Korsika – L’Île de Beauté*

Pilnīgi pievienojos šim Korsikāņu zemes pašvērtējumam pēc divām burvīgām nedēļām Korsikas klinšainajos krastos, dzīvīgajās ostās, gleznainajos kalnos un kalnu ciematiņos, cildenajos priežu mežos un straujo kalnu upju dzetrajos baseinos, līkumaino kalnu ceļu elpu aizraujošajos līkumos.

Pirmajā nedēļā desmit draugu un paziņu kompānijā burājām ar īrētu katamarānu pa pulksteņa rādītāju gar Korsikas krastu no Ajaccio uz Porto, tad tālāk uz Calvi un noslēdzām savu Vidusjūras ceļojumu St-Florent ostā. Vienu dienu burājam, vienu ostā, vienu burājam, vienu ostā, tā izbaudījām, gan burāšanu, gan klinšanos krastus, gan ostu dzīvīgo atmosfēru un vakaru romantiku. Protams arī futbola finālspēles! Calvi ostā abi ar Dagniju nosvinējām savu 10 gadu kāzu jubileju. Zvaigžņu mirdzumā mūsu jaunais draugs Toms ar dinkiju** mūs izvizināja starp noenkurotajām “guļošajām” jahtām ostas pievārtē.

Otrajā nedēļā mēs abi ar Dagniju divatā ar auto izbraukājām Cap Corse pussalu, kurā labi saglabājušies vairāki senie korsikāņu krasta sargtorņi. Gājām pārgājienos salas vidienes mežainajos kalnos. Restonikas ielejā uzkāpām 1950 m augstumā, lai apskatītu un nobaudītu divus kalnu ezerus, bet Vizzavonas mežos aizkāpām līdz Anglais upes ūdenskritumu kaskādei. Atmiņā palika Kortes pilsēta. Tā ir korsikāņu nacionālā pašlepnuma apliecinājums ar savu vadoņu pieminekļiem, kaujinieku apvidniekiem, Korsikas karogiem, maziem ultranacionāliem krodziņiem. Ceļojumu noslēdzām Korsikas Dienvidos Bonifacio pilsētā. Izbraucā ar kuģīti un apskatījām baltās klintis un to krasta grotas. Pēdējo nakti pavadījām Solenzaras ostā uz katamarāna klāja tīkla, kur aizmigām raugoties zvaigšņotajās debesīs.

Šajās divās nedēļās bez @, e-, http//… mēs ieguvām mieru un sparu – atpūtāmies no visas sirds. Ceļojumam azartu un iespēju redzēt vēl vairāk ļoti skaistas vietas deva 8 atrastie un 2 neatrastie Geocachi***. Jā, un romantiskās naktsmītnes jāmeklē ar Eiropas Lauku tūrisma federācijas starpniecību www.eurogites.org

Ceļo, baudi, vērtē un pilnveidojies!

Ivars

* skaistuma sala

** katamarāna/jahtas mazā uzpūšamā laiva ar motoru