Transfagarash!

Rumanija bijam caurbraucot, tadel iss stastins tikai par vienu apskates objektu, kuru noteikti ir verts redzet - Trasfagarash road! Trasnfagarash ir Ceusesku laika kalnos izbuvets cels militaram vajadzibam ~100km garuma. Patreiz tas kalpo tikai un vienigi turistiem un ir atverts dazus menesus gada. Cels sakas Rumanijas sirdi, Trasilvanija, serpantins ved augsa kalnos, atklajot briniskigus dabas skatus, meziem apaugusas nogazes, kalnu upes un udenskritumus, stavas nogazes, gadndriz vertikali stavot, ganas kalnu aitas un zirgi, kraujas mala, purnu pari kraujas malai nokaris, gul ganu suns. Vins ir dikti draudzigs un sanem musu pedejos, no Latvijas lidzpanemtos partikas krajumus! Dodamies arvien augstak, klust vesi, skiet ka makonus var aizsniegt ar rokam, caur tiem, dumaka redz kalnu pakejes plavas, ciematus. Vel augstak, sak likt ciet ausis, paradas sniegs, pasa virsotne apledojies stavlaukums, kartigas kupenas, tiki nedaudz virs 0, ~2000m virs juras limena! Pari zalajam nogazem celas balti miglas mutuli no kalnu upem. Talak tunelis un cels atkal ved lejup, saule ir pakapusies augstak un izgaismo bagatigi meziem apaugusas nogazes. Kaut kada bridi caur celmalas kokiem pamanam, ka blakus ir milzigs, rams kalnu ezers, ta krastos dzivojot laci. Nav samelots, braucam leni un pamanam celmala lacenu, apstajamies. Kepainis zinkarigi mus peta, izkapjam no masins, sis pazud krumos, bet pec isa mirkla atkal paradas, skiet, ka vins smaida, mazas acteles spid tiri cilveciska zinkariba. Dzivesbiedrs steidzigi gatavo fotoaparatu, bet es, labu gribedama, pametu lacenam abolus. Kepainis nobijas un pazuda, soreiz uz neatgriezsanos...Zel, ka fotosessija ta ari nenotika, tomer redzet dzivu laci daba paris metru attaluma, manuprat, anyway ir ists piedzivojums! Pasa cela gala mus sagaida milzigas sluzas, esot 9.lielakas pasaule.

Tiem, kas velas doties uz Rumaniju ar auto jareikinas ar briesmigiem celiem, patiesam briesmigiem, bet Transfagarash noteikti ir to verts!

P.S. Albums tiks papildinats...