Ieteikumi no personiskās pieredzes

Tā kā Beļģijā (galvenokārt - Briselē) esmu bijusi jau vairākas reizes un kādu laiku esmu tur pavadījusi, varu dot dažus praktiskas dabas padomus no savas un savu turienes draugu pieredzes tiem, kas pirmo reizi apmeklē Briseli: Iepirkšanās: labākie vidēja cenu līmeņa aģērbu, apavu un aksesuāru veikali vienkopus - Rue de Neue,- tā ir gājēju iela pašā centrā - Brukerē (vienā galā HILTON, otrā Opera). Tur ir Jennifer, Pimkie (jauniešiem), Zara, Etam, Eram, 1-2-3, Ici Paris, H&M, Esprit, Mexx, Mango, Cactus, Tintoretto, department store INNO u.c. Augstākas klases un cenu līmeņa veikali ir av. de Louise - tur ir tādi veikali kā Ferē u.c. Supermārketi: normāls, ar vidējām cenām un labu izvēli ir GB. Bijušais SuperGB Drogenbosā tagad saucas Carrefoure, bet iekšā viss tas pats, kas agrāk! Pavisam lēti, bet ne tik laba izvēle, nav arī ne iepirkumu grozu, ne maisiņu - ALDI un LIDL. Neiesaku Delize - dārgi un arī nekāda pārākā izvēle tur nav. Vietējie gardumi: slavenās beļģu karstās vafeles Goffre- labāk pirkt karstas - uz ielas vai lielveikalu kafetērijos. Tās, kas safasētas pārtikas veikalos, nav tik garšīgas! Beļģu šokolādi mājās vešanai labāk pirkt lētajos supermārketos vai GB - centra mazajos veikaliņos līdz pat 10 reizes dārgāka! Suvenīri: bodītēs pie Grand Plaza, - cena gandrīz visās vienāda, piedāvājums arī! Transports: labāk uzreiz pirkt transporta karti, tās pārdodas mazajos preses veikaliņos - 10 braucieni, bet katrs derīgs 1 stundu jebkurā transportā! Kad autobuss apstājas pieturā, lai tas atvērtu durvis, jānospiež poga, ārā kāpjot - tas pats! No lidostas vislabāk atbraukt ar vilcienu - tas pietur apakšstāvā un apstājas visās komandējumā atbraukušajiem vajadzīgajās vietās - pie ES, EK u.c. centrā! Ja ar automašīnu - benzīns dārgs, centrā nav kur noparkoties (nu gandrīz kā pie mums!). Ēšana: dārga. Lēti ir tikai iebraucēju (libāņu, turku, marokāņu) rajonos. McDonald's un citās fast food ēstuvēs labāk izvēlēties kasi, kurā nestrādā turciete vai arābiete - strādā lēni, bet ja vēl satiek draudzeni - vispār pārstāj apkalpot rindu! Warning! pat ja liekas (un arī, ja neliekas) ka veikalā kasieres vai pārējie pircēji tūļājas, nervozi dīdīties, šņākt un nikni skatīties nav vērts - viņi vienkārši nesapratīs, kas par lietu, jo nav tik nervozi un mūžam steidzīgi kā mēs! Der pamēģināt: Vecpilsētā ir vienreizēja iela, kuras malās ir neskaitāmi zivju restorāni - ir vērts pamēģināt! Apskatīt: Mazā Eiropa - ne visai, un biļetes dārgas; lielisks Mākslas muzejs; karaliskās dinastijas muzejs (pilī); mūzikas instrumentu muzejs; Āfrikas muzejs (piepilsētā tervūrenā, uz turieni iet 44 tramvajs) - lielākā Centrālāfrikas etnogrāfijas kolekcija pasaulē, arī daudzas citas lietas no Āfrikas, arī bērniem patiks; slavenais Manneken Pis - ļoti mazs! Izklaides: diezgan nīkulīgas tiem, kas ciena skaļus tusiņus, diskotēkas, naktsklubus; Vakarā - fantastiskā iluminācija Grand Plaz'ā, suveniru veikaliņi strādā līdz naktij! Warning! Skaistās vecpilksētas ielas un darījumu rajoni pēc veikalu slēgšanas vienā mirklī, iestājoties tumsai, var kļūt bīstami - arābu un marokāņu bandas laupa tūristus, tā kā vēlams bel īpašas vajadzības tādās vietās neatrasties! Braucot ar automašīnu, visas 4 durvis labāk rurēt aizslēgtas - marokāņi-motociklisti mēdz sastrēgumus vai pie luksoforiem laupīt! Vērtīgas lietas uz aizmugurējā sēdekļa arī labāk neturēt - pat braucošai mašīnai var izsist logu un apzagt (bet tas jau laikam tagad visās lielajās Eiropas pilsētās)! Bet vispār - fantastiska pilsēta, eklektiski skaista arhitektūra - no viduslaikiem līdz pat 21. gadsimtam, laipni cilvēki, kvalitatīvas preces un garšīgs ēdiens! BON VOYAGE!