Pie Muminiem ar auto

Otrdiena.Nepilnu 5 stundu “lidojums” un esam Tallinas ostā, 13:30 attiet prāmis uz Helsinkiem. Baltic Princess nekur nesteidzas, Helsinkus sasniedzam pēc 3,5 stundām. Uz prāmja neliela bērnu spēļistaba ar neiztrūkstošām multenēm. Vaļējais klājs neliels un uz tā daudz smēķētāju.

(Savukārt iekštelpās daudz vairāk un ērtākas sēžamvietas nekā prāmjiem, kuri kursē no Rīgas uz Stokholmu.) Pirms 17tiem esam jau nost no prāmja un ripojam uz nolūkoto Eurohostel. Hostelis kā jau hostelis, bezpersonisks, bet ar tīrām telpām, ventilācijas gan nekādas, bezgaiss pamatīgs.Virtuvē pieejami trauki. Ģimenes numurs 2+2 izmaksāja 62 eiro. Vizināšanās gan visus nogurdinājusi, bet plānā vēl Sea Life akvārija apmeklējums. Akvārijs tiešām labs, ir daudz ko redzēt. Ģimenes biļete 49 eiro, klāt arī grāmatiņas ar uzdevumiem bērniem un interesantiem faktiem par jūras iemītniekiem. Pērkot biļetes internetā vai hostelī var mazliet ietaupīt. Turklāt akvārijs un atrakciju parksLinnanmaki atrodas vienotā teritorijā un iespējams iegādāties biļetes dažādās kombinācijās arī atrakcijām. Mēs šoreiz katrs pa vienam karuselim un atpakaļ uz hosteli. Atrkciju parks nav tik skaļš kā Stokholmā, pirmskolas bērniem draudzīgāks, bet neiztrūkst arī lielajiem un drosmīgajiem baudāmu lietu. Trešdienā dodamies uz Naantali, 200km, ātrgaitas šoseja un esam klāt. Jau iepriekš lasīju par parkošanās problēmām, tāpēc auto atstājam kādu dadzstāvu ēku pagalmā. Vadamies pēc baznīcas torņa un te nu tas ir- mazais vilcieniņš, kurš aizved mūs līdz ieejai uz Muminu salu.Vilcieniņam ir īpašs “vagons” bērnu ratiņiem. Brauciens ilgs nepilnas 10 minūtes. Tad kājām pa laipu uz salu. Biļete 2 dienām ar iespēju apmeklēt Pirātu salu 30eiro no deguna. Muminu salā sākam ar Emmas teātra noskatīšanos, lai arī viss somu valodā, uzveduma jēga saprotama visiem. Pie ieejas sakoncentrēta pārdošanas zona, gan veikals, gan dažādas ēstuves. BET aiz visa tā Muminu nams ar 3stāvos. Muminu stāstu tēli cilvēka augumā satiekami visur, tie gatavi sasveicināties, fotogrāfēties un cilvēkveidīgie arī runā. Paši Mumini gan klusē, tikai laipni māja ar baltajām ķepām. Atsevišķa taka iepazīstina ar Muminu tēva memuāriem, nu un visādas citādas lietas un vietas, kas pieder pie Muminu stāstiem. Ir arī neliela pludmale, kur izpeldēties. Kad esam 3stundas skatījušies, peldējuši un pētījuši, apēdam pa saldējumam un kafijai ( cenas ~2,50 eiro). Suvenīru bodē atrodam sev piemērotus suvenīrus ( tos pašus tikai par 30% lētākus var nopirkt arī ceļmalas lielveikalos ;)) 18 Muminu salu slēdz. Nakšņojam Naantali kempingā teltī. Kempingā ir gan pieklājīga virtuve, pieejams gan katls, gan panna, gan atsevišķa rūme, kur grillēt, gan protams WC ar dušu. Skaistā vietā, kalnā pie jūras līča. Izmaksas 24 eiro. Ceturtdien no rīta pelde kempinga pludmalē un kājām soļojam ~1,5km līdz laipai uz Muminu zemi, šo dienu sāksim ar Pirātu salas apmeklējumu. 15 minūtes uz Pirātu kuģa un esam klāt. (Pa ceļam satiekam Somijas prezidenta jahtu ;)) Pirātu sala piemērota ļaudīm, kam patīk sportiskas aktivitātes, kāpt, pārvarēt šķēršļus. ( Neliela līdzība ar Laumu dabas parka sporta taku) Piedevām šiet ir Somu zemnieka sēta ar dzīvnieciņiem. Var paveikties un vistu perēklī atrast tikko dētas olas, saimniece izslauks kazu un pacienās ar pienu. Ugunskurs kuras visu laiku, var cept līdzpaņemto desu vai nopirkt uz vietas. Turpat arī neiztrūkstošā pludmale. Pavadam uz salas ~2h. Kuģītis kursē ik pa pusstundai. Pēcpusdienā vēl aizejam līdz Muminiem vēl pakavēties šajā lieliskajā Tūves Jansones pasakā. Lai nākamajā dienā īsāks ceļojums dodamies atpakaļ uz Helsinku pusi, aiz Turku nolūkojam kempingu, kurš atrodas ezera ielokā un tur arī nakšņojam. Kempings attaisno mūsu cerības, arī šajā mazajā nomaļajā kempingā ir visas iepriekš minētās lietas. Maksa 15 eiro. Piektdien mūsu plānā Heurēka -zinātne, tehnika, cilvēka prāts un spējas apvienots muzejā izstādē, kurā sev saistošu atradīs katrs. Beidzot brīva ieeja 4gadniekam. 2+1 izmaksā 43eiro. Pētam un darbojamies ~3h. Nakšņojam atkal kempingā, šoreiz tas ir Helsinku pilsētā , salīdzinājumā ar iepriekšējiem-liels un ļaužu dauuuudz, bet tas īpaši netraucē. Izmaksas 22eiro. Sestdienas rīts atvēlēts Kiasmai, modernās mākslas muzejam. Un atkal mums veicas, jo pašlaik ir ekspozīcija, kura interesanta arī bērniem. Ieeja 8eiro pieaugušajiem, bērniem par brīvu. 2 stundas paiet nemanot. Laiks doties uz prāmi 14:30 Superstar prāmis dodas uz Tallinu, šis ir ātrāks, divās stundās esam galā, atsevišķas bērnu rotaļu telpas gan nav, ir rotaļu vieta ar veco labo Lotes multeni :) Mājupceļš uz Rīgu ilgāks, jo vakariņas ieturam Pērnavas pludmalē. Lieliska pludmale, plaša, tīra, jauku atmosfēru. Pusnaktī esam Rīgā. 7gadniecei vislabāk patikušas daudzās peldes, 4gadniecei hostelis :D, man - visiem kopā atklāt jaunas vietas par kurām gribētos teikt-te es gan atgriezīšos. Pietrūka viena diena, lai nesteidzīgi izbaudītu Helsinku pilsētu. P.s. Īstiem vīriem iesaku nogaršot lakricas saldējumu :D lūk tas tik ir saldējums -gandrīz melns ar baisu šokolādi.