Kemera - 100% atpūta, 100% saule, 100% paradīze :)

Tikko atgriezāmies no kāzu ceļojuma uz Turciju. Ceļojumā devāmies ar Tez Tour - nav par ko sūdzēties, viss bija noorganizēts lieliski!! Ceļojuma sākums - 1. oktobris. Bija cilvēki, kas teica - būšot jau par aukstu, jūrā ūdens vēss utt. Bet bija tieši tik silts, cik vajadzīgs, lai justos komfortabli - gaisā ap 30, ūdenī ap 26 grādiem. Un labākais, ka naktīs tikpat silts, cik dienā! Kemera atrodas 45 km no Antaljas. Kūrorta pilsēta, kura sākta celt tikai 1986. gadā. Nu tur ir jau apm. 180 viesnīcu! Un būvējas arvien jaunas. Viss orientēts uz tūristiem. Veikali, veikali un veikali. Viss strādā bez normēta darba laika. Dzīvība līdz pusnaktij un pat vēl ilgāk! Ļoti skaista un mierīga pilsēta starp kalniem un Vidusjūru. Pilsētā ir 4 naktsklubi, tā kā izklaidēties arī ir, kur. Dzīvojām 5 * viesnīcā "Meder resort". Noteikti iesaku!!!!! Nebija nekā tāda, par ko varētu piesieties. Atrodas viesnīca 5 minūšu gājienā no Kemeras centra un tikpat ilgā gājienā no pludmales (Viesnīcai ir privātā pludmale. Pavisam slinkie var braukt arī ar busiņu, kas kursē no viesnīcas ik pus stundu). Pa viesnīcas logiem brīnišķīgs skats uz kalniem un jūru, apkārt nav citu ēku (Kemerā liela daļa viesnīcu sabūvētas viena otrai tik tuvu blakus, ka var skatīties kaimiņu viesnīcas logos). Viesnīcai savi tenisa korti un futbola laukums. Peldbaseins liels un skaists. Ēdināšana uz visām 10 ballēm!  sākot no 7 rītā līdz pusnaktij var ēst bez apstājas, jo vai nu Snack bārā, vai arī restorānā ir kāda no ēdienreizēm! Ēdienu izvēle ļoti liela – vietējie saldumi un arī ne tik ļoti saldas kūciņas vairāk mūsu gaumē, bezgalgaršīgi augļi, vismaz 5 dažādos veidos pagatavota gaļa katrā ēdienreizē (jēra, liellopa un vistas gaļa), dažnedažādās picas, uzkodas, visādi interesanti krikumiņi! Un Turcijā ir ļoti garšīga baltmaize! Visur. All included – vietējā ražojuma alkohols līdz 24:00 bezmaksas. Pirmajā dienā iznomājām motorolleru – uz visu dienu 20 dolāri ar pilnu bāku. Ļoti ērts transporta līdzeklis, lai apskatītu pilsētu un tās apkārtni! Bet ar satiksmi gan jāuzmanās!  Noteikumu tur vienkārši NAV! Uzvar lielākais! Gājējam, kas iet pār gājēju pāreju, vēl uztaurē, lai tak pavācas malā! :D un nav nekas neparasts braukt pa vienvirziena ielu pretējā virzienā vai pie sarkanās gaismas! Par ekskursijām – viennozīmīgi, tūroperatora piedāvātās ir 50-60% dārgākas! Kemerā vietējo tūrisma firmu kantorīši ir uz katra stūra – būs lētāk, var sarunāt visu, nokaulēt cenu un vēl ar tēju pacienās! Sākumā gan nedaudz misējās – pirmajā dienā sarunājām ekskursijas firmā HERO Tour – tur noteikti neejiet!!!!! Nākamajā rītā mums pakaļ neviens neatbrauca! Izrādās, autobusa šoferītim „piemirsies” mūs savākt! Paņēmām atpakaļ savu naudiņu (par katru ekskursiju parasti jāiemaksā 10 dolāri, pārējo pēctam) un devāmies uz citu firmu. GINZA travel. Un nekļūdījāmies! Viss bija kā nākas. Ginza Travel kantori viegli atrast – Kemerā viss norisinās galvenokārt viņu vienīgajā gājēju ielā, kas ir pašā, pašā centrā. Tur tad arī ir dažādas ceļojumu firmiņas un veikali, veikali, veikali..... Vēl kas – visur var maksāt gan dolāros, gan eiro, gan turku lirās. Izdevīgāk ir dolāros. Jo, ja kaut kur ir fiksēta cena (kā, piemēram, ekskursiju autobusos par dzērieniem), tad cenu sarakstā ūdens maksā vai nu 1 dolāru, vai arī 1 eiro. Tad nu rēķiniet, kas izdevīgāk!  Ekskursijas izvēlējāmies gandrīz visas piedāvātās: • MYRA-KEKOVA ( $ 35 par diviem). Tiem, kam patīk nedarīt neko. 2.5 h brauciens ar autobusu līdz kuģu piestātnei, brauciens ar jahtu 2.5 h garumā. Vienā krastā antīkas pilsētas drupas klintīs, daļa pilsētas nogrimusi. Pa vidu peldēšanās un ceptu krabju ēšana. Pēctam brauciens un Myra – pilsētu, kas ir bijusi visai varena 5-6. gs pmē., Grieķu, vēlāk romiešu kultūra. Pussabrucis amfiteātris un dzīvojamās mājas klintīs. Visbeidzot – Svētā Nikolasa (jā, tā paša Santa Klausa, Ziemassvētku Vecīša u.c.) baznīcas apskate. Interesants kontrasts – Turcijas palmas un visā pilsētā ik uz stūra Santa Klausa attēli, statujas utt. Pašā baznīcā gan mēs nebijām, jo pēdējā brīdī pamanījām kamieļus un ļoti sagribējās izmēģināt, kā tad ir ar tiem jāt!  Nu super! Samaksājām par abiem 12 $. • JEEP SAFARI ($ 55 par abiem. Bet tas tādēļ, ka gribējām braukt džipā divatā. Ja brauc pa četriem, ir jāmaksā aptuveni 25 $ mazāk). Fantastiski!!! Brauciens pa kalniem 2100 m augstumā, kopā 7 h garumā. Peldēšanās kalnu upē, apkārt ļoti skaistas ainavas, staigā kalnu kazu bari, ēzeļu un zirgu ganāmpulki, upe pilna ar krabjiem, redzējām arī normāla izmēra čūsku. Aktīvs brauciens ar vairākām pieturvietām, lai šo to apskatītu. Ekskursijas beigās par 20 $ var iegādāties disku, kur viss brauciens safilmēts! Pēctam ir, ko atcerēties!!! • RAFTINGS ($ 24 par abiem). Brauciens autobusā 3 stundas, bet ir labais!! Nobrauciens pa kalnu upi 13 km, ūdens temperatūra 8 grādi, foršas krāces. Var braukt pa diviem smailītē vai arī lielajā piepūšamajā laivā pa kādiem 8-10. Mazajā laiviņā ir interesantāk, ja gribas asākas izjūtas.  Beigās safilmētais materiāls 25 $. Bet var sarunāt... ;) kā jau Turcijā! • DAIVINGS ( $ 60 par abiem). Noteikti, noteikti pamēģiniet, ja vēl nav sanācis!!  Niršana 2 reizes, katra pa 25 min. Pirmā 4-5 m dziļumā, otrā – 5-7 m. Skati neaprakstāmi!! Tiešām kā no National Geographic filmām!! Krāsainas zivtiņas un citi ūdens iemītnieki. Pirmajā reizē zem ūdens fotografē, pēc pieprasījuma arī filmē tos, kas vēlas. Un beigās katram tiek izsniegts sertifikāts par to, ka esat niris tur un tur, tādā un tādā dziļumā. Ja pēctam nirst citur, var jau pretendēt uz lielāku dziļumu. Katrā ekskursijā ir viena ēdienreize, kas iekļauta cenā. Pārsvarā rīsi un ceptas zivis vai putnu gaļa. Ēst var! Jāmaksā tikai par dzērieniem. Vēl var braukt ekskursijā arī uz Pamukkali (baltājām sāls klintīm un minerālu avotiem). Bet no Kemeras tas ir 4.5 stundu braucienā! Drusku par ilgu tomēr.  Tad nu izbaudiet Turciju no sirds, kā mēs to izdarījām!!!! Ir to vērts!!! Un vēl vismaz mēnesi tur būs silts (ja vēl salīdzina ar Latviju, tad noteikti!....). Daba ir pasakaina! Un cilvēki baigi foršie! Katrs otrais pārdevējs prot pateikt „Labdien!” latviski, un kaulēšanās ar viņiem arī ir interesants process!!!! Beigu beigās kāroto preci var dabūt pat par 60 % lētāk! Un ir jautri!  viņu visvismīļākais D&G, Versacce & pārējie čupu čupām! :D Kādos vien veidos vēlaties!