Skiathos!!!

Pārsvarā, kad tiek pieminētas Grieķijas salas, tad pavīd tādi vietu nosaukumi kā Krēta, Santorini, Korfu, Roda vai Mikonos, bet bez šīm ir vēl ļoti daudz mazāku un lielāku salu. Grieķijas rietumos pie Pilijas pussalas ir Sporades islands – pavisam 11, bet tikai 4 no tām ir apdzīvotas – Skiathos, Skopelos, Alonissos un Skyros. Šīs visas ļoti tuvu esošās salas ir tiešām fantastiskas un viegli sasniedzamas, arī tagad Latvijā mītošajiem :)

Skiathos ir vairāk apdzīvota un tur ir sastopams visvairāk tūristu, īpaši jūlijā un augustā, šajā salā viss ir labi organizēts un savā ziņā pakārtots tūristiem, bet nav jūtama uzspēlētā viesmīlība vai kas tamlīdzīgs, tā laikam ir vienkārši grieķu mentalitāte.

Skopelos ir mazliet tālāk aiz Skiathos un šajā salā, lai gan vasaras sezonā ir daudz tūristu, to nav tik daudz kā Skiathos. Šajās abās salās ir filmētas epizodes no filmas Mamma mia.

Aiz Skopelos ir sala Alonissos, kas ir visneskartākā no iepriekš minētajām, piemērota mierīgais atpūtai.... Visas šīs salas ir viegli sasniedzamas no pilsētas Volos ar Hellenic Seaways prāmjiem, ir arī prāmji starp salām. No maija uz Volos jaunu maršrutu ir atklājusi kompānija Ryanair, un, ja labi sakombinē lidojumus, tad no Latvijas caur Frankfurti vai Milānu ir iespējams par mazām naudiņām piezemēties Volos lidostā... Lai gan pagaidām no 30km attālās lidostas uz Volos nav autobusu, gan jau ka var ko sadomāt, kā tikt līdz pilsētai, latvieši traka tauta – tā kā gan jau kaut ko izdomās :D

Pagaidām gan varu tikai ko sīkāk pastāstīt par Skiathos salu. Šajā vasarā strādāju Volos pilsētā kā brīvprātīgais un ir nedēļas nogales, kad sanāk laika mazliet paceļot. Kā pirmo no salās izvēlējāmies Skiathos, mēģināšu dalīties iespaidos.

Kad mazliet paskatījos internetā par salām, likās, jā skaistas pludmales, tūristu pūļi, bla bla... kā jau vienmēr skaisti un pasakaini. Neko īpašu patiesībā negaidīju, jo līdz šim neuzskatīju, ka esmu tāds pludmalēs gulētāja tipa ceļotājs... līdz šim.....

Ceļojumu sākām sestdienas rītā no Volos ostas, pa dienu ir vairāki prāmji, kas peld uz šīm salām, biļetes var pirkt iepriekš kādā no Hellenic Seaways ofisiem vai arī pirms braukšanas ostas kasē. Brauciens ilgst apmēram 2 ap pusi stundas un ir baudāms, jo prāmis peld gar Pilijas pussalas krastiem.

Pati pilsēta sastāv no neskaitāmām mazām ieliņām, kas ir pilnas ar veikaliņiem, tavernām, krodziņiem, kafejnīcām un dažādām apmešanās vietām, un, protamas, tūristiem, bet brīnumainā kārtā tas nemaz netraucēja, laikam saules pozitīvā iedarbība. Osta pilna ar kuģīšiem un jahtām, mazākām, mazliet lielākām un pavisam lielām. Labai atpūtai, bez rūpēm... Pilsēta ir ļoti skaista naktī, kad tā atkal atdzīvojas pēc karsti pavadītas dienas vai nu pludmalē vienkārši gulšņājot vai kā savādāk aktīvi pavadītas dienas, naktī atdzīvojas daudzie bāri, un kā saka daudzi šeit pabijušie- izslavētā nakts dzīve uz salas. Mazliet pakāpties augstāk, jo pilsēta atrodas pakalnā....un baudīt!

Skiathos ir daudz skaistu pludmaļu – baltu smilšu, baltu akmeņu vai vienkārši smilšu pludmales ar kristāldzidru ūdeni, kad var saskatīt savu kāju pirkstus vai zivtiņas. Daļa šo pludmaļu ir sasniedzamas ar autobusu, bet daļa ir sasniedzamas tikai no jūras puses. Var arī pats noīrēt mašīnu, skūteri vai jahtu, kas nu kuram pa kabatai. Kad mēs mēģinājām noīrēt skūteri svētdienas pēcpusdienā, mums laipni atteica, jo mums nebija skūteru vadīšanas apliecības, un paskatoties uz mums diviem jauniem skuķiem, izskanēja teikums – you should not rent a scooter if you dont want to end up in hospital...šādu caur puķēm izskanējušu atteikumu saņēmu pirmo reizi. Kad iegriezāmies citā īres punktā, mūs jau sagaidīja ar platu smaidu un pēc kopīgas izsmiešanās ar īres puišiem par pilnīgi neko, labākais piedāvājums, ko saņēmām, bija – nākamreiz noīrēt īres punkta vadītāju. Tā kā mūsu prāmis atpakaļ uz Volos bija tikai svētdienas pašā vakarā, nolēmām izmatot vienu no īres punkta puišiem dotajiem ieteikumiem - iet uz baznīcu. Gājām ar. Baznīca atrodas pakalnā un blakus ir pulksteņu tornis un no augšas paveras tiešām skaists skats uz visu pilsētu, kad klusumā var baudīt skaļo, jau iesākušos nakts dzīvi pilsētas krastmalā...

Ko gan var stāstīt par pludmalēm – vienkārši izbaudīt, sajust un paturēt sirdī šo mazo mūsu planētas skaistumu, jo ne jau naudas daudzums rada bagātību, jābūt bagātam sirdī, ticībā un sapņos!

Nobeigumā varu ieteikt veltīt vienu dienu kruīzam ar jahtu apkārt salai, kruīzs ilgst no 7 – 8 stundām un ir iespējams pabūt pludmalēs, kas ir sasniedzamas tikai no jūras puses, diena būs piepildīta, satiksiet jaukus cilvēkus, redzēsiet pasakainas vietas un labi atpūtīsieties, vienkārši un skaisti.

p.s.viesnīcu arī ieteiktu meklēt uz vietas (to gan pilnīgi droši nevaru galvot par jūliju un augustu), vienkārši iegriezties kādā no sānu ieliņām un aprunāties ar viesnīcu īpašniekiem, kas ir ļoti draudzīgi un sirsnīgi cilvēki, mēs atradām jauku un vienkāršu viesnīcu pašā pilsētas centrā. Kaut gan palikām tikai vienu nakti, nākamajā vakarā, kad jau vairs nebijām viesnīcas viesi, mums atļāva izmantot dušas.

Nedrīkst nepieminēt cilvēkus, kas mūs, pieradušus pie steidzīga un stresaina dzīves ritma, var patīkami pārsteigt – tā ir laipnība, nesteidzība, tāds miers un dzīves baudīšana, kad veikalā iedotās kapeikas neviens nepārskaita, kad pārdevējs ļauj pie kases darboties divām mazām angļu meitenēm, kad suvenīru veikalā var saņemt dāvanu – and this one is for you! - , kad pēc pusdienām uzcienā ar arbūzu un cilvēku sejās ir smaids.... to visu es gribu paturēt sevī, kad atgriezīšos Latvijā pēc šeit pavadītās vasaras....dzīve ir vieglāka, ja jūt vienkārši optimistiski....

p.p.s.Ja nu kādam noder – dažas cenas (Euro)–

viesnīca dieviem par vienu nakti – 25;

prāmis abos virzienos – 40;

kruīzs apkārt salai – 17,5;

p.p.p.s.

Pie reizes var apskatīt Volos un Pilion kalnus, tur esošos ciemus – tiešām iesaku!!!