Portugāle (arī Spānija un Gibraltārs)

17/06/2010 – 27/06/2010

Esmu no tiem ceļotājiem, kam patīk izplānot ceļojumu maršrutus un realizēt tos pašai! Jau trešo gadu pēc kārtas Jāņu brīvdienas cenšos pavadīt ne Latvijā... Tā nu līdz šim ir iznācis Jāņus sagaidīt gan Maljorkā, gan Spānijā, gan šogad – Portugālē...Tam lieliski noder www.Ryanair.com un www.booking.com, kā arī pašu uzkrātā pieredze...

Parasti jau martā, aprīlī tiek nolemts uz kuru valsti doties šoreiz..., un šogad laimīgā loze krita Portugālei. Biju saskatījusies citu ceļotāju galerijas un ceļojumu aprakstus par šo valsti, un man tas likās kas ļoti, ļoti vilinošs..., nu bet tagad par visu pēc kārtas:

Tātad martā tiek izstrādāts maršruts un saskaitītas aptuvenās ceļojuma izmaksas. Viss tiek uzlikts uz papīra, un nosūtīts saviem draugiem, jo kas par ceļojumu bez draugiem... Ja iepriekšējos gados ceļot gribētāju bija daudz, tad šogad ar līdzbraucējiem bija tā kā bija, bet nu pēdējā momentā mums izdodas nokomplektēt pilnu automašīnu ar ceļot gribētājiem... Pēc nedēļas piesakās vēl 3 līdzbraucēji, tā kā sanāk mainīt auto, ar kuru ceļosim... Bet tad viens no ceļotājiem atsakās, un arī otrs, pēc mēneša pazūd bez vēsts, un atkal ir jāmaina gan auto, gan viesnīcas, beigās pati jau vairs netieku skaidrībā, čekoju e-pastus, viesnīcu pasūtījumus, jo ja būšu ko pieteikusi, un neieradīšos, dabūsim maksāt vienalga par to naudiņu... (visas viesnīcu maiņas un atcelšanas izdevās veikt bez soda sankcijām). Tad nu beigās ceļojuma darbojošās personas ir: četras lielas meitenes +divas mazākas meitenes + pluss viens puisis, kam tas viss būs 11 ceļojuma dienas jāiztur... Lidojumi: ar Ryanair no Rīgas uz Charleroi, no Charleroi uz Madridi; un atpakaļ ceļš Vallaolid – Charleroi, un Charleroi – Rīga. Lidojumu cena 56 Ls (visi četri lidojumi). Kāpēc lidojām uz Spāniju un nevis Portugāli – tāpēc, ka salīdzinot automašīnu nomu, ko piedāvā abas valstis, izvēle krita par labu Spānijai, uz visām ceļojuma dienām, iznāca ietaupīt aptuveni 150 Eiro. Nu un ja sanāk lidot uz Madridi, tad pie reizes ir iespēja arī šo pilsētu un valsts daļu apskatīt...

17/06/2010 – sešos vakarā ielidojam Madridē, iznomājam auto, un te jau sākas pirmais un vienīgais mūsu ceļojuma murgs – nav vajadzīgās mašīnas - 7 vietīga minivena vietā tiek iedots 5 +2 sēdvietu auto – spāņu puisim auto nomā ir pilnīgi vienalga, ka mums ir vajadzīgs auto, ar septiņām pieaugušo sēdvietām. Viņš mums nevar iedot Chrysler Voyager, ko bijām pasūtījuši, bet gan tikai C4 Picasso ar 5 pieaugušo + 2 bērnu sēdvietām... Sakām paldies dievam, ka tie divi puiši atteicās no brauciena un palika Latvijā, jo kur gan viņi abi būtu sēdējuši?!? Taču ne jau bērnu sēdvietās! Bet auto kompānijai gan uzrakstījām pretenziju, ka tā šmaukt ir slikti, pagaidām gan vēl viņu atbildi neesmu saņēmusi, bet nu ļoti ceru, ka man izdosies daļu naudas par īres auto atgūt atpakaļ!

Iekārtojamies viesnīcā, un dodamies apskatīt Madridi. Braucam uz turieni ar auto. Auto ir iespējams atstāt stāvlaukumos par simbolisku samaksu, arī pašā Madrides centrā. Madrides vecpilsēta ir ļoti ātri un viegli izstaigājama, tā kā esam apbruņojušies ar Madrides karti, tad visus apskates objektus atrodam bez mazākās vilcināšanās...

18/06/2010 – protams, ka no plānotā, ka jāceļas 6 un jāizbrauc laicīgi, nekas neiznāk - visi guļ, kā pelnījuši, laikam pārlidojumi, un Madrides vēlā apskate ir darījusi savu... Bet nu 9-os visi esam sataisījušies un dodamies uz Malagu - mums jānobrauc ap 500 km, bet par cik Spānijā ceļi ir ideāli, un vidējais ātrums uz ātrgaitas ceļiem ap 160 km/h, tad attālums tāds nieks vien ir... Ideāli ir tas, ka Tom- Tom mums ļauj izvēlēties starp maksas ceļiem un ceļiem, par ko nav jāmaksā, izvēlamies pēdējos, laika attiecība līdz galamērķim svārstās ap pusstundu, bet tādējādi ļauj ietaupīt ceļojuma izmaksas. Tātad mūsu galamērķis Malaga, kur mums ir pasūtīta viesnīca ar baseinu, laiks jauks, saulains, +27 grādi. Ceļš ved garām Granādai, un par cik neesam tur vēl bijuši, tad nolemjam apskatīt arī to. Pārliecināmies, ka mūsu izvēle ir bijusi pareiza, jo viesnīca ar baseinu var taču pagaidīt- mēs dodamies apskatīt Granādu un Alhambras gaisa dārzus! Pa ceļam uz Alhambru mums piesienas vietējās spānietes- piedāvā mums kaut kādas koku lapas, nu tipa no mīlestības koka rautas, sola mums veiksmi un mīlestību, bet par cik viņām atsakām, šīs kļūst gana niknas – rāda mums dibenus un visādi citādi sūta mūs dēt:D Tas bija smieklīgi, jo mēs viņas tāpat sūtījām d... Bet Alhambra ir iespaidīga, un pelde baseinā Malagas viesnīcā arī!

19/06/2010 – No rīta brokastis Malagas viesnīcā, un tad 1,5 stundas brauciens līdz Gibraltāram. Esam jau bijuši Gibraltārā pirms gada, bet mani kaut kā tā vieta pievelk. Par gadu Briti ir paveikuši daudz- nav vairs tāda bardaka uz robežas, lai iekļūtu un izkļūtu no Gibraltāra, viss norit raiti. Šoreiz, salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, esam liecinieki, kā nolaižas un paceļas lidmašīnas, satiksme uz šosejas, kas šķērso Gibraltāru, tiek apstādināta, un tad nu lūdzu, mazliet uzgaidiet, lai dotu ceļu lielākam transporta līdzeklim...Pēcpusdienā uzsākam ceļu līdz Seviļjai, tad pusdienas, un ceļš līdz Lagosai, kas jau ir Portugālē, un būs mūsu mājvieta 6 dienas...

Portugāle mūs sagaida ar lielu vēju, un tikai +20 gaisa grādiem... Brrr, uz kurieni mēs esam atbraukuši! Bet tas bija mānīgi – izrādās, vakaros tiešām okeāna piekrastē parādās liels vējš, bet dienas ir karstas, piedzīvojam pat +42 grādus. Super! Gan apartamenti, gan baseins, gan apkalpojošais personāls! 6 dienas paskrien nemanot – no rītiem peldamies, sauļojamies, bet pēcpusdienās, vakaros dodamies apskatīt tuvējos ciemus un pilsētas visā Algarves reģionā... Albufeira, Sagres, Carvoeiro, Praia Da Luz, Lagos... Un sadraudzības vakars ar vietējiem Lagosiešiem vispār bija miljonu vērts:) Izradās, ka viens no mūsu ciemiņiem ir mūsu apartamentu īpašnieks. Filips, nākdams pie mums, ir paķēris līdzi savu mūzikas disku izlasi – dejas, portvīns, sarunas, arī vietējā portugāļu mūzikas pavadījumā... Filips ir rudenī nodomājis braukt uz Maskavu, bet pēc trešā portvīna iztukšošanas, viņš savus plānus sāk mainīt – kam viņam Maskava, viņš arī Latvijā vēl nav bijis :D

Tagad zinām, kā dzīvo portugāļi, kā pelna, kā atpūšas, ko dzer, ko ēd... Bet Filips ir malacis, viņš ir pasūtījis kādai vietējai portugālietei, lai tā sagatavo priekš mums Tiramisū, un kad sauļojamies, uzsauc mums sāļās uzkodas- buljonā vārītus gliemjus...

Līgo vakaru sagaidām okeāna krastā – saulriets ir fantastisks, arī tas, ka diviem no trim fotoaparātiem izbeidzas baterijas..., bet tās labākās atmiņas jau paliek mums sirdīs... Izrādās, ka Algarvē Svētā Jura (mums Jānis, viņiem Juris) dienu nemaz nesvin, turpretim Lisabonā un Portu, svinības esot bijušas gana jautras...Tur pierasts ar āmuriņiem uzsist kaimiņam pa galvu...

24/06/2010 – mūsu atpūta Lagosā ir beigusies, mēs dodamies apskatīt pārējo valsti. Korķozolu audzes mūs pavada pa ceļam līdz Lisabonai. Te gan ir tikai maksas ātrgaitas ceļi, un pēc 3 stundām jau esam Portugāles galvas pilsētā. Iebraucam tajā pa Vasko de Gamas tiltu- tas ir gana iespaidīgi, 12 km garumā tikai tilts vien. Vispār mani tas šokēja, jo Lisabonā ir tikai divi tilti – jau manis pieminētais un 25.aprīļa tilts. Un nekādi dižie sastrēgumi, visi visur paspēj! Mēs dodamies pie Jēzus Kristus! Par 4 eiro ir iespējams uzbraukt 110 m augstajā Jēzū, un paskatīties uz Lisabonu no Jēzus Kristus skata punkta. Vakars paiet staigājot pa Baixa – veāko Lisabonas pilsētas daļu. Tur sastopam protestantus - šiem banka ir atņēmusi naudu un nobankrotējusi...Basta de Portugese Gitara... tā viņi tur protestēja...

25/06/2010 – no Lisabonas dodamies uz Sintru- portugāļu valdnieku ārpilsētas rezidenci, apskatam to, pēc tam uz Roka ragu – jeb kontinenta malu - Eiropas rietumu tālāko punktu. Pēcpusdienā braucam uz Porto..., pa ceļam apskatot Aveiro tuvumā Casa Nova ciematā esošās strīpainās mājeles... Porto viesnīcā satiekam arī 16 letiņus, kas Līgo vakarā devušies weekendā uz Porto – ilgu laiku maskējamies, un izliekamies neko nesaprotam viņu mēlē. Jaunatne meklē izklaides iespējas Porto..., no rīta, pie brokastu galda, pēc jauniešu pārlaimīgajām sejas izteiksmēm, pārliecināmies, ka tas viņiem ir izdevies lieliski...

26/06/2010 – No rīta mazais šopings Porto – viesnīcas administratore saka, ka Dolce Vita ir the best shop in the world... Nu tā, protams, nav, bet cenas gan pārtikas, gan nepārtikas precēm ir saprātīgas un pieņemamas... Tad ceļš uz Spāniju, Valladolid pilsētas lidostu, no kuras mūs Ryanair aizvizinās atpakaļ uz Charleroi... pa ceļam, vienam, no mūsu līdzpaņemtajiem fotoaparātiem, kļūdas pēc, tiek izdzēstas visas ceļojuma bildes... Tā teikt 750 primāti ar vienu spiedienu tiek izdzēsti nebūtībā! Automašīnā kādu mirkli valda kapa klusums! Bet paldies dievam, mums ir vēl 2 fotoaparāti ar bildēm:D Tos tad nu rūpīgi sargājam! Valladolid lidosta ir kā autoosta, un mūsu lidmašīna ir vienīgā, kas atlido un aizlido... Ielidojam Charleroi, mums līdz Rīgas reisam ir 6 stundas laika, bet lidostā tā negribas snaust... Izīrējam auto, un dodamies apskatīt naksnīgo Briseli, tiem, kas tur ir bijuši dienā, tas būtu ļoti aizraujošs piedzīvojums! Naktī Grote Markt ir pilns ar cilvēkiem- visi sēž uz zemes, tusē, dzer, pīpē zāli, arī policija ir turpat, un visu pārrauga... Aizstaigājam gan līdz Manneken pis, gan līdz Janneke pis, arī Atomiums naktī ir iespaidīgi izgaismots, un kur tad vēl Eiropas parlaments, pie kura nedrīkst fotografēt, bet aizlieguma zīmi ieraugām tikai tad, kad no parlamenta ēkas iznāk divi vīri oranžās vestēs, un dodas uz mūsu pusi:D Tā arī nakts ir pagājusi zibenīgi, un varam jau doties uz lidmašīnu, kas aizvizinās mūs līdz Latvijai!

Rezumē: 10 dienās tika nobraukti 2890 km, un iepazīta Portugāle no dienvidiem līdz pat ziemeļiem. Mazās Portugāles pilsētiņas tika apskatītas braucot pa mazākas nozīmes ceļiem, un mazdārziņiem... Tom-Tomam ir tāds piedāvājums, iekļaut maršruta laikā arī zemes ceļus – tad nu mums tā iznāca, braucot no Albufeiras līdz Carvoeiro, bez maz vai caur vietējo iedzīvotāju sētām...

Man nez kāpēc likās, ka Spānija un Portugāle ir divas ļoti līdzīgas valstis – maldīgs uzskats – pilnīgi atšķirīgas, katra ar savu skaistumu... Viennozīmīgi, es savu balsi atdodu par Portugāli! Iespējams, tāpēc, ka sastaptie cilvēki mums likās atvērtāki, pretimnākošāki, un viņi, visi kā viens, runā un saprot angliski.. Un vēl tas okeāns...

... un noteikti kāda daļiņa no manas sirds palika Portugālē! Tā ir zeme, kur es noteikti vēlētos atgriezties!!!