California

Laikam jau kljuushu atkariiga no shiis valsts. Pirmoreiz ierados sheit divus gadus atpakalj un nu saprotu, ka shiis ir manas otraas maajas. Jo maajas jau parasti asocieejas ar ko siltu, jauku, labestiigu, eertu, un pie cilveekiem, kuri vienmeer tevi te gaida.

31.maijaa izlidoju no Riigas lidostas, lai nokljuutu Kopenhaagenaa, kur peec 5 h ilgas gaidiishanas, turpinaatu savu celjojumu uz ASV. Newark lidostaa nokljuvu iisi peec 14iem. Viss satraukums un adrenaliins neljaava man aizmigt un pat nejutos nogurusi. Taalaak man bija jaameegjina nokljuut Mahetenas centraa, lai atrastu savas naktsmaajas. Biju sarunaajusi palikt pie puisha, kuru atradu couchsurfing.org maajaslapaa un biju noleemusi neguleet visu nakti, lai izbaudiitu Njujorkas sniegtaas iespeejas. Biju tur bijusi jau ieprieksh un taa nav mana miiljaakaa vieta, bet - ja ir iespeeja - why not? Man bija tikai 2 veeleeshanaas - redzeet saurietu un saulleektu no skaistaam vietaam. Saulriets izdevaas diezgan neveiksmiigs, jo bija apmaacies. Atradaamies uz Bruklinas tilta. veel peec paaris stundaam es jau vairs nevareeju iztureet un naaca virsuu liels luuziens. peec apmeeram 4 h guleeshanas, zvaniija modinaataajs, lai nenokaveetu saulleektu, kuru laika ietaupiishanas deelj sagaidiijaam uz Stiiva (couchsurfing puisis) jumta. Man gan jaatdziist, ka laikam saulrieti skaistaaki izskataas Latvijaa. Un taa nu atstaajot saldas daavanas no Latvijas un iipashi mekleetu suveniiru - cigareshu pacinju Elita (jo taads ir mans vaards), devos taalaak savaa celjojumaa. Jociigi, ka lielveikalos vairs shiis cigaretes nepaardod!

Lai nu kaa.. taalaak mans celjsh veda uz LaGuardia lidostu. Es, kaa jau topograafiska idiote, apbrunjojusies ar visaadaam karteem un Stiiva dotajaam noraadeem veel visaadiem cilveekiem jautaaju vai esmu pareizajaa transportaa un vai tieshaam nokljuushu galameerkjii. Biju jau aizmirsusi, cik izpaliidziigi ir cilveeki shtatos. Reizeem pat neluudzot peec paliidziibas, tikai ar karteem rokaa, man naaca cilveeki klaat un piedaavaaja paliidzeet. Jauki! Celjaa uz LGA iepazinos ar lielisku sievieti, kura man paliidzeeja netikai nokljuut lidostaa, bet pavadiija visu celju liidz manam terminaalam un maniem izlidoshanas vaartiem, lai paarliecinaatos, ka nokljuustu tur, kur man ir jaanokljuust. Taalaak sekoja lidojums uz Filadelfiju un veel peec 3 h - uz Sakramento, kur nokljuvu peec 21iem. tur mani sagaidiija mana viesmamma, aizveda uz maajaam, kur, savukaart, mani sagaidiija auglju salaatu bljoda. Esmu vegjetaariete un dziivojos pie savaam abaam viesmammaam arii pirms diviem gadiem, to vinjas labi atceraas un atceraas arii to, cik ljoti man garsho mango.

Dienu vai divas veelaak, Loreta (mana viesmamma nr 1) aizveda uz Sievieshu patversmi, kur vinja 13 psihiski slimaam sievieteem reizi meenesii briivpraatiigi gatavo eest. Tas bija ljoti interesanti - apskatiit to vietu un drusku paardomaat dziivi. dziives apstaaklji vinjaam tur ir ljoti ljoti labi, bet nu jaa.. skumji, ka pasaulee ir vajadziigas shaadas vietas! Veelaak mees devaamies vakarinjaas ar veel dazjiem draugiem un tas bija nenormaali jauki! Es izstaastiit nevaru, cik pozitiivi ir shie cilveeki...2 Loretas draugi ir saakushi audzeet 6 vistinjas maajas pagalmaa un vinji to dara taadeelj, ka taas vinjiem sagaadaajot lielu prieku. Laikam jau lieki piebilst, ka peec profesijas abi ir advokaati - viirs un sieva.. :) Iedomaajieties, ka Riigaa, maajas pagalmaa kaads tureetu vistas, kaada tur buutu attieksme? Sheit visiem par to ir liels liels prieks.

Apkaart man - cilveeki ar kuriem dziivoju vai straadaau - ir ljoti ljoti pozitiivi cilveeki. Piemeeram tie, ar kuriem straadaaju ir vecumaa no 19 - apmeeram 30. Nereti, braucot pa lielcelju un redzot malaa bezpajumtnieku, mani koleegji apstaajas un iedod vinjam eedienu - un tas ir ljoti normaali taa dariit. 20 gadus jauni cilveeki.. vai speejat iedomaaties? man tas liekas kolosaali! Taada saliedeetiiba un pozitiivisms te valda, es staroju aiz laimes!

Meerkjis, kaadeelj esmu sheit atbraukusi ir taads pats kaa ieprieksh - straadaaju es gaidu (girl scout) nometnee, tikai shoreiz ne kaa counselor, bet gan kaa lifeguard. man bija apmeeram nedeelju ilgas un nogurdinoshas apmaaciibas, kuraas daudz un dikti vajadzeeja peldeet, maaciities kaa glaabt cilveekus, kaa arii - rakstiit testus. Ljoti lepojos ar sevi, jo testus nokaartoju labaak nekaa angliski runaajoshie amerikaanji :) Pati nometne atrodas kalnos, mezja viduu, netaalu no Calaveras Big Trees parka, kuru esmu arii apmekleejusi un ieteiktu arii citiem aizbraukt uz sho vietu, ja sagadaas buut tuvumaa. Iespaidiigi lieli koki!

Es joprojaam nespeeju paarstaat juusmot par cilveeku pozitiivismu shajaa valstii!Esmu dzirdeejusi cilveekus sakaam, cik liekuliigi ir amerikaanji, cik nepieklaajiigi un dumji vinji ir utt utjp, bet man kaut kaa shkjiet, ka mees katrs sev apkaart piesaistaam taadus cilveekus ar energjiju, kaada ir mums pashiem. Arii Latvieshi meedz buut rupji, noziedziigi, kraapnieki utt utjp, bet starp maniem pazinjaam taadu nav, jo es neapgrozos taadaa sabiedriibaa... Tikai shobriid Latvijaa ir skumja situaacija taadeelj, ka ne visi var atljauties priecaaties par visiem siikumiem, kas ikdienu atgadaas, jo domas nomaac pavisam citas lietas - izdziivoshana, reekjini, valdiibas debiilisms. Man ir iespeeja no taa visa aizbeegt kaut jel uz dazjiem meeneshiem, tas, iespeejams, ir ljoti egoistiski, bet, ja man ir iespeeja smaidiit, smieties, priecaaties, uzlaadeet sevii tik daudz pozitiivu domu un energjiju, tad es to noteikti izmantoju! Un ar to, cik ljoti es noveerteeju sheit sniegtaas iespeejas, es iedvesmoju daudzus savus amerikaanju koleegjus, jo tikai retais apzinaas, cik daudz vinjiem sheit ir dots.. Es visiem noveelu izjust to siltumu un labestiibu, ko sniedz shie cilveeki, taa patiesi ir vienreizeeja daavana!

Sanaaca drusku haotiski uzrakstiit, bet mans celjojums ir tikai nupat kaa saacies, man veel visa vasara ir priekshaa un daudz ko pieredzeet, centiishos padaliities ar jaukajaam sajuutaam!

Lai lieliska mums vasara!