Uz Vāciju pēc piedzīvojumiem!

Dalībnieki: Ģimene(4 cilvēki)

Maršruts: Līvāni-Berlīne-Hodenhagen-Soltau-Hamburga-Lībeka-Gdaņsk-Līvāni

Ceļojuma garums: apmēram 3800km.

Ceļojuma ilgums: 8 dienas

Transports: Ģimenes auto (BMW)

Par Vācijas lielākajām un skaistākajām pilsētām bija daudz lasīts un dzirdēts no apkārtējiem, tāpēc nolēmām paši savām acīm aplūkot Vācijas dabu un kultūru. Pirms ceļojuma tika izdrukātas maršrutu kartes un apmēram izrēķinātas katras dienas apskates vietas.

Starts ceļojumam!

Mūsu ceļojums sākās agrā svētdienas rītā(19.08 plkst. 05.30). Miegs no acīm ātri ir ārā, jo visapkārt pulsē tāds neliels satraukums par ceļojuma gaitu. Pēc nepilnas stundas esam jau iebraukuši Lietuvā, kurai cauri braucām apmērām 5 stundas. Braucām cauri Kauņai un Marjampolei. Ap pulksten 11.00 bijām iebraukuši Polijā un šeit ceļš jau šķita nedaudz interesantāks nekā Lietuvā. Ceļš veda cauri Suvalki, Augustovai un Zambrovai līdz beidzot bijām tikuši jau līdz Varšavai. Varšavā laiku netērējām un neko neapskatījām, jo pirmās dienas mērķis bija līdz vakaram sasniegt Berlīni. (No Līvāniem līdz Berlīnei ir jābrauc apmēram 17 stundas.) Braucot cauri Varšavai un pēc tam arī Berlīnei, Hamburgai un Lībekai, liels palīgs bija navigators, kurš ideāli izstāstīja ceļus pa kuriem mums jādodas. Neviltots prieks bija kad izbraucot Varšavu uzbraucām uz bāņa, jo tur auto vadīšana ir daudz vieglāka un ērtāka. No Varšavas līdz Vācijas robežai trīs vietās braucot pa bāni bija jāmaksā, katrā vietā pa 11 zlotiem, kopā 33 zloti, jeb 5,60 Ls.

Nāca vakars un varēja just nelielu nogurumu no garā ceļa, tāpēc bijām priecīgi ap plkst. 21.30 iebraucot Vācijā. Bijām plānojuši braucot pa ceļam meklēt kādu kempingu vai hoteli, bet tā kā ceļš veda tikai pa bāni, tad līdz pat Berlīnei neko arī neatradām. Ārā pamazām satumsa un neko dārgu un greznu mums nevajadzēja, tāpēc nolēmām doties uz Berlīnei blakusesošo mazpilsētu Potsdamu. Potsdamā iebraukdami uzmanīgi vērojām norādes, uz kurām būtu kempingi vai hoteļi. Atradām pāris hoteļus, bet diemžēl tie visi bija vai nu aizņemti vai jau aizslēgti, jo pulkstenis sita jau gandrīz pusnakti. Kad sapratām, ka ir par vēlu vēl braukāt un kaut ko meklēt, novietojām savu auto pie kāda hoteļa un nakti pavadījām mašīnā. Un īstenībā nebija jau nemaz tik slikti. J

2.diena- Berlīne!

Berlīnē iebraucām diezgan agri no rīta, novietojām mašīnu netālu no zoodārza, jo tur bija vairākas lielās autostāvvietas, kuras atrodas zem jumta. Par autostāvvietu samaksājām 7 eiro, tas bija gandrīz par visu dienu. No autostāvvietas nebija tālu jāiet līdz dzelzceļa stacijai, kurā iegādājāmies dienas biļeti uz autobusu, U un S bāņiem. Biļešu cena 4 cilvēkiem bija 24,40 eiro. Tas ir visizdevīgāk, pirkt dienas biļeti, jo pēc tam ne par ko vairs nav jādomā kaut kur braucot. Vispirms ar U bāni devāmies uz Aleksandra placi, kurā atrodas Berlīnes televīzijas tornis, lielās strūklakas un netālu atrodas arī slavenais Pergamona muzejs. Uz Pergamona muzeju var nokļūt arī ar U bāni, stacija- Friedrichstrasse, vai arī ar S bāni, stacija- Hachkescher Markt. Pa Berlīni kursē arī autobusi, kuri tūristus vadā pa Berlīnes slavenākajām apskates vietām. Vispiemērotākie ir 100. autobuss un arī 200. autobuss. Autobusi kursē ļoti bieži. No Aleksandra plača ar 100. autobusu devāmies uz Sony centru, kur kādā no tur esošajām kafejnīcām nogaršojām Vācijas saldējumu, kas patiešām bija ļoti garšīgs. No sony centra kājām devāmies uz Brandenburgas vārtiem un Reihstāgu, kuri ir gandrīz blakus. Esot Berlīnē Reihstāgs ir jāapmeklē obligāti, jo tas ir to vērts! Uz reihstāgu var doties arī ar S bāni, stacija- Hauptbahnhof Berlin. Berlīnes ieplānotie apskates objekti bija apskatīti un ar 100. autobusu devāmies atpakaļ uz pieturu zoogarten, kur atradās mūsu auto. Tā nu pamājām ardievas Berlīnei un devāmies ceļā uz nākamo apskates vietu- Sarangeti Park-Hodenhagen. (No Berlīnes līdz Sarangeti parkam ir 320km.) Tā kā otru nakti mašīnā gulēt negribējām, tad vēl cītīgāk pētījām norādes uz gultasvietām. Braucot pa bāni pamanījām norādes uz kādu nelielu ciematiņu, nolēmām tur iegriezties, lai apvaicātos par naktsmājām. Un mums palaimējās, pamanījām hoteli, kurā arī devāmies iekšā. Noīrējām 2 istabiņas(katrā pa 2 cilvēki) un samaksājām 75 eiro par abām istabiņām uz vienu nakti. Bijām patiesi priecīgi par iespēju iekrist gultā un aizmigt, lai vēl nedaudz pasapņotu par ceļojuma turpmākajiem piedzīvojumiem.

3.diena- Sarengeti Parks!

Ceļš uz Sarengeti parku veda pa Hannoveras bāni un jau pēc stundas bijām galā. Priekšā mašīnu kolonnas un lielu un mazu dzīvnieku attēli. Ieeja sarengeti parkā maksāja- pieaugušajiem 23 eiro un bērniem 19 eiro + 2 eiro par iebraukšanu ar savu auto. Godīgi sakot cenas bija vienkārši smieklīgas salīdzinājumā ar to, kādas emocijas virmoja visapkārt kad pa logu ielien žirafes kakls, vai pienāk liels āzis un ļauj sevi paraustīt aiz bārdas. Citiem varam ieteikt- ņemat līdzi daudz, daudz maizes, jo dzīvniekus barot ir atļauts un tas priecē ne tikai viņus, bet arī jūs pašus, jo mēs pat ziloņus barojām sajūtot viņa garo snuķi savā plaukstā(tas gan nebija atļauts, bet cilvēki to neievēroja). Parka teritorijā atradās arī neliels atrakciju parks, kurš ietilpa biļešu cenās. Diena pagāja diezgan ātri un izbraukājuši vareni jauko parku, atvadījāmies no jaukajiem parka iemītniekiem un devāmies uz Soltau, kurā atrodas Vācijas lielākais atrakciju parks(Heidpark). Jau atkal braucot meklējām kur pavadīt nakti, bet tā kā no Hodenhagenas līdz Solatu ir tikai 40km, tad pa ceļam neko neatradām, bet iebraucot pilsētā pamanījām norādes uz kempingu, kurš atradās nedaudz ārpus pilsētas. Kempings bija ieskauts starp lieliem kokiem un blakus atradās arī neliels ezers. Kempingā noīrējām mājiņu ar visām ērtībām. Par mājiņu samaksājām 130 eiro, par divām naktīm. Tā kā mājiņā bija arī virtuve, tad veikalā nopirkām pārtiku un vakariņas gatavojām paši. Un arī trešā diena bija galā. Vien verot ciet acis vēl nedaudz pasmaidījām par šodien redzēto!

4.diena- Haidparks!

No rīta piecēlāmies un devāmies uz atrakciju parku. Parks tiek atvērts 9.00 un strādā līdz pulksten 18.00. Dienas biļete atrakciju parkā maksāja bērniem līdz 11 gadu vecumam 26 eiro, bet pieaugušajiem 33 eiro. Pirmkārt devāmies iekarot milzīgos amerikāņu kalniņus, jo rindas uz turieni ir patiešām lielas. Rindā stāvējām aptuveni pusotru stundu, bet tās piedzīvotās emocijas atmaksāja ilgi stāvēto rindu. Varam vien piebilst, ka ja vēlaties patiešām ekstrēmu braucienu, tad noteiktie sēžaties pirmajā rindā. Kad bijām izbraukuši ar amerikāņu kalniņiem, tad devāmies apskatīt un izbaudīt pārējās atrakcijas. Atrakciju parkā bija iespēja gan pabraukāt ar vilcieniņu, gan ar kuģīti, gan arī izbaudīt atrakcijas gan kājām gaisā, gan ar piepūšamajiem baloniem paceļot pa tur izveidotām upes krācēm. Ja esat ekstrēmu izjūtu cienītājs, tad noteikti iesakām izbaudīt

70 metru brīvo kritienu, kurš ilgst vien 2 sekundes.

Piedzīvojums bija superīgs!!! Vakarā devāmies atpakaļ uz kempingu un apgulstoties mīkstajās gultās vēl dažbrīd šķita, ka karuselis nav apstājies! J

5.diena- Hamburga!

No rīta sakārtojām mājiņu, atvadījāmies no laipnās kempinga administrācijas un devāmies ceļā uz Hamburgu. Līdz Hamburgai bija apmēram 70km. Par naktsmājām vairs nedomājām, jo nākamās divas naktis viesojāmies Lībekā pie radiem. (Lībeka no Hamburgas atrodas 60km.) Jau pēc nepilnas stundas bijām Hamburgā, jo ceļš pa bāni paiet ļoti ātri. Iebraucot Hamburgā auto novietojām vienā no lielajām autostāvvietām, par kuru samaksājām 22 eiro(par visu dienu). Hamburga ir īpaša ar to, ka tai nav vecpilsētas, bet ir daudz vecu baznīcu, ezers ar jahtām un milzīgs rātsnams. Esot Hamburgā iegādājāmies dienas biļeti, lai varētu ar metro aizbraukt uz botānisko dārzu un ar šo biļeti bija iespēja pabraukāt arī ar kuģīti, bet mēs diemžēl šo kuģīti neatradām. Biļetes cena bija 8,95 eiro, bet biļete bija domāta grupai(5.cilvēkiem), taču tā sanāca izdevīgāk, nekā katram pirkt atsevišķu biļeti. Ar U2 bāni devāmies uz botānisko dārzu un izkāpjot no metro tas bija gandrīz blakus. Botāniskajā dārzā ieeja nav jāmaksā. Dārzs nav liels, bet apskatīt to noteikti ir vērts. Kad bijām apskatījuši botānisko dārzu, tad kāpām iekšā U2 bānī un devāmies atpakaļ uz pilsētas centru. Tur pat centrā atrodas arī kuģīšu piestātne, pa kuru pastaigājoties atradām kādu maksas kuģīti, kurš piedāvāja 2 stundu ilgu izbraucienu pa Elbas kanālu gar Hamburgas bagātnieku villām un skaisto Hamburgas dabu. Tā kā āra sāka līt, iegādājāmies biļetes un devāmies uz kuģīti. Par braucienu samaksājām 50 eiro(pieaugušajiem 14,50 bet bērniem 7 eiro). Brauciena laikā patiešām redzējām ĻOTI daudz, un guvām iespaidu par to kā dzīvo Vācu bagātnieki. Kad brauciens bija galā ārā vēl joprojām lija, tāpēc devāmies uz mašīnu, lai dotos uz Lībeku. Un pēc 40 minūtēm jau bijām Lībekā, lai atpūstos nākamās dienas piedzīvojumiem.

6.diena- Schwerina!

Pamodāmies, pabrokastojām un radu mudināti devāmies uz Vācijas mazpilsētu Schwerinu, kurā atrodas brīnumskaistā Scwerinas pils. No Lībekas līdz Schwerinai ir tikai 80km, bet ja jau tik tālu aizbraukts, tad šī pils un pils dārzs ir jāredz! Ieeja pils dārzā maksāja bērniem 4 eiro, bet pieaugušajiem 16 eiro. Pils dārzs bija ļoti vienkārši izveidots, bet arī pats vienkāršais deva skaistu un krāšņu skatu. Kad pils dārzu apskatījām devāmies atpakaļ uz Lībeku un nedaudz ārpus Lībekas atrodas arī mūsu pašu Baltijas jūra. Tā kā laiks bija labs, tad vakaru pavadījām pludmalē. Pludmale bija ļoti tīra un sakopta, jo lielākoties, lai sauļotos dienā par visām pludmalēm bija jāmaksā. Bija tikai dažas, kuras bija bezmaksas. Izbaudījām vēl pēdējo vakaru Vācijā un gulēt devāmies ar domu, ka rīt sāksies ceļš mājup!

7.diena- Lībeka un pirmā daļa no ceļa mājup!

Pirms došanās mājup vēl iegriezāmies Lībekas vecpilsēta, kas mums par lielu brīnumu izrādījās ļoti skaista. Vairākas vecas baznīcas un vecpilsētas laukums bija ļoti interesanti. Vienā no baznīcām atrodas pasaulē lielākais astroloģiskais pulkstenis, savukārt uz vienas no vecpilsētas ieliņām atrodas Eiropā pirmā izveidotāmarcipāna ražotne un veikals. Kad vecpilsēta bija apskatīta, bija jāsāk ceļš mājup. Līdz Polijas robežai bija apmēram 4 stundu brauciens, kurš pagāja diezgan ātri. Un tā nācās atvadīties no vācu valodas, kultūras un skaistās dabas.

Tā kā mūsu mērķis šajā dienā bija nokļūt līdz Gdaņskai, tad braucām gandrīz gar pašu jūras krastu un daba bija patiešām skaista. Tuvojoties vakaram sākām domāt par naktsmītnēm, bet visas piejūras viesnīcas bija pārpildītas, tāpēc devāmies vien uz priekšu. Nākošo naktsmītni atradām pie kādas uzpildes stacijas, aiz kuras atradās neliela pļaviņa, kurā drīkstēja celt teltis. Tā nu uzcēlām telti un laidāmies miegā. Bijām apmierināti ar atrasto guļvietu un vēl tikai pirms ciešā miega pasmaidot iedomājāmies, ka pēc 24 stundām jau būsim mājās un savās gultās.

8.diena- Ceļojuma finišs!

Jau agri no rīta padzerot kafiju tur pat uzpildes stacijas kafejnīcā, devāmies ceļā, jo priekšā vēl bija ļoti garš ceļš. Pa ceļam vēl iegriezāmies vienā no Polijas lielākajiem lielveikaliem- Auchan. Cenas salīdzinājumā ar Latviju ir divreiz lētākas un apģērbs patiešām kvalitatīvs. Ap pusdienlaiku atkal sēdējām mašīnā un braucām cauri Polijas šaurajiem un līkumotajiem ceļiem. Ceļš jau vairs nešķita interesants, jo jutām nogurumu un ilgas pēc mājām. Pēc vairāku stundu braukšanas iebraucām kaimiņvalstī Lietuvā, kas jau bija tuvāk mājām. Bija jau vakars un naksnīgi izgaismotā Kauņa izskatījās Tik skaista! Dažbrīd likās, ka tie kilometri velkas Tik lēnu...

Bet kad ap pusnakti iebraucām Latvijā, bija tāda dīvaina sajūta- it kā ilgas pēc mājām, bet tai pat laikā tik skumji, ka ceļojums bija galā.

Kad pagalmā izkāpu no mašīnas un palūkojos zvaigžņotajās debesīs man likās, ka esmu atmodusies no brīnišķīga sapņa. Ja arī Tu vēlies izsapņot brīnumskaistu sapni, tad kravā mantas un dodies apceļot Vācijas skaistākās vietas!