Ibiza-Eivissa

Doma par Ibizu radās pilnīgi spontāni! Pienāca kolēģe un teica-Laižam uz Ibizu?! Nākamajā dienā iegādājāmies Ryanair biļetes (Rīga-Londona-Ibiza- Londona-Rīga) par 85 LVL turp un atpakaļ! Ceļojuma laiks-15.05.10.-23.05.10. Man nebija nekāda priekšstata, kā tur izskatās, zināju tikai to, ka tur notiek vasaras labākās ballītes pasaulē(tā vismaz daudz kur raksta)!Sāku lasīt un gatavoties...

Kad laidāmies Ibizas lidostā, pa lidmašīnas lodziņu jau ieraudzīju palmas, tirkīzzilos jūras pleķīšus, iekšēja sajūsma....Ola, Ibiza! Ar10. Autobusu aizbraucām līdz Ibizas pilsētas centram(3 EURO), vasaras sezonā kursē arī autobuss Nr. 10B, kas izved cauri Playa d'en Bossa ! Veiksmīgi atradām mūsu viesnīcu Lux Mar, kas atrodas dažu metru attāluma no pludmales Figueretas! Par viesnīcu samaksājām 242,20 EURO diviem cilvēkiem par 7 naktīm, ar brokastīm! Super viesnīca, iesaku! Par cik esam nedaudz nogurušas no pārlidojumiem un pulkstenis pāri 22.00, uz balkona izdzeram pa sangrija glāzei un dodamies gulēt! Ir tumšs un no balkona redzam, ka mums ir skats uz jūru, taču tikai rīta gaismā ieraugam, cik fantastisks tas ir!

No rīta dodamies brokastīs un tad apskatīt pilsētu, nevaram beigt sajūsmināties par karstumu, palmām un Ibizu! Ir svētdiena un gandrīz visi veikali ir slēgti, uz ielām cilvēku arī nav daudz...Aizstaigājam uz ostu! Noskaidrojam, ka 25 minūšu braucienā atrodas sala Formentera! Tas maksā 44 EURO turp un atpakaļ, tāpēc izdomājam, ka to nākamreiz! Ostā mūs uzrunā spānis Hulio, kurš mūs iepazīstina ar labākajām tusēšanas un must see vietām!

Tālāk dodamies uz Dalt Vilu, vecpilsētu! Tā atrodas tādā kā kalnā un no tās paveras burvīgi skati uz jūru un pilsētu! Izstaigājam vecpilsētas suvenīrveikalus, bet neiesaku tur pirkt, jo var dabūt daudz lētāk ārpus vecpilsētas. Ielas Ibizas pilsētās ir šauras. Izstaigājām pilsētu, nopirkām aukstas sangrijas(viena 1,5l pudele-2 EURO) un laiskojāmies pie baseina! Nākamajā dienā izdomājam noīrēt mašīnu un apbraukāt salu, jo gribas redzēt pēc iespējas vairāk! Izstaigājam vairākas auto nomas un turpat pie mūsu viesnīcas atrodam labāko variantu -uz 24 stundām Renault Twingo izmaksāja 35 EURO, degvielā aizgāja 15 EURO! Tā kā laiks bija diezgan ierobežots, tad pilsētās daudz nekavējāmies, jo bijām ieplānojušas vēlreiz ar autobusu aizbraukt! Sākām ar Santa Eularia pilsētu, apskatījām pludmali un viss, tālāk devāmies uz Portinax, otru salas galu, apskatījām pludmali un tālāk braucām uz Port de Sant Miquel, kur atrodas Cova de Can Marça, stalaktītu alas! Tās ir vairāk kā 100 000 gadu vecas un tās atklāja kontrabandisti, kuri šeit slēpa savas preces. Biļetes cena alā ir 8,50 EURO, bet tas noteikti ir tā vērts, ekskursija notiek ar gidu un noslēgumā ir tāds kā šovs ar mūziku, gaismām un ūdenskritumu! Pēc tam braucām uz Sant Antoni, nedaudz pastaigājāmies un sākām meklēt ceļu uz Es Vedra. Tā ir maza, klinšaina sala, kura atrodas apmēram 3km no krasta, apmēram 400m augsta un ir saistīta dažādām mistiskām lietām. Es Vedra ir 2. mistiskākā, magnētiskākā vieta pasaulē, pēc Bermuda Trijstūra! Virziens uz Es Vedra ir Cala d’ horta pludmale! Elpa aizrāvās ieraugot šo vietu! Noskatāmies saulrietu un dodamies ‘’mājās’’!

Par cik mums mašīna ir vēl pāris stundas, tad izlemjam, ka no rīta aizbrauksim paskatīties Ses Salines, sālsezerus salas lejas daļā, aiz lidostas! Šeit to ir iespaidīgi daudz, tur pat netālu atrodas pati sāls rūpnīca! Mūsu ceļojumā ar mašīnu pamanīju, ka pie mājām aug citroni, apelsīni un vēl tādi mazāki auglīšu, nezināšu nosaukumu...Tādus augļus redzēju es, bet iespējams, ka vēl dažādi aug! Iegādājos vietējos apelsīnus, ļoti saldi un garšīgi. Sala ir pauguraina, daudz serpentīnu ceļi un braucot paveras gleznaini skaistas ainavas, daudz skujeņu un ļoti daudz un dažādu lielumu kaktusi! Ķirzakas ir Ibizas salas nacionālais simbols! Ne velti, jo tās tur ir visur, nav kaitīgas!

Nākamajās dienās ar autobusu aizbraucām vēlreiz uz Santa Eularia(autobuss Nr.13,biļete 1,75 EURO), šeit ir ļoti skaista pludmale un ļoti skaista baznīca kalna galā. No Santa Eularia braucām uz Sant Antoni (autobuss Nr.19, biļete 2,15 EURO), netālu no autoostas atrodas Kolumba ola, pa vidu apļa krustojumam! Bijām apmeklēt akvāriju, kas atrodas kādas pusstundas gājienā no Sant Antoni autoostas! Šeit diemžēl bija vilšanās-rakstīts, ka akvārijā mājo rajas, lieli krabji, bruņurupuči, medūzas un vēl visādi interesanti jūras iemītnieki, taču ieraudzījām vien dažas jūras zvaigznes, mini krabjus un dažas zivis! Tā kā ieeja nebija pārāk dārga( 2,50 EURO), nepārdzīvojām un devāmies atpakaļ uz pilsētas pusi. Apmeklējām Cafe del Mar, slavenākā saulrieta sagaidīšanas vieta Ibizā. Atmosfēra šeit ir ideāla- malko kokteili, fonā skan chill mūzika un skaties saulrietu....Vakarā devāmies atpakaļ uz Ibizu(autobuss Nr.3, biļetes cena 1,75 EURO).

Iespaidi par šo salu ir vislabākie- kaut gan spāniski māku pateikt dažus vārdus(noteikti iemācīšos šo valodu), ar cilvēkiem kontaktēties bija viegli un patīkami.

Tur veikali strādā no rīta un vakarā, pēcpustdienā gandrīz viss ciet...Ēdienu tur var nopirkt par ļoti labām cenām, mēs iepirkāmies Eroski veikalos!

Izmēģināju spāņu ēdienu tapa, spāņi gan vairāk to izmanto kā uzkodu! Tapas ir dažādu veidu, es pamēģināju ar vistas gaļu, klāt vēl bija šķiņķa šķēlītes un ļoti garšīga mērcīte!

Nakts dzīves sezona sākas ar jūniju! Kādu vakaru aizgājām ar kājām uz pludmali Playa d’en Bossa, kas atrodas ampēram 2km no pilsētas, uz Bora Bora pludmales bāru...Satikām latvieti Edgaru, kurš mums pastāstīja, ka Borā Borā īstie tusiņi notiek pa dienu! Mazliet ietusējām tur un tad ar kājām gājām atpakaļ, ielas pilnas-viss notiek! Gribējām iet uz klubu Pachu(esot baigi labs), bet ieeja bija kādi 40 EURO, tāpēc pārdomājām un nākamreiz būsim gudrākas- pirksim iepriekš internetā!

Vienīgais, ko galīgi aizmirsu-Hippy Markets! Tur varot visādas foršas lietiņas atrast, bet nu, nākamreiz....