Njupeskär ūdenskritums.

Reiz pienāca tā diena, kad draugi izvēlējās mani apciemot Zviedrijā. Sakarā ar to, ka dzīvoju nepārāk lielā pilsētā, tad tā vietā lai baudītu arhitektūru un naktslokālus izvēlējāmies doties nelielā pārgājienā. Kā pārgājiena apvidu izvēlējāmies Zviedrijas augstāko ūdenskritumu, kas atrodas akurāt 460 km no ostas kurā pienāk prāmis no Rīgas. Nopakojušies ar nepieciešamo ekipējumu pārgājienam un saviesīgajam vakaram devāmies ceļā. Kad izbraucām no Västerås bija salīdzinoši agrs 11.jūnija rīts. Garastāvoklis visiem bija lielisks, jo tas bija pirmais kopējais ceļojums. To pat nemaitāja apmākušās debesis un visnotaļ slapjā laika prognoze. Pēc neilga brīža pabraucām garām pilsētai ar visnotaļ latvisku nosaukumu Sala, tad Hedemora, kur uzpildījām auto, piepumpējām mīkstās riepas un fotogrāfējām pilsētas simbolu, milzīgu koka zirgu ar jātnieku. Hedemorai sekoja Borlänge, tad Leksand, Rättvik, Mora, Älvdalen un beigu beigās Mörkret, kas zviedru valodā nozīmē Tumsa. Jau iepriekš biju sazvanījis kempinga saimnieku norvēģi, kas jau kopš deviņdesmito gadu beigām dzīvo Zviedrijā un vada kempingu, taču ierodoties uz vietas konstatējām faktu, ka viņš ir aizvedis vācu tūristus skatīties aļņus. Kad pēc kāda laika viņš ieradās, debesis jau bija savilkušās mākoņiem un laiku pa laikam uzlīņāja. Taču tāda smidzināšana nebūt nemazināja sajūsmu par apkārtējo dabu un klusumu. Samaksājuši 380 sek mājiņu un dabūjuši atslēgas devāmies ceļā. Sākotnējo plānu par 15 km maršrutu nācās mainīt, jo pulkstenis sita četri pēcpusdienā, tā vietā izvēlējāmies maršutu ar nosaukumu "Fallet runt", kas tulkojumā nozīmē - apkārt ūdenskritumam. Pārgājiens sākās ar diezgan stāvu kāpienu, lai nokļūtu kalna augšējā daļā, kur taciņu nomainīja akmeņains plato. Skats uz ūdenskritumu un apkārtni pavērās fantastisks... Plato augša atrodas virs koku augšanas robežas, kas tajā reģionā ir aptuveni 850 metrus virs jūras līmeņa. Lietus sāka līt jau stiprāk, taču arī tas nemaitāja mūsu garastāvokli, neskatoties uz to, ka mūsu ceļabiedrenes bija izlijušas viscaur slapjas. Pēc pārgājienā pavadītām 5 stundām atgriezāmies atpakaļ kempingā. Otrās dienas rītā lietus bija pastiprinājies, tādēļ izlēmām nedoties pārgājienā ar kājām, bet gan ar auto. Sakarā ar to, ka neviens no mums nebija bijis Norvēģijā, mēs izlēmām apbraukt iepriekšējā dienā iekaroto kalnu no otras puses, kur ceļš vijās cauri Norvēģijai. Pēc aptuveni 60 kilometriem atgriezāmies atpakaļ Zviedrijas karalistes teritorijā un devāmies atpakaļ uz Västerås. Lai vakarā, sēžot virtuvē, skatoties fotogrāfijas ēstu garšīgu picu un atpūstos. Manuprāt šis maršruts ir paredzēts cilvēkiem, kas vēlas pirmoreiz piedzīvot kalnus tādus kādi tie ir vasarā, nevis ziemā, slēpošanas kūrortā. Sākotnējais mērķis bija doties divarpus diennakšu pārgājienā ar nakšņošanu teltī. Šo domu atmetām slikto laikapstākļu dēļ, jo pastāvēja risks, ka pārgājiena dalībniecēm to būtu grūti fiziski un morāli izturēt.