Balkānu tūre....

Maķedonija

Tā nu šogad bij pienācis kārtējais Balkānu valstu apmeklējums,šoreiz iekrita Maķedonijas un Grieķijas kārta par cik tajās valstīs vēl nebij būts, pa ceļam iekļaujot arī Budapeštu.

Ceļā devāmies septiņi cilvēki ar īrētu busu, kas šobrīd noteikti ir lētākais variants kā ceļot iekļaujot maksimāli daudz apskates objektus un noteikti interesantāks nekā lidojot ar lidmašīnu (tas gan attiecas vairāk uz to ceļotāju grupu, kuriem patīk ekspedīcijas tipa braucieni).

Pirmā pieturvieta ar nakšņošanu pēc 2 100 km veikuma ir Maķedonijas galvaspilsēta SKOPJE...viesnīca pirms tam bij norezervēta caur booking.com...viesnīca atadās gandrīz pašā pilsētas centrā, cena 15-25 Eur no cilvēka. Pirmie iespaidi pēc centra apskates visnotaļ pozitīvi, omulīga kalnu ieskauta pilsēta ar sakoptu un tūristiem pievilcīgu pilsētas centru. Nākamā dienā vēl apmeklējam SKOPJES tirgu,kur augļus var nopikrt par kapeikām, zemenes, ķirši utt. ap 40 -50 santīmu kilogramā, salīdzinājumā ar kaimiņiem Grieķiem sanāk 2-3 Ls starpība.....

Otrajā dienā dodamsies uz kūrortpilsētu OHRIDU , kas atrodas Ohridas ezera krastā, kas ir viens no vecākajiem ezeriem Eiropā , tas stiepjas 30 km garumā, un dziļākā vieta ir pie 300 metriem. Ezers patiešām ir skaists ar zaļganzilu dzidru ūdeni, no visām pusēm to ieskauj kalni, aptuveni ezeram pa vidu jau sākas Albānijas teritorija. Iebraucot pilsētā mums pakaļ sāk „dzīties ” neliels vietējo bariņš, sākumā ar kājām , bet redzot, ka mēs neapstājamies, tie ņem velo un min līdz. Apstājoties un sākot ar šiem runāt, izrādās, ka tie ir dažādu apartamentu īpašnieki vai vienkārši vervētāji, kas piedāvā naktsmītnes. No visem večiem tomēr virsroku ņem omulīga dāma, kas aizelsusies apraksta savus apartamentus un piedāvā pa 5 Eur!!!! no cilvēka, dodamies apskatīt, izrādās ļoti solīda privātmāja ar 3 stāviem klusā vietā pie paša centra ! Tur arī paliekam pa 30 Eur 7 cilvēki, katram sava istaba ar visām ērtībām.Jāpiebilst ka ši ģimene dzīvo pat ļoti labi salīdzinot ar vidējo Maķedoniešu līmeni (un ne tikai Maķedoniešu), bet par cik vēl īsti nav sezona, tad tie labāk nopelna savus 30 Eur, nekā paliek tukšā, Latvietis visticamāk par tādu ciparu pat mazo pirkstu nepakustinātu!!! Vakarā mūs tusiņam pievienojas pats saimnieks, no kura daudz ko interesantu uzzinam par viņu tautu. Pati pilsēta ir neliela ar skaistām vecām nelielām ēkām, uz centrālās ielas parsvarā restorāni un brendu veikali. Nākamā dienā dodamies gar Ohridas ezeru Albānijas virzienā, pa ceļam apskatam ūdens muzeju (līdzīgs mūsu Āraišiem ), veicam nelielu izbraucienu ar laivu pa nelielu parka upīti, kur kā gids ir jauks vietējāis vīrs , kurš mums daudz ko pastāsta, painteresējas no kurienes mēs un kāds vējš mūs te atpūtis (Latviešu tūristus nebij saticis)! Piespiedu kārtā viņam par prieku nodziedam „Es nenācu šai vietā”:D atvadamies un dodamies jau Grieķijas virzienā,gar pašu Albānijas robežu, šķērsojot kalnu pāreju aptuveni 1 400 m.v.j.l, kura nav pat iezīmēta daudzās kartēs.....ir to vērts, šaurs līkumots ceļš bez drošības barjerām, samainīties ar pretīm braucošu auto pagrūti, bet skats kas paveras no augšas uz visu Ohridas ezeru ir vienkārši pasakains, esmu bijis daudz kur, bet tā noteikti paliks atmiņā kā viena no skaistākajām vietām.....

Ripojot jau lejā pa otru pusi , paveras līdzīga ainava uz PRESPAS ezeru, nepilna stunda vēl pa Maķedoniju lūkojoties sniegotajās Pelistera nacionālā parka kalnu virsotnēs un iebraucam jau Grieķijā.....

Daudzas skaistas vietas vēl palika neredzētas,, tāpēc noteikti šajā valstī vēl atgriezīšos!

Maķedonija atmiņā paliks ar jaukiem, vienkāršiem un laipniem cilvēkiem un protams savu skaisto dabu!

No cenu viedokla tās ir zemākas kā Latvijā, piemēram degviela (dīzelis) maksā ap 68 santīmiem, krogā labi var paēst un padzert ap 2-3 Ls no cilvēka, nemaz nerunājot par cenām tirgū, kas liekas pat smieklīgas ( ne pa velti atpakaļceļā vēlreiz speciāli iebraucām SKOPJĒ).

Vienīgī kas mazliet tracināja , ka uz lielajiem ceļiem ik pēc 30-50 km jāmaksā ceļa nodeva ap 1-2 Eur no auto, ceļu kvalitāte gan salīdzinoši apmierinoša! Arī satiksme ir normāla, visi ar saviem krāsu pabalējušiem YUGO KORAL (70% no visiem auto) mierīgi pārvetojas,policiju tik pat kā nekur nemanam.

Par Grieķiju neko nerakstīšu, jo info te jau ir pa pilnam, tikai piebildīšu ,ka to gabalu bij vērts braukt kaut vai lai redzētu varenos Meteora klosteros kas apvieno dabas un cilvēka radīto fenomenu, kā arī diezgan iespaidīgs ir Edesas ūdenskritums. Kā gala mērķis GRIEĶIJĀ bij CHALKIDIKI pussalas.

Kopā tika veikti 6 200 km 10 dienās...