Serbija un Melkalne 4 dienās

kā vienmēr tikai praktiski noderīga info. Palūgšu gramatiku nelabot :) Ielidojām Serbijā, Belgradā ar Airbaltic. Lidostā info centrā paņēmām gan Belgradas, gan Serbijas kartes u.c. info tūristiem, arī sab trans maršrutus.Izejot no lidostas uzreiz ir autobuss, kas pa 80 dinariem (1 dinārs= 0.01 eur) aizveda stundas garā braucienā līdz Belgradas centram. Serbijā un Melkalnē Belgrada ir vienīgā vieta, kur vismaz pa 10-20 namiem ir uzlikta kaut viena numurzime un/vai ielas nosaukums, citur adrešu vnk nav. Lielākos objektus izbraukājām ar pilsētas sabiedrisko transportu. Biļetes cena, pērkot pie šofera, 70 din. Ēdām viņu pekarņās, kur milzīga picas šķēle maksāja ~ 70 din, nacionālie pīrāgi ar fetu un zaļumiem vai gaļu ~ 100 din (0,70 Ls), lieki teikt, ka diena Belgradā robus mūsu makos neiecirta :) Ceļot jau vienmēr ir jauki, bet mans subjektīvais viedoklis, ka Belgradā nekā diža nav ko redzēt. Nākamā dienā noīrējām mašīnu un devāmies braucienā pa Serbiju. Plānā bija šaursliežu vilciens Mokra Gora un Kustoricas ciematiņš. Apskatījām. Kustoricas ciemats patiesībā ir viesnīca, kur gandrīz katrā mājiņā var dabūt apartamentus, līdz ar to apskate diezgan ierobežotu un no ārpuses. Vispār jau koka būdeles kā būdeles. Vilciena cena 500 din, Kustoricas ciemata ieeja 120 din. Atkal jau tīri subjektīvi- nekas īpašs. Lielākā Serbijas bagātība- daba. Tā gan bija elpu aizraujoša! Ieteikums tiem, kas plāno braukt ar auto- neizvēlēties it kā kartē īsāko ceļu- finālā būs daudz, daudz ilgāk,lēnāk, bīstamāk un pilnas bikses garantētas. :) degvielas cenas kā pie mums. Tad aizbraucām uz Melnkalni. Uz robežas pa 10 eur dabujam nomaksāt kaut kādu tīra gaisa nodokli. Atkal jau dabūjām pilnas bikses braucot pa serpentīniem. Nonācām Durmitoru naconālajā parkā Žabļakā. Kolosāla vieta- visapkārt sniegotas kalnu virsotnes, bet arā ap 23 grādiem. Bija norezervēts viesu nams, bet sakarā ar adrešu neesamību uz mājām, tos neizdevās atrast. Smieklīgi, ka atsūtot rezervācijas apstiprinājumu, īpašnieki adresi raksta aptuveni tā- aiz pieturas, 200 metrus uz priekšu ir pagrieziens pa labi, tad 50 metrus kalnā, 2. baltā māja būs jūsu apartamenti. Lieki pebilst, ka tik blīvā un haotiskā apbūvē apartamentus neatradām:) nācās lūgt palīdzību policistiem, kas mums laipni sarunāja citu viesu namu. 5vietiga majiņa ar virtuvi, dušu un divām istabām izmaksāja 25 eur par nakti. Vispār visu ceļojuma laiku priecājāmies par cenām, cilvēku attieksmi un kolosālāko dabu! Nākamā dienā apskatījām Taras kanjonu (iespaidīgi! Obligāti ieteiktu izbraukt raftingu! Ja pati nebūtu stāvoklī, noteikti izmantotu šo iespēju) tad braucām uz Budvu. Kolosālākā vieta. Izbraucām ar kuģīti pa jūru, brauciens 10 eur no cilvēka. Super! Aizlaidām arī līdz Kotoras līcim, bet to varēja arī izlaist, nekas diži savādāks kā Budvā nebija. Atpūtāmies, sauļojāmies, peldējāmies. Vakaros ēdām restorānos un dzērām lētos un garšīgos vīnus. Vidēja vakariņu cena restorānā jūras krastā ~40 eur uz 3 cilv. Tas ir, ja gribās pa glauno, jo parastas ēstuves ir lētas. Viesnīca/apartamenti bija kolosāli, pa 38 eur uz nakti bija viesistaba, guljamistaba ar divguļamo gultu un atsevišķa istaba ar 2 atseviskam gultām, duša. Tik labs piedāvājums bija, jo jūnijs tur vēl nesezona un cilvēku nav pārāk daudz. Ko vēl lai saka? Melnkalne, viennozīmīgi, patika labāk, labprāt aizbrauktu vēlreiz, tik šoreiz kādu nedēļu nīkuļotu Adrijas jūras krastā.