MAD ceļojums uz Madridi

Nu jau būs gandrīz gads pagājis, kopš Kādā septembra „Dienas” tūrisma pielikumā izlasīju par jaunatvērto dizaina viesnīcu Puerta America Madridē. Raksts bija tik interesants, ka sāku meklēt informāciju internetā un, jā, viesnīca nesen atvērta un kā jau paredzēts pirmajā tās pastāvēšanas pusgadā īpašas cenas (bet jārēķinās arī ar sīkiem trūkumiem un nepilnībām, jo pirmā gada laikā parasti atklāj dažādus defektus) 140 EUR nakts. Hmm, viesnīcas katru stāvu veidojis kāds slavens interjera dizainers un daži pat tik slaveni, ka es pat atpazinu, nebūdama nekāda dizaina pārzinātāja – piem. Rons Arads. Vispār būtu grēks neaizbraukt, nauda ar vēl drusku palikusi, un vispār kad tad vēl, ja ne tagad  -izdomājām ar vīru, ka būs mums Ziemassvētku dāvana-ceļojums uz Madridi un 2 dienas Puerta America viesnīcā ( www.hoteles-silken.com/HPAM/index.php. ) Atradām AirBaltic lidojumu, taču drusku nočammājamies ar pasūtīšanu, ka nācās biļetes pirkt decembra vidū, nevis pēc ziemassvētkiem, kā bija domāts! Taču, tas jau nekas-brauciens nopirkts, viesnīca pasūtīta un atpakaļ ceļa nav. Tā nu decembra sākumā devāmies uz Madridi. Lidojām caur Kopenhāgenu, turklāt reisu no Kopenhāgenas līdz Madridei veica SpanAir, kurš pavisam nesen bija iegādājies 2 jaunas lidmašīnas tieši jaunatvērtajam reisam uz Kopenhāgenu- komforts, ko sniedz jauna lidmašīna bija tiešām superīgs!! Madridē izmantojām lētāko/ērtāko transportu-metro –tiešām jauks transportlīdzeklis un saprotams pat analfabētam!  Viesnīcu atradām bez kavēšanās un tad sākās pirmie brīnumi- nevarējām atrast ieejas durvis-tur nebija ierastā „sarkanā paklāja”-durvis vispār nebija, bija siena, kura atvirzījās malā un tad varēja ieiet. Labi, ka ārā stāvēja portjē, pēc viņa arī atpazinām durvju iespējamo ailu. Bijām izvēlējušies 2 nakts vienā numurā, ar domu, lai varētu kārtīgi izbaudīt viena dizainera darbu. Mūsu izvēle bija kritusi uz J. Mariscal un F. Salas veidoto 11.stāvu (bildes bilžu albūmā). Patiešām iespaidīgi-to nevar atstāstīt tas ir jāredz!! Istaba mums ļoti patika-noskatījām arī idejas savam dzīvoklītim... Brokastis mēs neizvēlējāmies (baudīsim vairāk gara barību), kaut arī lasījām, ka to pasniegšanas veids ir ļoti savdabīgs. Nākamā diena bija paredzēta Madrides un arī viesnīcas apskatei. Uz šo pilsētu tūristi parasti nebrauc-labāk tiek apmeklēta Balselona, vasaras sezonā Malaga un Kanāriju salas, taču Madridi ir vērts apskatīt tieši pavasarī vai rudenī-mēs bijām ziemā (gaisa t bija +10 grādi) un to nenožēlojam. Madride ir ar īsti monumentālu arhitektūru-kā jau galvaspilsētai pieklājas-skaistu karaļa pili un brīnišķīgu parku ar senās Ēģiptes templi (trāpījām akcijas laikā un templi apskatījām par brīvu). Dienas laikā noteikti jāpagūst izbaudīt tradicionālā pusdienas siesta vietējā krodziņā ar paeleju un alu (uzmanieties spāņu alus ir ļoti salds-mani apšķebināja).Paguvām apskatīt arī vienu muzeju-Spāņu lietišķā māksla+ maināmā izstāde-„Ziemeļeiropas stikla izstrādājumi” (atbraucām paskatīties uz savu kaimiņu mākslas darbie:)) ). Nu, protams, man kā sievietei vajadzēja arī iepirkties-tāpēc 2 stundas vakarā pagāja lielveikalā.. hi, hi.. Vakarā atgriezāmies viesnīcā un veicām mazu ceļojumu pa viesnīcas stāviem ar liftu-iespaidīgākais man likās 1. stāvs, kura dizainere bija Irākā dzimusī Zaha Hadid- kolosāli gaismas ķermeņi un ļoti atraktīvi pielietotas materiālu plastiskās īpašības. Pārējie stāvi arī bija ļoti interesanti un katrs atšķirīgs-dažādas izjūtas pārņēma tajos atrodoties, gan kā kosmosa kuģī 7. stāvs, gan starpplanētu slimnīcā-6. stāvs, gan teātra foajē-3.stāvs.Žēļ, ka viesnīcā pagaidām netika piedāvātas ekskursijas pa stāviem gida-dizainera pavadībā-būtu ļoti interesanti. Nākamajā rītā jau agri posāmies mājupceļam. Atkal jaunā lidmašīna reisā Madride-Kopenhāgena, pēdējais skats uz Lielo Madridi un attā.. Dažus apskates objektus atstājām nākamajam gadam un citam ceļojumam- piemērm. Dabas parku Faunia- domāju, tas būtu bijis iespaidīgs, bet diemžēl tas 2 dienas gadā ir slēgts darba dienās (tieši mūsu datumos :( ). P.S. Noteikti apskatiet viesnīcas mājas lapu!!! :)