Sziget festival 2006

Ir aizvadīta kārtējā karstā vasaras sezona,un sākoties lietus sezonai nostalģiski atskatos uz vasarā apmeklēto, garāko eiropas festivālu SZIGET2006,kurš norisinājās no 9.līdz 16 .augustam Budapeštā Obudas salā 64 hetāru lielā teritorijā ar 66uzstāšanās vietām,30.000 kvadrātmetriem telšu vietām un 3.500kvadrātmetriem kopējo skatuvju platību un kopējo festivāla apmeklējumu 385.000 cilvēku Smagās mūzikas cienītājiem šogad tika atvēlētas divas skatuves,uz mazās skatuves katru dienu uzstājās ungāru mazāk pazīstamās grupas,bet lielo HAMMERWORLD angāru(ietilpība ap5000vietām)no 16.00 līdz vēlaj naktij rībināja labākās ungārijas kā arī pasaulē adzītākās grupas Cradle Of Filth (UK),Death By Stereo (USA), Sick Of It All (USA), Perzonal War (D), Gamma Ray (D), Brainstorm (D), Fear Factory (USA), Evergrey (S), Cathedral (UK), Exploited (UK), Ensiferum (FIN), Morbid Angel (USA) Uz Main stage Ministry(USA) un Therapy(GB) 2006 gada Sziget festivāls var lepoties ar visdaudzveidīgāko programmu savā pastāvēšanas vēsturē. Krāšņais pasākums sevī iekļāva ielu un deju izrādes, baleta dejas, akrobātus un leļļu izrādes kā papildinājumu jau ierastajai grupu un dīdžeju klātbūtnei. No visām ārzemju valstīm tieši no Lielbritānijas bija ieradušies visvairāk izpildītāju - kopskaitā 42. Diemžēl teroristu mēģinājumu dēļ Londonā, 2 no 44 sākumā paredzētajiem priekšnesumiem bija jāatsauc un tādēļ mēs neredzējām Gomez un Coldcut. Lai vai kā, mēs tomēr izbaudījām Placebo, Franz Ferdinand, Prodigy, Robert Plant un Radiohead uzstāšanos, kas patiesībā devās ar speciālu lidmašīnu lai gūtu iespēju uzspēlēt Szigetā. ASV "nosūtīja" 24 grupas, tai skaitā Iggy Pop And The Stooges, The Scissor Sisters, Sick Of It All un Living Colour. 26 vācu un 24 franču izpildītāji pārstāvēja savas valstis. Bija vērojami arī mākslinieki no kolumbijas,japānas un pat no indijas. Īsa Sziget festivāla nedēļas vēsture. 0 - 1 dienas. Vairāk kā 70 procenti telšu īpašnieku bija uzslējuši savas apmetnes jau nultajā dienā. Glena Metloka(Sex pistols dibinātājs) "Pretty Vacant" bija starts Ziget 2006 programmā, toties pirmās dienas galvenais Main stage pasākums bija Franz Ferdinand uzstāšanās. Robert Plant sajūsmināja klausītājus ar uzstāšanos uz World Music skatuves, kamēr Cradle Of Filth plosījās pa Hammerworld skatuvi. Sziget festivāls bija sācies diezgan karsti pulcējot jau 45000 cilvēkus. 2. diena. Otrajā dienā Szigetā dominēja īsta svētku noskaņa. Uz galvenās skatuves 18.00 uzstājās industrial leģenda Ministry prezentējot savu jauno albūmu,25000 cilvēku lielu pūli izklaidēja Jovanotti, kamēr 12000 cilvēku vēroja World Music skatuvē Goran Bergovic uzstāšanos. Kopumā festivāla otrajā dienā Szigeta "gaisotni" izbaudīja 46000 apmeklētāju.Hammerworld klausītājus priecēja amerikāņi Sick of it all un Death by stereo. 3. diena. Piektdien 50000 apmeklētājiem tika dota iespēja izbaudīt kādu no 200 programmām. Gandrīz 30000 cilvēku savācās 14 metrus augstās un 84 kvadrātmetrus plašās Main Stage priekšā, lai noskatītos aizraujošo Scissor Sisters priekšnesumu.Hammerworldu rībināja Brainstorm. 4. diena. Atšķirībā no 50000 cilvēku pūļa, kas precīzi zināja kur notiek Radiohead koncerts Hammerworld piekritēji varēja ievērtēt Fear factory krāsaino un parliecinošo sniegumu .Ceturtajā dienā Zigetu apmeklēja 61000 cilvēku. Radiohead divu stundu garais koncerts nepārprotami iekaroja savu vientu starp labākajiem Sziget festivāla vēsturē. Pāris minūtes pāri septiņiem vakarā, ar 1700 brīvprātīgo palīdzību, Cow Parade Budapest organizētājiem izdevās pabeigt pasaulē lielāko govi attēlojošo mozaīku. Grandiozais darbs tika veltīts ungāru gleznošanas vecmeistara Tamās Lossonczy 102 dzimšanas dienai. 5. diena. Pēdējā nedēļas dienā Sziget festivals piesaistīja 55000 apmeklētāju. Līdzās galvenajiem muzikālajiem priekšnesumiem, apmeklētāji tika izklaidēti arī ar dažādiem kultūras pasākumiem. Nedēļas nogales galvenā sensācija bija vācu teātra Titanic uzstāšanās Big Street Theatres norišu vietā.Smagās mūzikas cienītājus priecēja Chatedral. 6. diena. Ar Beatsteaks līdera stiprā vācu akcentā kliedzienu pūlim: "Mums ir prieks šeit atrasties", sākās festivāla sestā diena. Pirmdien kopumā 61000 cilvēku izbaudīja savu klātbūtni Szigetā. Placebo uzstāšanās uz Main Stage bija kā "izpārdota izrāde" ar 50000 apmeklētājiem, kamēr bija praktiski neiespējami pietuvoties Hummerworld norises vietai kad uzstājās The Exploited. Ārpus telts bija palikuši trīs reizes vairāk fanu nekā ārdījās iekšpusē,pasaules mūzikas skatuvē viesojās grupa Leningrad,kura izpelnījās īpašu latviešu fanu atbalstu,kuri ar savu atraktivitāti izcēlās uz kopējā fona. 7. diena. Festivāla noslēdzošajā dienā vēljoprojām bija daži grandiozi priekšnesumi tādi kā Iggy Pop And The Stooges un Prodigy ar iespaidīgu lāzeru šovu uz Main Stage, Gogol Bordello uz WAN2 skatuves un ierastais Sziāmi nobeiguma priekšnesumus uz Bathi skatuves.Noslēdzot festivālu smagās mūzikas klausītājus iepriecināja Morbid angel. Festivāla laikā šogad darbojās 47 pabi,39 karsto ēdienu bufetes,1329 tualetes,dušas,baseins,sporta laukumi,gumijas lēcēju un alpīnisma atrakcijas,militārā telts,divas bankas un astoņi bankomāti,brīvdabas kino,labirints,muzejs,asins donoru centrs,medicīnas aprūpes centrs un laulību reģistrācijas vieta.Festivālu būvēja6000 cilvēku 15 dienas. SZIGET2007 notiks no 8. līdz 15.augustam http://www.sziget.hu/festival_english/festivalground Fotogalerija http://www.sziget.hu/festival_english/photos/2006 http://fotki.lv/?x=OS5RKFxDRy06RDxIU1M5LlMoXEdZQVRNV1M5LlIoXExWQVNH