Manas otrās mājas-Austrija

Nu jau laikam varu tā sacīt droši ,kaut vai tāpēc ka esmu šo valsti iepazinis līdz sīkumiem un arī jūtos

tur kā mājās ! Un ja neesmu bijis ilgāk par 6.mēnešiem ,tad kaut kā pietrūkst ! Jā,Austrija ir skaista visos

gadalaikos,esmu izbaudījis to pilnībā un katrs reģions,kaut ar savām īpatnībām -ir apbrīnas vērts !

Šogad diemžēl Latvija mūs neiepriecināja ar siltu pavasari,un tas vēl vairāk pastiprināja vēlēšanos

doties uz Austriju izbaudīt silto pavasari tur ! Pārliecinājies ka tur jau viss zied un ir silts-devāmies ceļā !

Izbraucām 22.aprīlī kad šeit vēl gandrīz valdīja ziema.Pa ceļam uznāca arī slapjš sniegs !

Austrija mūs sagaidīja ar sauli un siltumu(+24 C) ! Te zied viss kas var ziedēt-magnolijas,ceriņi,ķirši,

persiki ! Viss vienā laikā !

Braucām ar savu auto,kā vienmēr,naktsmājas iepriekš nerezervējot.Nav jēgas to darīt jo Austrijā tās

ir dabūjamas vienmēr un bez problēmām.

Tā nu pirmās naktsmājas meklējām Vahavas vīna reģionā,kādā mazā vīndaru ciematiņā.Bez īpašām

pūlēm atradām Gasthaus ,,Surbock,, kurš atradās ciemata centrā. Pavisam šajā ciematā atrodas apmēram

10-12. dažādu naktsmāju.Tā nu vienojāmies par cenu ar viesu nama saimnieci(nedaudz var kaulēties par

cenu-nav jākaunas). Vienojāmies par 22 Eiro no pers.ar brok. Standarta cena bija-26 Eiro.

Vakariņu laikā saimniece mums uzsauca vietējo vīnu un cienāja ar pašceptu torti.Mēs savukārt viņai

iedevām Latvijas Melno Balzamu,ko parasti ņemam (prezentiem) līdzi.Tā nu mēs nopļāpājām stundas divas

gan par Latviju,gan politiku ,par Austriju un visu pārējo,ko nevienā avīzē vai ziņu kanālā neuzzināsi !

No rīta saimnieks pats nāca mūs pavadīt līdz mašīnai-vai nu gribēja redzēt ar ko tad atbraukuši krīzes

nomocītie latvieši(tā ziņo vietējās ziņās) vai pie ,,vainas,, mūsu dāvātais balzams(iegaršojās).Ieraudzījis

auto,nedaudz apjuka(Toyota Solara) tas tāpēc ka Austrijā tādu modeļu neesot ! Nu tad sākās diskusija

(stundas garumā) par auto-dabūju atvērt i kapotu i bagāžnieku.Šķīrāmies kā labākie draugi ar solījumu ka

noteikti iebrauksim rudenī ! Tādi ir austrieši-atvērti,runīgi,laipni-it sevišķi laukos !

Tā nu labā noskaņā devāmies tālāk-pa romantisko ceļu gar Donavu-cauri-Stein,Dirnstein,Melk,

Emmersdorf,līdz nonācām galamērķi-St.Gilgena.Šeit paredzēts palikt 4.dienas.St .Gilgena atrodas pie

Wolfganga ezera ,ļoti skaistā vietā ! Ātri atradām naktsmājas kādā ,,Bauernhof,, par 23 eiro no pers.

Četras skaistas,saulainas dienas pavadījām šajā ,,paradīzē,,-visapkārt kalni,pa vidu ezers un no

mūsu balkona redzama sniegota kalna virsotne,bet pļavās pie viesu nama zied viss kam nav slinkums !

Nu ko vēl var vēlēties pilnai laimei ? Tāda nu ir tā Austrija-liekas ka dievi bijuši labvēlīgi noskaņoti radot

šo skaistuma pilnību ! Man pat liekas ka austrieši paši neapzinās kāds skaistums viņiem ir dots ! Un

patiesībā ne jau daba vien ir pacentusies pie šā skaistuma-arī paši austrieši ir pielikuši ne mazums pūļu

lai viss te būtu kā gleznā ! Viss sakopts,nopļauts,visur ziedi sastādīti,katra māja nokrāsota kā pasakā !

Varbūt tādēļ arī te gribas tik bieži atgriezties-te pārņem tāds miers,harmonija.Te es varu vienkārši

nedarīt neko ! Varu stundām sēdēt un vērot kalnu varenību un dabas skaistumu ! Un arī vietējo cilvēku

ikdienā nav steigas-viss notiek mierīgi,bez stressa,es pat teiktu-kā palēninātā filmā !

Apbraucām visas ievērojamākās vietas-St.Gilgeni,Ebensee,Gmundeni,Bad Ausee,Zalcburgu.Labi

ka vēl nebija sezona,līdz ar to tūristu pūļu ! Aizbraucām uz Vāciju-Berchtesgadeni,Schonavu.

Dienas pagāja ātri un laiks doties uz nākamo pieturas punktu-Karintiju.Devāmies pāri kalnu pārejai

Mautendorf.Tur vēl ļaudis slēpoja ! Kaut gan t sasniedza +19 C !

Nolēmām apmesties pie Ossiahas ezera pils.Annenheim.Pēc nelielas meklēšanas atradām pansiju

par 25 eiro no pers. Toties skats burvīgs-esam kalnā -no balkona redzams ezers un visapkārt kalni !

Trīs jaukas dienas pavadījām šajā apgabalā baudot dabu,karintiešu virtuvi un sauļojāmies(jau +26 C)

Apskatījām Forchensteinas pili,Mooshemas pili un daudzas jaukas mazpilsētas kuras izceļas ar savu

neatkārtojamu šarmu ! Šajā apgabalā jau parādās ,,Buschenschank,,(lauku krogi) kuros var dabūt nac.

lauku ēdienus-,,brettljausse,,(gaļas plate-divām pers.maksā-4,70 eiro !!!!) gan ,,sourbrathen,,,,kasse platte

un citus lauku ēdienus. Visi šie lauku krogi atrodas nost no lielā ceļa vairākus km,bet lai nenomaldītos-uz

katra stūra ir norādes.Uz norādes ir pakarināts ziedu pušķis ar raibu lentīti-ja šāda pušķa nav-nebrauciet

iekšā-jo krogs būs slēgts !!! Tā austrieši rūpējas par saviem apmeklētājiem(kunde) !

Tā izmaluši visu apkārtni,līdz pat Worterezeram,apskatījuši ievērojamākās vietas-devāmies uz pēdējo

pieturas punktu pavasara ceļojumā-Štīriju. Tur nolēmām apmesties Gamlitzā.Gamlitza ir ,,galvenā,, vīndaru

pilsēta šajā novadā ! Šeit gatavo labākos vīnus Austrijā(neoficiāls atzinums) Man sevišķi garšo ,,Zweigelt,,

sarkanvīni,,Merlot,, vai ,,Blauburgunder,,.Šeit ir ļoti daudz vīna darītavu-Weinhof,Weinbau.Ar šo seno rūpalu

nodarbojas gandrīz katrā mājā ! Parasti piedalāmies vīna degustācijās kur var ,,uztaustīt,,savu vīna šķirni-

to kura tevi ,,uzrunā,, ! Un tad pēdējā dienā tos sapērkam līdzi uz mājām.Veikalā vīnu sen vairs nepērku,kopš

pirmā brauciena uz Austriju. Atklāšu nelielu noslēpumu ! Mēs kādā rudenī(2007.gadā) piedalījāmies vīnogu

novākšanā ! Tas bija interesanti.Vīnogas saber spiedē-saspiež,bet izspies'to vīnogu masu savāc auto no

vīna rūpnīcas un otreiz spiež no tām pašām ogām !! Un tas tad ir lielveikala vīns !!! Tāpēc arī nepērku vīnu

veikalā bet gan mazajā vīna darītavā ! Viss labais reiz beidzas un arī mēs devāmies prom no šīs ,,paradīzes,, ! Parasti pēc Austrijas

apmeklējuma iestājas,,ceļojuma paģiras,,-jā tieši tā arī gribas nosaukt to sajūtu,it kā kaut kā pietrūkst,kaut

kas nav tā !

Bet nekas,pēc kāda laika cerams ka atkal dosimies uz turieni ! Ja kāds vēl nav Austriju redzējis-

silti iesaku to izdarīt ! Un nevis ar tūrfirmu,barā doties uz vispārzināmām vietām-Vīni,Grācu-tur kur it kā

jābrauc obligāti,bet gan savā nodabā-bez steigas izbaudot katru novadu,lauku šarmu,kalnus un dabu-

tas ir tas kas ,,paņem,, ! Lai Jums veicas !