3 nedeeljas Kijevaa

Kijeva..Ukraina..biju dzirdeejusi daudz dazhaadu staastu par sho viesmiiliigo un plasho lielpilseetu, bet nu radaas iespeeja to visu redzeet pashai..tad nu te buus arii neliels ieskats par tur redzeeto. 1) cilveeki te tieshaam ir visnotalj jauki un viesmiiliigi..tomeer angliski runaat te nebuutu ieteicams..nav daudz taadu kas to prastu, toties te var lieliski parunaaties krieviski..cik nu mana valodas bagaazha to atljaava:DD 3 ned.laikaa ielaas neredzeeju arii dizhi daudz aarzemnieku..laikam shii veel nav tik populaara ieceljotaaju vieta kaa rietumeiropas valstis.. 2) ielas Kijevaa ir plashas un dziivi apdziivotas...ne tikai ar vecaam un jaunaakaa izlaiduma mashiinaam, sagrabeejushiem ikarusiem, trollejbusiem un maziem dzelteniem businjiem, bet arii ar cilveekiem uz ietveem, kas visur censhas visu ko paardot vai vismaz parunaaties. bet kaa jau tiku ieprieksh briidinaata, tad uz ielaam neko neiegaadaajos..un saliidzinot ar lielveikalu cenaam, tas sanaaktu arii krietni neizdeviigaak....bet turpinot par ietveem, tad briizhiem radaas sajuuta, ka atrodies nevis uz ietves (kas it kaa ir domaata gaajeejiem), bet gan uz ielas un tagad traucee paarvietoties kaadam no shikajiem automobiiljiem, kas neviena netrauceets vizinaas pa sho dalju!! savukart runaajot par mashiinaam un satiksmi uz ielaam tas ir jau pavisam cits staasts!! kaa vinji tur brauc tas vien jau ir ko veerts!!! taada sajuuta, ka taas baltaas liinijas ir novilktas tikai ielu izdailjoshanas noluukaa (arii dubultaas baltaas liinijas) un luksofors ir vnk kraasains ielas dekors..atribuuts un nekas vairaak..iipashi sastreeguma stundaas no riitiem un peecpusdienaas, kad 1 krustojumaa iespeejams noseedeet pat 2 stundas neizkustoties ne no vietas!!! bet sastreegumus shii karstasiniigaa tauta maak uztaisiit aatri un efektiivi..ja satiksme nekustaas atbilstoshajaa aatrumaa (nu taa ap 100km/h), tad steidziigaakie autobrauceeji lien aaraa no savas joslas paari dubultajai liinijai preteejaa joslaa un spraucas liidz luksoforam! un taa nedara tikai viens vadiitaajs, bet gan visi!!! peec kaada laika krustojumos ir taadi korkji, ka ne uz priekshu ne atpakalj!! zheel, ka nesanaaca nobildeet, bet redzeeju taadu skatu, kad mashiinas staaveeja visos iespeejamos (un neiespeejamos) virzienos vienaa krustojumaa!!! vadiitaaji viegli nobesiijushies kaapa aaraa no mashiinaam un veltiigi centaas kautko pashi tur reguleet:D katraa zinjaa bez sastreegumiem vareeju noveerteet peedeejo izlaidumu plasho dzhipu klaastu shajaa pilseetaa:) runaajot par sabiedrisko transportu, tad tas te ir ljoti leets..muusu naudaa trollejbusa biljete maksaa 5 santiimus, metro taapat, bet ar businju var braukt pa 10 santiimiem:) paartika maksaaja apm. kaa pie mums, bet algas tur ir veel mazaakas nekaa mums. cilveeki sanjem ap 30- 50 Ls meenesii.. bet nu jauka lieta bija senatniigaas bazniicas un klosteri, kas tur ir daudz un kraashnji izgreznoti:) bazniicas un ticiiba tur ir lielaa cienjaa. 3) pilseetas skati man ne iipashi patika, jo no augshas skatoties iipashi izceelaas daudzaas augstceltnes, ruupniicu skurstenji u.c. industriaalie atribuuti. toties veel oktobra saakumaa Kijevaa bija tik silts, ka blakus esoshajaa pludmalee pie Dnjepras turpinaajaas intensiiva sauljoshanaas un peldeeshanaas:) katraa zinjaa shii pilseeta ir kontrastaina, pauguraina un ar savu auru, tomeer to visu diezgan lielaa meeraa nomaaca apkaarteejaa draza uz ielaam un parkos, aatrais saules riets (tumssh palika jau pusstundas laikaa!) un skaabais kefiirs:DD