Brisele, Antverpene, Brige, Gente – Jūnijs’2010

Mans stāstījums būs vairāk ar padomiem noderīgs un praktisks, mazāk būs tēlainu aprakstu un norādes un konkrētiem tūrisma objektiem.

2010. gada 1. jūnijs man sākās ar ceļojumu uz Beļģiju. No Rīgas izlidoju ar Ryanair uz Charleroi lidostu. No lidostas kursē autobuss, kas aizved līdz Briseles Midi (Zuid) stacijai, turpat kioskā nopērkama biļete, kas maksā 13eiro (turp-atpakaļ 22eiro). Ceļā paiet nepilna stunda. Midi stacija ir paliela, tāpēc paiet kāds laiks, kamēr atrodu Metro. Metro sistēma nav pārāk sarežģīta, kopumā 6 līnijas. Nopirku biļeti 10 braucieniem pa 12eiro. Ja citās valstīs, metro nemaz nevar ieiet un no tā iziet, ja nereģistrē metro biļeti aparātā, tad Briselē tie kontrolaparāti stāv pie ieejas metro vienkārši blakus – tā teikt - ja vēlies riskēt, vari braukt metro kā Zaķis, fiziski tas ir iespējams atšķirībā no, piemēram, Londonas Metro. Bet kā jau rakstīju, es nopirku biļeti :) Dzīvoju pašā Briseles centrā, pie Draudzenes, tāpēc par viesnīcām neko pastāstīt nevarēšu. BRISELE Pilsētas Centrs man šķita ļoti trokšņains, cilvēku pārpildīts un arī netīrs – īpaši vakaros, kad visi veikali izlika ārā uz ielām savus dienas laikā sakrātos atkritumus lielās kartona kastēs un plastmasas maisos. Briselē pa 2 dienām apskatīju – vairākus laukumus, parkus, katedrāles, ievērojamākās ēkas, Rātslaukumu, Eiropas kvartālu, Atomium, Mini Eiropu u.c. Eiropas kvartālā atrodas Eiro Parlamenta un komisiju daudzās stiklotās ēkas. Atšķirībā no citiem “parastajiem” cilvēkiem :) , man sanāca Parlamenta telpas apskatīt arī no iekšpuses. Nekā “tāda” jau tur nebija – daudzas tikšanās telpas, deputāti, modernā stila interjers, lietišķa un darbīga atmosfēra. Iespaidīgākie man, protams, likās Atomiums un Mini Eiropa. Šie objekti atrodas blakus viens otram, bet Briseles nomalē – turp jādodas ar metro līdz gala Heizel stacijai. Kombinētā ieejas biļete maksāja 22eiro.Atomiumā lifts uzved pašā augšā, pēc tam pārvietošanās notiek ar slīdošajām kāpnēm pa tuneļiem uz citām bumbām :) Mini Eiropa ir tikpat savdabīgs un interesants apskates objekts. Tajā katrai Eiropas valstij ir savs “stends” brīvā dabā ar vienu vai vairākiem valsts raksturojošākiem apskates objektiem, Latvijai tas ir Brīvības piemineklis, Igaunijai Vecpilsēta, Parīzei Eifeļa tornis, Triumfa arka un Sacre Coeur katedrāle, Anglijai Big Bens un vēl un vēl un viss miniatūrā.

ANTVERPENE Uz Anverpeni devos ar vilcienu, nepilnas stundas brauciens. Antverpenē ir 2 vilcienu stacijas, jākāpj ārā ir Antverpen Central. Antverpenes stacija ir ļoti iespaidīga – celtne ir krāšna, liela, četros stāvos – tas jau ir kā apskates objekts. Devos pa vienu staigājošo ielu, kurai visā garumā stiepās visi populārākie veikali. Ļoti ērti iepirkties atlaižu laikā, jo nav pa visu pilsētu jāstaigā, bet veikali pulcējas vienkopus. Un tā pati iela aizveda Vecpilsētas virzienā, kas man ļoti patika. Apskatot atkal dažādos laukumus, katedrāles, parkus, pagāja visa diena un vakarā ar vilcienu atgriezos Briselē.

BRIGE

Brige atrodas 1h braucienā ar vilcienu no Briseles. Brigē ir tikai 1 vilcienu stacija. Tā ir vismazākā no manis apskatītajām pilsētiņām, ar mazām ieliņām un mājiņām. Pārsvarā tur atrodas tikai suvenīru veikaliņi. Vairāk tā ir kā tūristu pilsēta. Kā jau ierasts izstaigāju pa centru visus objektus un izbraucu ar kuģīti pa Briges kanālu. Biļete maksāja 7eiro.

GENTE Gente ir lielāka pilsēta nekā Brige, arī tikai 1 vilcienu stacija. Tur jau notiek visa sabiedriskā dzīve atšķirībā no Briges. Jābrauc ir pusstundas attālumā ar vilcienu no Briseles pa to pašu līniju kā uz Brigi, tikai pusceļā jāizkāpj. Pilsētas centrs no stacija atrodas patālu, kādus 5km laikam. Es to nezināju un diezgan piekusu kamēr vispār nokļuvu līdz centram. Šī pilsēta no iepriekšminētajām man patika vismazaķ – varbūt tāpēc, ka tai trūka kaut kāda savdabīguma vai arī es vienkārši jau biju nogurusi, jo šī bija mana pēdējā diena Beļģijā. Arī te var braukt ar laivu pa pilsētas kanālu, kas ir plašāks nekā Brigē un apskatīt populārākos minētos nedaudzos objektus. Pārsvarā tie atkal ir parki, laukumi, baznīcas un Vecpilsēta. Atpakaļ uz staciju gan devos ar 21. Tramvaju. Biļete pa 1.20eiro nopērkama turpat pieturā biļešu automātā. Palūdzu to vietējiem izdarīt, jo likās, ka tur varētu nebūt teksts angļu valodā.

UN VĒL Briselē ir 3 vilcienu stacijas – Midi, Central un Nord. Ceļojot uz augšupminētajām pilsētiņām, es biju nopirkusi biļeti Rail Pass pa 74eiro, kas ir domāta 10 braucieniem ar vilcienu pa Beļģiju. Nedēlas nogalē var pirkt Weekend ticket, kas maksā 9eiro turp atpakaļ uz jebkuru no Beļģijas pilsētām. Vilcienos visu stāsta flāmu un franču valodā, angļu valoda nav populāra Beļģijā. Biļešu kontrole ir katra reisa laikā uz vietas vilcienā. Briseles Nord stacijā arī var izkāpt ārā un paskatīties tur slejošos debesskrāpjus – tas ir tāds kā Darījumu centrs pa dienu. Vakaros vispār vietējie gar staciju rajoniem neiesaka staigāt. Tā kā uz Brigi un Genti devos nedēļas nogalē, tad vilciens bija ļoti pilns, daudzi pat stāvēja kājās, jo vietējie devās uz jūriņu.

Tradicionālais beļģiem ir alus, šokolāde, mežģīnes, vafelītes uz ielām un beļģu kartupeļu frī. Alus šķirnes ir ļoti daudz. Un daudzas no tām drīzāk ir alus kokteiļi ar, piemēram, dažādu ogu garšām. Vafelītes uz ielām ir vai nu vienkārša silta, salda garšīga vafelīte, kas maksā 1.50-2eiro vai arī pildītā ar, piemēram, zemenēm, putukrējumu, šokolādi pa 5-8eiro. Kā suvenīrus pārvedu Atomium maketu un savām meitiņām vienu no Suvenīru lielajām lellēm izcakotā mežģīņu kleitā, un daudz daudz šokolādes.

Uz Rīgu atpakaļ avio biļetes man bija uz agro reisu 7.15 no Charleroi. It kā jau atiet pirmais autobuss uz lidostu no plkst. 4iem, bet es neriskēju uz to doties, jo, ja tas ir pilns, tad var nokavēt reisu. Tāpēc sarunāju vienu Briselē dzīvojošu latvieti, kurš vadā cilvēkus uz lidostu pa 20eiro no cilvēka. Diemžēl lidostā man konfiscēja burciņā nopirkto šokolādes sviestu, kurš man nelikās šķidrs esam, tāpēc to nebiju ielikusi nododamajā bagāžā, bet muitas darbinieki bija citās domās. Tāpat arī dažas nopirktās šokolādītes bija krietni pakusušas mājās pārvedot, bet kopumā ceļojums bija jauks! Atpūta sanāca tikai pa daļai, jo katru dienu tiku nostaigājusi ap 15km.