā labs vīns,atsijājot duļķes. KRAKOVA.VEĻIČKAS SĀLS RAKTUVES. Lai ceļojuma sākums būtu interesantāks,cauri Polijai braucot,apstājāmies Krakovā. ŠĪ burvīgā veclaicīgā Polijas pilsēta skaistuma un arhitektūras ziņā droši var sacensties ar Parīzi,Vīni un mūsu Rīgu,kuru es(īstena Latvijas patriote) uzskatu par vienu no skaistākajām pasaules pilsētām.Ar šīgada karstumu,pagājušo vasaru nevar ne salīdzināt,un vienīgā vieta,kur mums bija karsti,tad arī bija Krakova.Apmēram 30 grādi ēnā,asfalta temperatūra plus 47 grādi.Noparkojāmies vecpilsētā,lai neuzberstu tulznas no lielas staigāšanas.Izmetām vairākus lokus pa vecpilsētu,apskatījām Vāveles kalnu ar karaļu pili un katedrāli,vēsturisko centru,Jagellonu universitāti un gotisko katedrāli,kur apglabāti Polijas karaļi.Tur valdīja patīkams vēsums un nestaidzīgi plūda ļaužu straumes.Varēja pasēdēt un drusku pameditēt. Pēc Krakovas apskates,devāmies uz netālo Veļičku,lai apskatītu slavenās sāls raktuves.Veļičkā iebraucām drusku pēc četriem un tikām uz pēdējo krievu (šī valoda likās saprotamākā no visām) grupu,kas tika ielaista raktuvēs šajā dienā.Simpātisks gids pa koka vītņu kāpnēm(saskaitīju 375 pakāpienus,bet esot 380!) noveda mūs pazemē,kur visu gadu turas konstanta temperatūra + 14 grādi.Divu stundu laikā nostaigājām kādus četrus kilometrus,guvām labus iespaidus,nofotogrāfējāmies atmiņai lielajā zālē ar altāri un sāls kristālu lustrām.šī zāle un arī blakus esošās tiek izīrētas banketiem un kāzu svinībām.Gana eksotiski un dārgi!Turpat pazemē atrodas arī rehabilitācijas un ārstniecības centrs.Virszemē mūs izveda grabošs lifts,kura četrkantīgajā kabīnē saspiedāmies kā pingvīni veseli 15 gabali. Saule jau laidās uz rietu un tādēl meklējām naktsmājas.Tādas atradām pie Rabas upes Zarabijas kempingā. Par 10 eiro nolikām mašīnu un uzcēlām telti.Normāli.Klusums un miers,kad likāmies uz čuču. Turpinājums sekos.....