Mani iespaidi, paardomas par Sardiiniju

Saakumaa visiem veelu pacietiibu lasiisanaa. :))) Triis celotaaji ar auto saak savu celojumu 2.septembra riita no Bettolas. Dodamies lidostas Malpensa virzienaa, kur mums jaasavaac ceturtais celotaajs, kurs iisi pirms pusdienas laika buus tur ieradies no Lavijas. Jaa, jaa, kaa jau kluust skaidrs - 2 itaali un 2 no Latvijas. Saule spiid, masiina traucas, visiem labs noskanojums, bet te izraadaas, ka mums prieksaa gaida sastreegums. Velkoties kaa gliemezi, kadu stundu uz autostraades noseedeejaam. Pa to laiku jau saskreeja neskaitaamas masiinas un mees bijaam kilometriem garaa sastreegumaa jeb kaa te saka 'koda'. Tas jau veel buutu ciesami, bet tikai laiks tad iet uz prieksu un tai nabadziitei, kas muus gaida lidostaa nemaz nevar ienaakt praataa, kur mees esam palikusi. Sajuuta drosi vien nebija no patiikamajaam - tu ierodies svesaa zemee un neviens tevi nesagaida, pat nekaadu zinu nedod. Sazvaniit vinu nevareeja. Starpcitu man veel joprojaam nav izprotama Latvijas un Italijas sakaru sisteema. Taa, pamazaam esam pietuvojusies nelaimes gadiijuma vietai. Neizskatiijaas, ka policijas darbinieki darbojas visai operatiivi. Bet galu galaa, kur steigties, mees tacu esam Italijaa! :)) Veel peec kaada briiza mums beidzot izdodas nobraukt no autostraades un tad saakas trauksanaas uz meerki-lidostu. Ienaak praata doma, jaapameegina sms un vismaz tas mums izdodas. Tikai rakstiitaajai jaabut man, jo soferim ar anglu valodu ne visai veiksmiigi. Un taa, spaidot podzinas svesaa telefonaa un masiinai traucoties aatruma pa liikumiem, man saak palikt slikti. Ak, sie liikumi, man tik loti miilie liikumi! Praataa naaca pagaajusaa gada celojums pa Toskaanas liicu lociem. Man likaas, ka pietiek piedziivojumu pirmajai dienas pusei. :))) Veiksmiigi esam tikusi liidz lidostai, bet ir viens bet, kur ir muusu celotaaja? Es piesakos iet mekleet, kaut gan neesmu so meiteni redzeejusi, zinaaju tikai vinas vaardu. :)) Beigaas nemaz tik gruuti nebija, tresaa meitene, ko uzrunaaju, bija istaa. Par to, kaa muusu 2 celabiedri satikaas un vinu pirmiem un otriem iespaidiem, nebildiisu ne vaarda. Nu jau esam uz citas autostraades, kas muus caur 'Appenniniem', garaam Pizas tornim ved Toskaanas virzienaa uz ostas pilseetinu Piombino. Celojuma ilgums videeji 4-5 stundas. Kaut kur ap 6 vakaraa esam ieradusies ostaa. Veel mums ir laiks, taapeec domaajam ko uzkost vieteejaa eestuvee. Iespaids neko labais - veiksmiigaa raibo fliizu izveele lieliski nosleepa ne tik lielo tiiriibu. Ko var gribeet - osta. Kaut kur peec 8 saakam uzbrauksanu uz praamja. Kopaa sanaaca diezgan - vieglo, smagu un treileru. Praamis saak savu attiesanu 10 vakaraa. Uz praamja ir pieejams minimaalais nepieciesamais - eesana, guleesana, TV un pat saldeejuma kiosks. :)) Zinaajaam, ka celojums ilgst 6 stundas, bet bija ienaakusi ari informaacija it kaa tuuliit aaraa nemet. Guleet iegaajaam nedaudz peec pusnakts, bet jau pirms 4 saaka visus modinaat augsa. Vareeja maniit, ka kugis veel nedaudz suupojas un tad jau pienaacam ostaa Olbia. Taa 4 ar kapeikaam visi pusmiegainie tika izfiireti no praamja. 3.09. Aaraa pilniiga tumsa. Veel neticas, ka esam jau Sardiinijaa. Braucam, braucam, bet nevienu atveertu baaru sajaa agraa riita stundaa atrast nevar. Bet veeders tad prasa savu. :( Pamazaam saak aust gaisma, redzu, ka esam kaut kur starp kalniem. Bet kaa veelaak noskaidroju, griezies uz kuru pusi gribi, visur redzami kalni. Laikam pulkstens bija iisi pirms 6, kad jau seedeejaam pie brokastiim - kafija, kapuciino, teeja un svaigi ceptam bulcinaam - 'kroasaaniem'. Veel peec pa visam iisa brauciena esam ieradusies galaa - pilseetaa Orosei. Tikai atkal neliela aizkersanaas, maajas saimniekiem bijaam notiekusi, ka ieradisumies veelaa riita stundaa, bet bijaam jau klaat ap 7. :)) Nekas cits neatlika kaa iepaziit pilseetinu, kas uz nepilnam 2 nedeelaam bus muuseejaa. Labi saprataam, ka veel bija tiirais riits, bet peec 8 saakaam klauveet pie saimnieku durviim. Jaa, jaa, saimnieci izdevaas veiksmiigi uzmodinaat. :)) Kaa redzams, arii te neviens nekur nesteidzas. :)) Bijaam noiireejusi maajinas pirmo staavu - 2 istabas, virtuve + viesistaba, labieriiciibas un araa veranda. Peec briiza jau esam celaa uz tuvaako pludmali - Marina Orosei, kas, kaa beigaas izraadiijaas, bija vistuvaakaa muusu dziivesvietai un ne tik pievilciiga kaa citas. Bet prieks pirmaas dienas un pirmaas pludmales bija pietiekami laba, jo veel nezinaajaam, kas muus gaida. Marina Orosei - veroties apkaart paveraas plasumi, arii kalni; - siikas smiltinas ar videejiem akmentiniem, kas saulee ,ai kaa, pamatiigi sakarst; - pludmale nav liidzena, liekas taa kaa neliela kaapina; - brienot uudenii, kaajas grimst smiltiis un uudens tuuliit ir dzils. Bez tam pamanaam arii meduuzas, kas sur tur peld pa uudens virsu, uudenii izskataas kaa seene. Domaaju, ka vareetu buut Cotylorhiza tuberculata - liidz 35cm diametraa, dzelteniigaa kraasaa cepuriite, kaatins ar violetiem punktiniem. Taadas es veel nebiju redzeejusi. Iisteniibaa jau nekaada drosaa peldeesanaas nebija. Peedeejos gados loti daudz paraadiijusaas meduuzas. Vakaraa ap 6 saule vairs tik loti nesilda, saak paraadiities veejins un mees saakam tiities uz maajas pusi. Pa celam iegriezamies veikalaa un iepeerkam tradizionaalos produktus, kaa piemeram:, - Mirto bianco (likieris, 30%, kas taisiits no Mirto kruuma lapaam, baltaa kraasaa un loti, loti aromaatisks). Pirms tam pazinu likieri tumsaa kraasaa no sii pasa kruuma ogaam; - vieteejos dazaada vecuma pecorino (aitas) sierus. Taa kaa te ir loti daudz aitas, sieri, galvenokart, tiek gatavoti no taam. Beigaas man taa arii neizdevaas uztaisiit nevienu foto ar aitaam, jo laikaa, kad mees bijaam, nebija vinas :)) ; - pane carasau (maize). Te uzreiz jaapiebilst fakti no veestures- aitu ganiem, kas nedeelaam neraadiijaas maajaas vajadzeeja izdomaat kaa ilgaak saglabaat maizi. Izdomaaja carasau, tas nav kukuliitis, kas peec dazaam dienaam sakalst, bet kaut kas lidziigs lielai, plaanai kraukskiigai pankuukai. Ir veel arii pane guttiau, kas buutiibaa ir taa pati carasau, tikai apstraadaata ar ellu un saali. Naakamajaa dienaa, 4.09. muusu cela meerkis ir Cala Cartoe, bet diemzeel neizveeleejaamies pareizo celu un nokluvaam tikai Cala Osalla. Sii pludmale iekaroja manu sirdi, gandriiz visu dienu tuseejos pa uudeni. :) Cala Osalla - smiltinas liekas baltaakas, akmenu dimensijas savaadaakas, - lai tiktu dzilumaa, ir nedaudz jaapabrien. Bet ne tik daudz kaa Riigas liicii; - brienot var just smiltiis taadus pasus vilniisus kaa pie mums; - pludmales vienu malu ieskauj zemesrags ar melniem akmeniem, otraa - tas apaudzis ar Fico d'india (liels zals kaktuss ar plakanaam lapaam, kas bagaatiigi noklaatas ar dzeltensarkaniem olveidiigiem, adatainiem augliem. Nav gluzi taas viiges, ko Latvijaa var nopirkt zaaveetaa veidaa, bet no fico gimenes. Sos augus var sastapt visaas celmalaas). Soreiz uz pludmali devaamies ar saulessargiem, jo peec vakadienas biju sarkans kaa veezis. Arii seit bija meduuzas un viens labais cilveeks, kas taas keera un lika 'sauloties' uz akmeniem. Japiebilst, ka uudenii taas izskataas daudz labaak. :)) Uzzinaajaam arii to, ka meduuzas krasta iekarosanaa paarsvaraa dodas pirmajaa dienas pusee. Vakaraa vakarinas verandaa, mirto, kaartis (zaudeetaajam jaamazgaa trauki naakosajaa dienaa) un guleet. Jauka idille - neparko nav jadomaa, vieniigaas domas - kuru pludmali iekarosim naakosajaa dienaa? Ir otrdiena, 5.09., un sodien, varbuut vairaak peec manas iniciatiivas (jo viss kermenis man suursteeja), devaamies ne uz pludmali. Devaamies izvizinaaties pa liiku locu celiem, bija jau bezgala skaisti, bet tikai tie liikumi. :)) Sim noluukam aptiekaa biju iegaadaajusies, liekas, pavisam vienkaarsu liidzekli - aproces, kas peec uzliksanas uzspiez uz vajadziigiem punktiem, lai noveerstu nelabumu. Ha, un man paliidzeeja! Labaakais jau tas, ka arii otrai beibei piemetaas nelabums. Muusu biedri itaali smeejaas - vaargaas meitenes. Beidzot ieradaamies pilseetaa (gandriiz kalna galaa) Orgosolo, kas slavena ar saviem murales (ziimeejumi) uz sienaam. Sii tradiicija esot aizsaakusies kaut kur 80.(os) gados un tiem kaa ideja kalpo politiskaa, sociaalaa dziive utt. Tuvojoties pilseetai mums saak staastiit nostaastus par bandiitiem. Tas ir pavisam nopietni - uz cela ziimeem un pilseetaa durviis utt. var redzeet saavienu peedas - dazaada izmeera caurumus. Fakts - viena slaveniiba, tika nolaupiita un tureeta kalnos bunkurii. Pat muusdienaas vakaros vari palikt bez masiinas. Starp vieteejiem iedziivotaajiem jaunie nav manaami, sur tur izliem maamula melnas dreebees (atraitne). Pusdienaas nolemjam baudiit kaut ko tipisku, iegriezamies restoraaninaa. Tur es nogarsoju Culurgionis (liels pelmenis/ravioli no kaartainaas miiklas vaariits ellaa (manaa gadiijumaa), pildiits ar dazaadaam nezaaleem un sieru, paarliets ar burviigu tomaatu meerci). Peec tam devaamies uz citu kalnu, citu pilseetu- Dorgali. Soreiz pilseeta bija pie juuras. :)) No sejienes attiet loti daudz kugiisu uz pludmaleem (Cala Luna, Blue Marine utt.), kur nevar piebraukt ar masiinaam. Bija jau veela peecpusdiena, bet bez pludmales nu nekaadi. :))) Tikai, ka pludmale bija nu nekaada, pilns uudens ar lieliem akmeniem. :( Cilveeki ir loti diivaini un slinki - apmetas uzreiz pirmajos pludmales metros, kaut gan dazus solus taalaak ir pilniigi briivs, kur nav jaakaapj paari galvaam. 6.09. Arii so riitu pavadam masiinaa, dodoties uz Grotta Ispinigoli. Ala ir nesena, kuraa var redzeet stalaktiitus un stalagmiitus. Kaa galvenais objekts ir 38m augstais stalagmiits. Nostaasti staasta, ka kaadreiz aitu gani tur sleepaas ar visaam aitaam vai atkal, ka bijusi upureesanas vieta. Nekad nevienaa taada veida alaa nebiju bijusi, taapeec man likaas interesanti. Tikai fotograafeet diemzeel tur nevareeja. Peec tam nekas cits kaa atkal pludmale. :) Soreiz meklaajaam, kur ir iespeeja paseedeet arii eenaa, jo es veel joprojaam baidiijos iet saulee. Muusu izveele krita uz vienu, kurai iisti nosaukuma nebija. Teiksim Spiaggia Pineta (priezu pludmale): - smilsu un uudens zinaa vareetu teikt, ka liidziiga Marina Orosei; - smiltiis aug loti simpaatiski balti ziedini Giglio marino (juuras lilija); - pludmales neuudens pusi apaugusas priedes (laikam ciedru riekstu). Arii sodien juura mieriiga, bez lieliem vilniem. Izdevaas atrast arii kaadu gliemezvaaku, ko paarvest maajaas. Vakaraa peec vakarinaam saimnieks uzaicina pie sevis eest melones. Bet taa bija viena liela mociiba, vins laikam meeru nemaz nezin, tik griez skeeles un mums cel prieksaa - eediet, eediet, nekaunieties. 7.09. Sodien muusu meerkis ir doties uz skaisto Biderosu. Taa ar saviem pieciem liiciisiem ir ieklauta dabas rezervaata teritorijaa. Lai tiktu ieksaa, ir jaapiesakaas, jo ikdienas (no juunija liidz septembrim) laiz noteiktu skaitu masiinu. Savukaart, ja diena veejaina, neviens netiek ielaists. Cels liidz pludmalei ved 4 km caur kadiku, korkkoku un ozolveidigo audzeem. Pa starpu paviid ari jau paziistamaas fico d'india plantaacijas. Biderosa - neaprakstaams skaistums - smaragda kraasas (tirkiizila vai tirkiizzala) juura ar sniegbaltaam, smalkaam smiltiinaam. Arii juuraa nav uzreiz dzils, var pabrist. Citi ir smuki ieraameejusi savu siisdienas pludmales plekiiti ar pludmalee atrodamiem akmeniem. Smuki! :)) Sii pludmale ir paradiize zemes virsuu, nemaz negribeejaas prom braukt, tikai, ka liidz 19.30 bija jaaizbrauc no teritorijas. 8.09. Riits liekas nedaudz apmaacies, taapeec sodien muusu cels ved uz Villaggio Serra Orrios t.i. apskatiit slavenos nuraghes - vecaakaas civilizaacijas peedas. Taadas no akmeniem celtas maajinu paliekas var atrast pa visu Sardiiniju. Muusdienaas bez gida paliidzibas no drupaam neko iipasi saprast nevar. Mums gadiijaas loti runiigs gids, kas staastiija visaadus briinumus. Piemeeram, lai ieietu ciemaa, vispirms bija jaaieiet bazniicaa, kas bija aarpus zoga, it kaa jaaattiiraas, lai ciemaa neko neievazaato. Viniem bija atseviskas sapulcu buudas, kaa arii maaceejusi veiksmiigi opereet utt. Pats labaakais man patika, ka pasi pirmie esot bijusi gaisas aadas kraasas ar sarkaniigiem matiem un pagara auguma (tas man likaas diivaini, jo tagad (vasaraa) vini ir gandriiz melni, saulee nodegusi un maza auguma). Sardiiniesi ir tresaa vecaakaa civilizaacija uz zemes. Peedeejaas peedas pazudusas liidz ar romiesu ierasanos. Nu jau laiks ir noskaidrojies, arii sauliite saak paraadiities. Taalaak dodomies pusdienaas uz atziitu 4 zvaigznu restoraanu - 'Su Gologone'. Muusu galdins ir aara. Viss jau buutu labi - skats briiniskiigs uz kalniem un viesniicas peldbaseinu, tikai taas nolaadeetaas lapsenes, kas trauceeja visiem viesiem baudiit maltiiti. Taa kaa itaali miil paeest, tad nu arii pasuutiijaam. Saucaas degustaacijas menu (no visa kaa), tikai, ka taas porcijas bija milziigas. :))) Eedienkartee bija bagaata ar tipiskiem vieteejiem eedieniem. Saakot ar: - daznedazaadiem daarzeniem grilleetiem, marineetiem, miiklaa ceptiem subproduktiem (parasti aitu, jeeru) un, protams maize carasau (par to jau saakumaa runaaju) kaa uzkodas; - 2 veidu makaroni ar debeskiigi garsiigu tomaatu meerci un veel veel viens eediens - maize carasau ar to pasu meerci + veel jeela ola, kas soreiz saucas maize frattau (tipiski aitu ganiem kalnos) kaa pirmais; - kaa otrais seko 3 veidu gala ar daarzeniem. Te nu beidzot tikaam pie slavenaa uz iesma ceptaa siveena. Svaigi tomaati ar virsuu uzkaisiitu garsiigu sieru frue (taads skaabens, nedaudz saals); - no tradicionaalajiem saldajiem sebadas/seadas atteicaamies, bet paneemaam kaut ko vieglu kaa sorbetto (serberts - citronu saldeejums ar dzirkstoso viinu) vai saldeejumu. Jau peec bagaatiigaam uzkodaam bija sajuuta, ka vareetu taa kaa iet prom. Bet uzdzerot slaveno Sardiinijas viinu Cannonau (kas sajaa vietaa saucaas Nepente di Oliena), maltiiti mieriigi vareeja turpinaat. :)) Beigaas domaaju, kur es to visu saliku? Bet peec visa taa laika, ko esmu pavadiijusi Itaalijaa, arii es esmu iemaaciijusies daudz, daudz eest. :) Viniem eesana taa ir bauda! Tur tiesi bija sabraukusi arii kaazinieki. Varu tikai teikt, ka arii seit kaazu viesi jautri un gados vecaakie met acis uz jaunaam meitenem. Siikumos neizpluudiisu. :)) Taalaak devaamies uz Sorgento Su Gologone, kas ir viens parks, kur pazemes avoti iztek virszemee. Peec kaju izkustinaasanas, nogarsojaam arii sardiiniesu alu Ichnusa. 9.09. Sodien muusu cels ved uz Cala Liberotto. Buutiibaa apmekleejaam visas pludmales nielielaa raadiusaa, jo nebija liela veelme tupeet masiinaa ilgas stundas. Sii pludmale ir ideaala celotaajiem, kas veelas tikai seedeet pludmalee, jo viesniica ir pie pasas juuras. Vieta briiiniskiiga, ir it kaa 2 nodaliiti liiciisi, no kuriem viena ir privaataa (ar iespeeju noiireet saulessargu un benki) un otra paareejiem ar saviem saulessargiem, kuraa bijaam mees. Abus liicus atdaliija akmenains zemesrags, kur bija izveidojusies arii siiki baseini un ejas. Tur bija viens trakais, kas nurkoja. Visi, elpu aiztureejusi, skatiijas vai beigaas paliks dziivs, bet palika, laikam jau bija samaaciijies. :)) 10.09. Beidzot esam noleemusi doties uz pludmali Cala Cartoe, ko gribeejaam jau passa saakumaa. Kartee skatoties attaalums nelikaas liels, bet beigaas, peec visiem liicu lociem augsaa, lejaa kopaa sanaaca gan. Pa celam nesastapaam nevienu masiinu, domaajaam, ka buusim vieniigie, bet maldiijaamies. Cala Cartoe: - pusmeeness formas, no abaam puseem nosleegta ar augstiem, apaugusiem zemes ragiem. rodas sajuuta, ka esi pavisam aarpus civilizaacijas. Tiesi siis sajuutas deel vareetu teikt, ka pati labaakaa pludmale; - slikti tas, ka kaut kur ap 6 vakaraa saule pasleepjas aiz kalniem. Sardiinija un taas pludmales ir biezi redzamas filmaas un tiesi sajaa ir filmeejusies Madonna. Sodien diena nedaudz veejaina, bet vismaz izdevaas 'padaudìziities' pa vilniem. 11.09. No riita aizskrienam uz zivju veikalu, iepeerkam svaigas zivis, lai vakaraa var uz grilla uzlikt. Izveelamies triis veidus - orata, branzino un cefalo (tulkojumu nepateiksu). Muusu pludmale sodien ir Cala Ginepro (kadiku): - lai tiktu liidz plumalei, jaaizbrien kadiku birzij; - juura loti liidziiga Cala Liberotto - dzilums pakaapenisks; - soreiz nav nodaliiti liici, bet viens liels plasums; - var redzeet, ka piemeerojusies tuuristiem - pludmalee uz deelu griidas baars, volejbola laukumi utt. Seit arii uzceelu savu smilsu pili, jo visur ieprieks pludmale bija nedaudz ta ka staava. Sodien neliekas diez ko karsts un arii saule taada paslinka. Taapeec veelaa peecpusdienaa/agraa vakaraa dodamies uz maajaam eest zivis. Man kaa 'lielam zivju eedaajam' taas patiesaam likaas patiesi gardas. Mmmm, cik garsiigas! 12.09. Sodien dodamies uz vietu, kur saakas Orosei liicis un tas ir Capo Comino. Vienaa zemesraga galaa ir pamesta baaka, uz turieni ved viens vieniigs cels, paareejais apkaart ir tikai klintis un uudens. Skats no sejienes ir neaprakstaams. Griezoties atpakal, taalaak cels ved uz sniegbaltaam kaapaam uz iisto pludmali. Capo Comino kaapas: - vieniigaas Sardiinijas austrumu piekrastee un ir Unesco mantojums; - aiz vienas ir jau naakosaa un briiziem iesaujas praataa doma - bet varbuut esmu Sahaaras tuksnesii; - viena puse ir appaugusi ar kadikiem vai zaali, otra - ar juuras lilijaam. Brienot ar basaam kaajaam, jaauzmanaas, no adatainiem augiem. - te nu rodas sajuuta, ka esi vieniigais, jo var pasleepties aiz kaapaam; - arii te uudens dzilums pakaapenisks, kraasa sastaada lielu kraasu gammu. No sejienes it nemaz negribaas iet prom. 13.09. Musu briivdienas strauji tuvojas galam, jaaizmanto veel peedeejaas iespeejas, un taapeec atkal pludmale.:)) Sodien dodamies uz pavisam mazu liiciiti. Fuile Mare: - liekas vismazaaka no pludmaleem, ko apmekleejaam. Bija sajuuta, ka esam ienaakusi priivaataa pludmalee; - vienu malu ieskauj zemesrags ar dzelteniigiem akmeniem, otru - ar melniem, bet pa vidu - maajas; - baltas smiltinas. Diena veejaina un taapeec lieli vilni, pa tiem izdauziijaamies pa 3 laagiem. Izjutu, ar cik lielu speeku daba ir apveltiita un mees mirstiigie nespeejam pretoties - viens vilnis tevi panem un aiznes liidz pasam krastam. Pec tam gan visas iespeejamas vietas bija pilnas ar smiltiim. :)) Peec pludmales priekiem iegriezaamies siera veikalaa, kuraa paardod daznedazaadaakos dazaada vecuma sierus, galvenokaart, no aitas piena un pavisam nedaudz arii no kazas. Taa smarza nelauj iziet tuksaam rokaam. :)) Iegaadaajaamies dazaadus sierus degustaacjai, lai zinaatu, ko maajaas vest. 14.09. Ir ceturtdiena, bez saules, apmaacies. Dodamies atkal uz pludmali, uz juuru skatiities. Izveelamies pludmali, kur vislabaak var piebraukt - Cala Liberotto. Pilns ar cilveekiem, kas apbriino trakojoso juuru. Nevilus ienaak praata doma - mums tacu riit jaaatgriezas, jaakaapj uz praamja, vai juura nomierinaasies? Uz vakaru veel lietus saaka liit, likaas viss tik druums. :( Peedeejo vakaru jaaatziime, dodamies uz agriturismo (loti populaari lauku restoraani, kas var piedaavaat arii naktsmaajas). Muuseejo sauca 'Sos Ozastros' un tas atrodas dazus km nost no lielcela, bet toties kalna gala, no kura paveras briiniskiigs skats uz ieleju un juuru. Tikai bija jau tumss un mees redzeejaam tikai gaismas taalumaa. Cilveeku sabrauca diezgan daudz, visi aarzemnieki. Labi, ka ieprieks pieteicaam galdinu. :) Daliibas maksa 1 personai 25 eiro un visiem tiek piedaavaata noteikta eedienkarte. Tajaa ietilpa: - kaa uzkodas - pikantas, vaariitas nezaales; kalteeti tomaati; grileeti daarzeni; fico d'india; maize carasau; siers frue; - kaa pirmais - 2 veidu makaronu eedieni (malloreddus (sardiiniesu klimpas) un makkarrones a ferrittu (kaut kas liidziigs spagetti ar caurumu viduu); - kaa otrais - jau slavenais siveens, jeers un kaut kas liidziigs sardelei un salaati; - kaa saldais seadas (ellaa vaariits kaartainaas miiklas pelmenis ar svaiga siera pildiijumu un paarliets ar medu); - taalaak peec izveeles - kafija, mirto vai grappa. Saimnieki ir loti patiikama 1 vieteejaa gimene, kas noilgojusies peec itaalu sabiedriibas no kontinenta, taapeec pie mums vien tuseeja. Viss eediens bija izskaitlots uz pieteikto personu daudzumu, bet beigaas vareeja dabuut arii papildporcijas, ja nu kaadam veel bija par maz un galvenais bez piemaksas. Eediens garsiigs - nu gluzi kaa maajaas. Beigaas viesmiiliigaa saimniece mums paraadija mirto kruumu, kuru mekleejaam no pasa muusu celojuma saakuma un beidzot iepazinaam. Pirms guleetiesanas - peedeejaas atvadas juurai, kura veeljoprojaam bija nemieriiga. 15.09. Peedeejie sakopsanas un pakosanas darbi un arii peedeejaas melones un arbuuza skeeles, ko muusu saimnieks uzdaavinaaja uz atvadaam. Muusu cels ved uz Olbiu, kur vakaraa gaida praamis. To mazo laika posmu, ko pavadiijaam Olbia, varu teikt, ka pilseeta mums patika. Atradaam loti jauku suveniiru veikalu, kur lielaa klaasta tika piedaavaati vieteejie keramikas izstraadaajumi. Osta liela, redzeejaam kaadus 10 praamjus, kas piestaajusi vai arii gatavojas attiet. Bet organizaacija, nu nekaada. :(( Vakarinas uz kuga diezgan mieriigi, jo esam veel ostaa. :)) Juura lika par sevi maniit, dabuuju izmantot savas slavenaas rokaspraadzes. Muusu kaarsu vakars kaut kaa ievilkaas liidz 2 naktii, bet ap 4 jau jaabuut augsaa. Jaa, arii soreiz taadaa pasaa riita agrumaa esam otraa krastaa. Miegs naak kaa sunim. Pa celam iegriezamies Pizaa. Jaa, tornis veel savaa vietaa. :) Tagad saakaas garais atpakalcels. :( Agraa peecpusdienaa beidzot bijaam maajaas. Lai kur tu buutu, bet maajaas vienmeer ir labaak. :) Kopsavilkums. Saakumaa nebiju domaajusi, ka pavadiisim visas dienas pludmalee. Pirms tam man bija pilniigi pietiekami ar 1 dienu pie juuras, vienkaarsi nebiju radusi. Tipiskais itaalu atvalinaajums - juura, tikai juura. Man siis izraadiijas pirmaas saadas briivdienas. Uz celiem par sastreegumiem var aizmirst, gadaas, ka tu brauc un brauc un neviens tevi neapdzen, tev pretii nebrauc un liekas, ka esi tuksnesii. Benziintanki arii loti reti. Daba loti interesanta, lai gan saja gada laikaa vairaak dzeltenaas nokraasas kaa zalaas. Atklaaju sev neredzeetus augus, ar nepacietiibu mekleejaam mirto, to slaveno mirtu kruumu, bet atradaam tikai priekspeedeejaa dienaa. Hm, kontinents - taa sardiiniesi sauc paareejo Itaalijas dalu. Vismaz muusu maajas saimnieks uzskatiija, ka pie viniem nekaa nav, ka visa dziiva ir kontinentaa. Un tiesi pats bija sajuusmaa par Milaanu, kuraa bija pirms daudziem gadiem. Mums gan likaas tiesi otraadi. Agriturismo - eediens un atmosfeera pavisam kaa maajaas, arri cenas zinaa loti ekonomiski. Edienu gatavosanaa daudz un bagaatiigi tiek izmantots aitas siers, visaadas nezaales kas aug savvalaa. Divaini, liekas, visapkaart juura, bet zivju eedieni nav visai izplatiiti. Senie iedziivotaaji esot baidiijusies no juuras, jo no turienes vienmeer bija naakusi tikai ienaidnieki. Kas tik viniem nav gaajis paari, taapeec arii muusdienaas ir manaama dazaadu kultuuru ietekme. Par valodu, briiziem taa liekas smiekliiga, taadus jociigus vaardus kartee var lasiit. Galiigi neliidzinaas italu valodai. Visiem iesaku, ja ir iespeeja, noteikti iegriezieties Sardiinijaa!