Čehijas skaistums un posts

Čehija-tā nav tikai zelta Prāga,Škoda vai Budveiser alus ! Šajā valstī var atrast ļoti jaukas ,senas pilsētas(Češski Krumlov,kas iekļauta UNESCO pas.mantojumu sarakstā,KarloviVari,MarianskeLāzņe) gan arī skaistas pilis ! Šeit ir arī kalni,piem.Sņežņiks ! Par šīs valsts jaukumiem centīšos padalīties arī ar citiem ! Bet par Čehiju var palikt arī nepatīkamas atmiņas par kurām arī nedaudz pastāstīšu.Ja braucam no Polijas puses (Čehijas austrumi) nokļūstam diezgan pamestā nostūrī kur aina ir diezgan nepievilcīga.Šeit varam redzēt pamestību un nabadzību-vecas pussagruvušas mājas kur daudzās vēl dzīvo cilvēki pēc izskata liekas čigāni ar daudz bērniem ,viapkārt nesakopts,viss aizaudzis-liekas šie cilvēki aizmirsuši kā izskatās izkapts ! Atklāti sakot diezgan neomulīgi ! Dziļāk valsts iekšienē viss jau izskatās savādāk.Tā nu sagadījās ka bijām Čehijā 6.jūlijā kad šeit ir nac.svētki.Visi veikali slēgti,kafejnīcas ciet un naktsmājas dabūt arī nevar ! Ejam vienā motelī-vietu nav- esot ,,svateks,, ejam citā -nav vietu un tā jau zaudējām cerības dabūt naktsmājas, līdz beidzot kādā mazā vientuļā motelī dabūjām istabiņas ! Un pat ar visām brokastīm ! Protams ka pirmajā apmeklējuma reizē galvenais apskates objekts bija Prāga ! Patiešām skaista pilsēta-te es runāju par vecpilsētu(jo mūsdienu celtās ,,kastītes ,,jau nevienu neinteresē !) Jaukais Kārļa tilts ar visiem tirgoņiem un ,,glāžu muzikantiem,, gan neskaitāmajiem krodziņiem kuri vilina ceļotājus un gatavi piedāvāt garšīgu čehu alu ,becherovku,knēdeļus un dažādus nacionālos ēdienus ! Un suvenīru tirgotāji kuri šeit ir īpaši daudz ! Nu bet kur aitas tur cirpēji-tūristu Prāgā ir biezā slānī ! Bet ne jau tikai Prāgā vien ir ko redzēt ! Bijām arī KarloviVaros un tieši laikā kad risinājās kinofestivāls! Likās ka visa Eiropa ir šeit ! Auto bija jānoliek 2.km attālā piepilsētā-jo pilsēta bija tik pārpildīta ka pa ielām plūda straumēm cilvēku ! Novērojām interesantu skatu-brauc pajūgs kas vadā gan tūristus gan dalībniekus,bet uz bukas sēd divi kučieri-viens vada zirgu,bet otrs tura rokās tīkla uztveramo ar ko notvert zirga mēslus ! Tā lūk-lai nepiesārņo ielas ar zirgāboliem ! Redzējām šo procesu darbībā-ar virtuozu kustību zirgābolu ķērājs veica savu misiju-tas bija superīgs skats ! KarloviVari ir arī skaista pilsēta kurā pat aug palmas ! Netālu no KarloviVariem atrodas skaista pilsēta MarianskeLāzņe. Arī šī ir kūrortpilsēta kurā atpūšas un ārstējas cilvēki no visas Eiropas !Šī Čehijas daļa ir ļoti skaista-visapkārt kalni ! Čehija tāpat kā Slovākija attīstas straujāk tur kur ir attīstīts tūrisms,loģiski ! Braucot prom no Čehijas pa skaistiem kalnainiem ceļiem, Vācijas virzienā, jāpiedzīvo diezgan nepatīkamas ainas ! Šeit biezā slānī ,,ganās vietējās prostitūtas kuras ķer savus potenciālos klientus,pie kam to dara diezgan uzbāzīgi un neķītri ! Daža laba rāda žestus,velk svārkus nost(protams bikšīšu nav !) Visas šīs ,,draiskules ,,tādas melnīgsnējas bet balinātas,nu kā teica mans draugs-srašilas ! Centāmies ātri pabraukt garām šim čehu ,,kašmaram,,(mums jau ir kas līdzīgs dažviet) .Noteikti der apskatīt Češski Krumlovu ! Un neiesaku braukt pa bāni(ātrgaitas šoseju) jo tad neredzēsiet neko no Čehijas jaukumiem ! Veiksmīgus ceļojumus !