Lidz Bergenei

Es dziivoju un straadaaju Norveegijaa.Dabas zinaa viena briiniskiiga zeme.Kad biju nostradaajusi pus gadu nekur talaak par savu pilseetu neizbraukusi izdomaajaam ar draudzneem beidzot kaut ko redzeet arii no shiis briniskiigi skaistaas valstis.Musu celojumu mees ieplaanojaam maija , laikaa kad vis ir tiks skaists.Es dzivoju Arendalee tas ir 230km no Oslo uz dienvidiem.Nu luuk un mees plaanojaam doties uz Bergeni.Lieta tada, ka loti vienkaarshi butu aizbraukt ar busu uz Kristiansandu ieseesties lidmashiinaa un pec 2stundaam varbuut nedaudz mazaak ,tu jau esi Bergenaa.Bet taads nebija muusu meerkis mees patieshaam gribeejaaam apskatiit sho skaisto valsti.Nu taa mees jau 7.00 izbraucaam no Arendales - Bergenaa mes bijaa 20.00 paldies Dievam, ka mums tie busi bija ar paarseshanos ,jo tad tu vareeji vismaz izkusteeties.Nee seedeshana eerta jo norveegi praktiski ar busiem nebraukaa un dazos busos mees bijaam vieniigie pasazieri.Uz Bergeni mees braucaam gar piekrasti.Caur Kristiansanda ,Mandal ,Stavangers, Haugesund un beigaas Bergene. Pirmkaart ierodoties Bergenee iesaku nodroshinaaties ar lietussargu ,jo lietus tur liist visu laiku un ja neliist tad ir jaabrinas kapeec neliist :) Otrkaart noteikti iesaku apskatiit Vecbergeni, aizstaigaat liidzLidz piliim arii akvariums nebija slikts.un noteikti aiziet uz zivju tirdzinu ,ja jums garsho zivis tur ir taada izvele un tas tirdzinsh noteikti ir jaaapmeklee :) Runaajot veel par Bergeni ,taa ir ieskauta ar 7kalniem, tos visus nosaukumus neatceros bet noteikti 2augstaakajos jums vajag uzbraukt ar baaniti loti skaists skats vieniigi gruuti trapiit dienaa kad neliist .Pahsaa kalnaa galaa ir arii suveniiru veikalinsh protams ne leets ,jo kas norveegijaa ir leets :) .Runaajot par apmeshanaas vietu mes apmetaamies hosteeli kas par 24 stundaam izmaksaja ameeram 10Ls. Un tagad pats galvenais Bergenes centraa ir laukums, kur truukst tikai Briviibas piemineklis un ja tas buutu tad goda vaards man bija tada sajuuta ka atrastos Riigaa.NU loti liidzigi vis bija.Shjaa laukumaa ir arii taads ZilAis akmens un tur cilveeki sarunaa satikshanaas nu taa ka pie muusu Laimas puulkstena :) Isumaa iespaidu uz man iBergene noteikti atstaaja.Noteikti, ja jums ir vairaak laikaa aarpus Bergenes ir vel daudzas citas interesantas lietas, ko redzeet ,bet par cik mums nebija mashiinas un nebija veelme arii noskaidrot ,kaa kursee busi, tad mees vienkaarshi izbaudiijaam pashas Bergenes skaistumu :) Atpakal mees baraucaam caur kalniem apmeerma 1500m augstumaa kur ir veel sniegas un protams tas skats nebija no tiem skaistaakiem jo bija tikai sniegs un pliks lauks shur tur paviideeja kalna maajinas kuras Norveegijaa ir loti daudz un pavisam pierasta lieta.Braucot ar vien zemaak lejaa no kalniem mums pretii saaka traukties ar vien skaistaaka daba un tas neticamais pavasraaa zalums.Nokluustot majaas mees tieshi paspeejaam uz Norveegu nacionaalo dienu 17,maiju :9 Dazi ieteiktumi: 1.ja neesat students bet juus gadi pielauj ka jus tas vareetu buut droshi varat teit ka esat students jo tur busos praktiski neparbauda un daz labs pat automatiksi dod tev studentu bileti un ticiet man tas uzreiz ir daudz leetaak. 2.ja barucat vairaaki kopaa noteikti peerciet bileti kopaa tas arii noteikti dod atlaidi :) 3.ja kaut ko neziniet droshi prasiet shoferiem jo vini tev noteikti paliidzees atshkiribaa no muusu atobusu shoferm:) 4.tas vis izmaksaja apmeeram uz vienu pusi ap 70ls atpakal bija letaak ap 50ls un kopumaa ap 200ls ar dziivoshanu un citaam lietam:) P:s shogad plaanojam taadu pashu autobusturi liidz Hammerfestai-taa ir talaaka pilseeta uz pasaules ziemelos.